Mortens opskrifter
Fra : Jesper

Dato : 24-04-01 17:30

Hej

Jeg har læst et vildt rygte her på nettet, nemlig at subj. findes som zip.
Jeg er den helt store bruger af Mortens..., men det ville nu være dejligt at
have alle opskrifterne på min egen harddisk, så jeg tænkte at hvis der er
nogle der ved om rygtet passer og som måske endda har zip filen så må denne
gruppe det rigtige sted at spørge.

På forhånd tak
Jesper

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 25-04-01 08:42

"Jesper" <jesperts@city.dk> skrev i meddelandet...
> [...]
> at hvis der er nogle der ved om rygtet passer og som måske endda
> har zip filen så må denne gruppe det rigtige sted at spørge.

Vilde rygter??
Kender vi dig, har vi set dig før, har du bidraget med gode indlæg eller
opskrifter, - eller kan du give os opskriften på "sure sild" eller
"kogte sangfugle" (tacula di griva, på italiensk) - hvad betyder Confit
di Canard, - hvilket årstal sang Lone Kellermann, Luigi (se Venedig og
dø) - eller hvor kan man købe Harzerkäse i danmark??

Hvis du kan opfylde et af ovenstående eksempler, -kunne det måske godt
tænkes, at der var en "venlig sjæl" som vil fremsende dig zippen, men du
skal gøre dig fortjent til den først.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Livet er fuldt af elendighed, ensomhed og lidelse -
og så slutter det alt for tidligt.
-Woody Allen

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 25-04-01 08:48

Peter W. Bosse skrev:

>Hvis du kan opfylde et af ovenstående eksempler, -kunne det måske godt
>tænkes, at der var en "venlig sjæl" som vil fremsende dig zippen, men du
>skal gøre dig fortjent til den først.

Er det noget du har bestemt? Du er måske kong Bosse der hersker over
gruppen?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Karina Mahmoud

Dato : 25-04-01 17:03

Hej Asbjørn
Selvom det nogen gange kan være svært tror du så ikke at det er ment
venligt, sjovt og uden negative "vibs" ? Det er ikke ment som en kritik af
dig, men måske hvis vi alle prøver at se de indlæg der må komme i gruppen
lidt mere positivt kan det være at det bliver til at hold ud at læse i
længden. Jeg synes at tonen til tider er for øv.

Forårs hilsner fra en glad Karina
Asbjørn M. Nielsen <asbjorn@sos.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c5vji$dqn$1@news.inet.tele.dk...

Fra : /arcana

Dato : 25-04-01 21:48

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk> wrote in message

> Kender vi dig, har vi set dig før, har du bidraget med gode indlæg eller
> opskrifter, - eller kan du give os opskriften på "sure sild" eller

Nåå, man skal altså ikke komme her og tro man er noget????

--
/arcana

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 26-04-01 07:28

"/arcana" <mailme@youllnever.com> skrev i meddelandet...

> Nåå, man skal altså ikke komme her og tro man er noget????

Ja, - *her* eksistere den såkaldte jantelov... og jeg kan kun sige,
-at jeg har kæmpet i et helt år el. mere - og er stadig ikke blevet
accepteret)

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Jan Boegh

Dato : 26-04-01 17:24

> Ja, - *her* eksistere den såkaldte jantelov... og jeg kan kun sige,
> -at jeg har kæmpet i et helt år el. mere - og er stadig ikke blevet
> accepteret)

.....snøft....snøft...det er bare _så_ rørende....snøft.....

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 26-04-01 19:34

"Jesper" <jesperts@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har læst et vildt rygte her på nettet, nemlig at subj. findes som zip.

Hej Jesper
Jeg skal gerne poste den til dig i løbet af weekenden hvis der ikke er en
anden der allerede har gjort det;
Er der andre der også vil have en zip ?
Ghita Cecilie
- Som nok synes at Hr. P. Bosse skulle nøjes med at fordøje sukkermadder
der ikke er tisset på !

Fra : Heidi C. Tholstrup

Dato : 26-04-01 20:13

Ghita Cecilie Jallow <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev i news:ERZF6.315$0z2.18311@news.get2net.dk

> [...]
>
> Hej Jesper
> Jeg skal gerne poste den til dig i løbet af weekenden hvis der ikke er en

Kunne man monstro få at vide hvor meget sårn en zip fylder??

--
Mvh. Heidi C. Tholstrup
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 26-04-01 21:56

Således skrev "Heidi C. Tholstrup" <hct@SPAMwanadoo.dk> i
dk.kultur.mad+drikke Thu, 26 Apr 2001 21:13:10 +0200:

>Kunne man monstro få at vide hvor meget sårn en zip fylder??

Jeg mener at min medio 1997-zipfil fylder en ca. 3 MB. Jeg ved ikke om
det er den samme som alle andre har, det var vist ikke lang tid efter
at Morten holdt op med at opdatere zip-udgaven.

Knud
--
I'm sorry, did I assassinate your penguin?

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 27-04-01 15:24

"Heidi C. Tholstrup" <hct@SPAMwanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne man monstro få at vide hvor meget sårn en zip fylder??

Ca 1,35 mb
Det er version 4.10.1998
Ghita Cecilie

Fra : Deleuran

Dato : 26-04-01 20:34

Kære Ghita
Ja, tusinde tak, det vil jeg også meget gerne.
Lone

Fra : Tina

Dato : 26-04-01 23:12

Ghita Cecilie Jallow <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev i en

>klip<

Ja tak, jeg vil også gerne bede om den.

Mvh

Tina

wunjo@mail.dk

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 27-04-01 06:09

"Ghita Cecilie Jallow" <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev i
meddelandet:

> [...]
> Er der andre der også vil have en zip ?
> Ghita Cecilie
> - Som nok synes at Hr. P. Bosse skulle nøjes med at fordøje

Tak Ghita, - du fik da sat noget igang
PS: Det tager ca. 7-8-9 min. at sende filen.

Jeg ville bare fortælle, at jeg for et par måneder siden mistede min
"Mortens zip, fordi jeg skulle formatere harddisken. Jeg efterlyste den
her i gruppen, fordi jeg selv engang har haft fordelt den ud til andre
her. - Men der var ikke en eneste der reagerede, kun dem 'de andre' som
også gerne ville bede om at få en "jeg vil også ha'". Det var først
to-tre uger senere, at der var en venlig mad+drikke-abonnent, som
henvendte sig på min private mailadresse, og spurgte om jeg ville have
Mortens zip, -og selvfølgelig sagde jeg så - jatak

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 27-04-01 15:19

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Tak Ghita, - du fik da sat noget igang
> PS: Det tager ca. 7-8-9 min. at sende filen.

KLIP

Jeg ved godt at der gik lang tid før du fik en reaktion, og det
var faktisk også i den forbindelse at jeg fik min kopi.
MEN fordi nogle er lang tid om at svare behøver vi jo ikke alle
være det.
Og så synes jeg heller ikke at det skal være så´n at nogle
ligefrem dårlig tør spørge om noget i gruppen for ikke at blive
verbalt overfuset.
Bare min mening.

Ghita Cecilie

Fra : Neta & Peter

Dato : 27-04-01 07:44

Hvad med at poste den på dk.binaer ?

MVH

Peter

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 27-04-01 15:10

"Neta & Peter" <pwesth@hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at poste den på dk.binaer ?

Den abonnerer jeg ikke på i øjeblikket fordi jeg synes at
den efterhånden blev temmelig uoverskuelig.
Derfor vælger jeg at poste den Bcc
Ghita Cecilie

Fra : Peter Westh

Dato : 27-04-01 15:32

> Den abonnerer jeg ikke på i øjeblikket fordi jeg synes at
> den efterhånden blev temmelig uoverskuelig.

Helt enig.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 27-04-01 10:11

"Ghita Cecilie Jallow" <get2ghitacecilie@get2net.dk> wrote in message

> Er der andre der også vil have en zip ?

Jeg vil også meget gerne have en ;o9. Send til niels@patrulje.dk

Niels

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 27-04-01 17:15

uha da da, jeg kunne også godt bruge filen Ghita...

vesterbaek@mail.tele.dk

På forhånd tak
Jeppe

Fra : Tine K

Dato : 27-04-01 18:17

Hej Ghita!
Jeg vil da også blive frygtelig glad for at modtage den...
Hilsen
Tine
hullet@worldonline.dk

Ghita Cecilie Jallow <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ERZF6.315$0z2.18311@news.get2net.dk...

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 01-05-01 20:05

"Ghita Cecilie Jallow" <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev i en meddelelse >
Er der andre der også vil have en zip ?
> Ghita Cecilie

Hej

Jeg vil da også meget gerne have en kopi

Mvh

brian

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 27-04-01 18:07

"Jesper" <jesperts@city.dk> skrev i en meddelelse
> På forhånd tak
> Jesper

Jeg har netop postet til de interesserede.
GhitaCecilie

Fra : Finn

Dato : 27-04-01 21:13

> "Jesper" <jesperts@city.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har netop postet til de interesserede.
> GhitaCecilie

Tusind tak du er bare en skat.

Finn

Fra : Martin Rantzau

Dato : 01-05-01 19:38

Hej Ghita!

Jeg ved godt jeg er sent på den, men kan jeg bede dig mail den mig, ryger du
absolut med i min aftenbøn!

På forhånd tak!

Martin :)

Ghita Cecilie Jallow <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:iqiG6.194$4u3.11760@news.get2net.dk...

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 28-04-01 14:16

Hvad med at poste den hos de binære, så kan vi alle hente
den når vi har tid og lyst.
vh/Torben

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 28-04-01 14:34

"Torben Abildgaard" <pialykke@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at poste den hos de binære, så kan vi alle hente
> den når vi har tid og lyst.

Se news:0hfG6.152$4u3.9409@news.get2net.dk...
Ghita Cecilie

Fra : Svend Andersen

Dato : 28-04-01 14:46

pialykke@get2net.dk,Ny-Internet writes:
>Hvad med at poste den hos de binære, så kan vi alle hente
>den når vi har tid og lyst.
>vh/Torben

Inden du lokker Pia på glat is - så må du love hende besøg i fængslet,
medbringende tobak og andre delikatesser,
fordi der står følgende i opskriftsamlingen:

[Vandret streg]

Mortens opskriftsamling kan frit downloades af privatpersoner til eget
brug. Bemærk at dele af opskriftsamlingen er beskyttet af loven om
ophavsret.

Det er tilladt:
At udskrive/kopiere/videregive enkeltopskrifter til andre privatpersoner,
f.eks. venner og bekendte, med tydelig kildeangivelse. Oplysninger om evt.
copyright må ikke fjernes.
At videregive enkeltkopier af hele opskriftsamlingen til andre
privatpersoner.

Det er IKKE tilladt:
At videredistribuere hele eller dele af opskriftsamlingen. Det være sig
på elektronisk form (Internet, BBS, diskette, el.lign) eller på tryk.
At udnytte hele eller dele af opskriftsamlingen til kommercielle formål.

[Vandret streg]

Fra : Gainsbourg

Dato : 07-05-01 21:51

> [...]
> have alle opskrifterne på min egen harddisk, så jeg tænkte at hvis der er
> nogle der ved om rygtet passer og som måske endda har zip filen så må

Er der een med ADSL eller bare en venlig sjæl, der vil forbarme sig over mig
og maile den meget omtalte zip til mig også?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Finn

Dato : 08-05-01 04:36

JA

Fra : Anne-Marie og Leo

Dato : 10-05-01 18:45

Man bliver helt nysgerrig. Hvem er Morten, og hvad kan han ? Jeg vil lige
bemærke, at jeg er en meget sjælden gæst i denne gruppe, så hvis svaret står
40-50 indlæg nede, så er det altså min undskyldning...
Hvis nogen har lyst, så må I gerne sende en kopi til mig. Stofanet er
dejligt hurtigt

Leo

Finn <cartman@hansen.dk> skrev i en

Fra : Finn

Dato : 10-05-01 19:05

Værsgo

Finn
"Anne-Marie og Leo" <maigaard-jensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:MoAK6.2159$h4.544104@news101.telia.com...

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 30-05-01 23:02

Nu har jeg snart været alle indlæggene igennem om "morten" - så jeg ville
også blive meget meget glad for en kopi

mvh.

Karina
karina@jaydee.dk

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 31-05-01 20:10

"Karina Lund Andersen" <karina@jaydee.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg snart været alle indlæggene igennem om "morten" - så jeg ville
> også blive meget meget glad for en kopi
>
> mvh.
>
> Karina

Hej

er hermed gjort !

mvh
brian

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 26-05-01 22:34

Hej

er dette ikke mortens opskrifer ????

http://www.sol.dk/dk/io/sections/livsstil/madvin/mortens/

mvh
brian

Fra : Finn

Dato : 27-05-01 05:23

"Brian Kristiansen" <briank@(nospam)superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> er dette ikke mortens opskrifer ????
>
> http://www.sol.dk/dk/io/sections/livsstil/madvin/mortens/
>
> mvh
> brian

Jow det er det.

Finn

Fra : Mogens Larsen

Dato : 10-06-01 17:18

Hej..
Er der nogen der kan hjælpe mig med opskrifetn på brombærsauce?
Og måske er der også nogen der ved hvor hvad der er sket med den engelske
udgave af morten's opskriftsamling?

m.v.h.

Mogens

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 11-06-01 04:59

"Mogens Larsen" <mogens80@larsen.mail.dk> skrev i meddelandet...
> Er der nogen der kan hjælpe mig med opskrifetn på brombærsauce?

Du får lige opskriften på brombærsauce fra "Supper & Saucer"...

Brombærsauce:
4 pers.

250 g brombær
2 spsk sukker
1 tsk sennep
½ glas rødvin
lidt kanel
reven skal af ¼ appelsin
½ glas cognac
1 stænk Angostura
1 spsk mandler

Mos brombærrene gennem en sigte eller purér dem i en blender.
Rør mosen med resten af ingredienserne, smag saucen til og servér den
kold.
Brombærsaucen smager dejligt til vildt, kogt oksekød eller en rest kold
steg.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Don't forget the Copenhagen Jazz Festival
5. July - 15. July - 2001
www.cjf.dk