Søges: GOde lydkort
Fra : Peter Perlsø

Dato : 20-02-04 17:03

Kære folk,

jeg leder efter PCi lydkort, som har udgangskomponenter af høj kvalitet.

Er der nogten der er bekendte med lydkort, som er af høj audioteknisk
kvalitet, og fungerer med Mac ?

Eller vil i mene at de interne komponenter er tilstrækkelige at
enthusiast og mid-end brug ?

--

http://haxor.dk +45 2685 5909

Democracy is not something you believe in or a lace to hang your hat,
but it's something you do. You articipate. If you stop doing it,
democracy crumbles.
- Abbie Hoffman

Fra : Tom

Dato : 20-02-04 19:47

De kort der "lyder godt" og som er til at betale sig fra >5000 kan være:
Audio werk ( emagic ) findes I en version aw2 og aw8
Begge er ret gamle og findes kun I PCI vbersioner

Digidesign Audio Media III ( har glemt hvad det hedder... Måske hedder det
AMIII ) men er et AVID/digidesign kort til Protools/audio ( har haft et)

Og slutteligt
Yamaha DS2416 m/uden break out box ( sådan et har jeg.... Til salg.. )
Sælges stadig til +5k

Der er sikkert andre..
Er du på jagt efter helt nye kort er der også muligheder der.
Og nej, med mindre at du taler om den nyeste G5 er de interne lydkort/chips
ikke af særlig høj kvalitet I Mac udstyr.. ( selv til mp3 lyder det bare
ikke "godt nok"
( de nye G5 ere kan arbejde rent digitalt I 24bit.. Så skal det bare
konverteres.. Det er ikke billigt !!)

Et godt sted at tjekke er soundcheck.dk og andre steder..
Tom

PS
Skal du optage andet end line signaler ( ex. Mikrofoner..) har AMIII og
Emagic det problem at de kun har Line indgange ( DS2416 har mik indgang på
break out boksen.. )
PPS
Er du interesseret I "rigtigt gode" lydkort kommer du hurtigt op I +10k men
så har de også flere indgange og andre fordele !

Tjek evt også her
http://www.aage.dk/fr_index.htm?/Shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=PCI-lyd
kort

On 20/02/04 17:02, in article
40362fae$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Peter Perlsø"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-02-04 23:49

Hej Peter

Peter Perlsø wrote:
> jeg leder efter PCi lydkort, som har udgangskomponenter af høj kvalitet.
>
> Er der nogten der er bekendte med lydkort, som er af høj audioteknisk
> kvalitet, og fungerer med Mac ?

Tja, de gamle AudioWerks lydkort var af meget høj kvalitet, men desværre
findes der ikke X-drivere til dem, og nu er AudioWerks holdt op med at
lave Mac kompatible lydkort, så de er klart ude af billedet. Det samme
gælder for Yamahas serie 24 kort, her er der heller ikke X-drivere, men
jeg har ladet mig fortælle fra en Yamaha mand, at der nok kan forventes
drivere til nogle af deres nyeste kort, som skulle fungere under Mac
også, men han vidste ikke hvornår de ville komme...

Og så er der jo 'kun' LogicAudio og Steinberg kortene tilbage, når det
gælder for PCI kort, - og de er dyre som bare det! - Til gengæld er det
topprofessionelt grej.

> Eller vil i mene at de interne komponenter er tilstrækkelige at
> enthusiast og mid-end brug ?

Nej! - De interne lydkort i de nye Mac er rent elendige. - Jeg vil end
ikke kalde dem for 'Low-FI'. - Så kan du lige så godt købe dig en gl.
Beige Ge/300AV, - den har langt bedre lyd end alle andre Mac på
markedet! - Så køb dig en sådan med 256mb RAM og en ca. 20-40gb HD + en
brugt AudioWerks 8 lydkort (både digital og analoge ind-/udgange) + en
ekstern mixer med 6-12 kanaler - fx. Behringer MMX802 eller MMX1202,
(kan fås brugte fra ca. 900-1600kr. afhængig af modellen). Eller hvis du
vil have digitalteknikken med allerede i mixeren, så fx. en Yamaha o1V
(set til 3600kr.!!).

Send så det hele over dit 100mbits netværk til din store maskine med OS
X og brug fx. Spark ME (gratis), Amadeus II (ca. $25USd, _kun_ 2 kanals)
, Player Pro (op til 16 kanaler i alm. + 128 kanaler til MIDI, ca.
$35USd), - evt en ProTools, som bl.a. har 'add-a-track' funktion ligesom
den gamle SoundEdit 16II.

En Beige AV model har CPU kraft nok til at kunne bruges som både
'recorder', transmitter' og som 'editor', men vil nok være bedst som
enten 'recorder' eller 'transmitter' til anden maskine, hvor du så
foretager den endelige redigering. - Og hvis du bruger den som en ren
transmitter, kan du jo lave alle opt. + redigeringsarbejdet på en større
G4/G5 og dermed udnytte disse større maskiners muligheder.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>