Remember the Titans....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-04 15:03

kommer på tv 2 kl 21.10 i aften.....
for dem der ikke har set den, den er absolut et kik værd ;)

sidst jeg så den sad jeg og råbte af tv'et*G*

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has been

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 21-02-04 23:47

Fik set den for første gang. Har et noget ambivalent forhold til den. På den
ene side er den simpelthen for sukkersød når de fire gange, tæl dem FIRE
gange, i filmen bryder ud i kor-motown sorte og hvide sammen (GIDER I
lige!!!) og sportshistorien er blevet skrevet noget om for at passe ind til
plottet (fyren der blev lam blev det altså først flere år efter at
pågældende finale blev spillet, SPØRG mig ikke hvor jeg ved den slags
fra!!!), hvilket jeg synes er at gå over grænsen for 'artistic license'.
På den ANDEN side er plottet simpelthen så skide "righteous" at man kun kan
holde af filmen. En del scener hvor sorte og hvides problemer med hinanden
behandles er pænt realistiske og Denzel og hans hvide medcoach spiller
blændende overfor hinanden. Alene deres sammenspil gør filmen tiden værd.
Jeg kan ikke lade værd med at tænke på hvad denne historie kunne være blevet
til for en film hvis Jerry Pladderheimer ikke var gået ind i projektet, og
især hvis han ikke var gået til Disney bagefter. Har lige set Pirates of the
Carribean. Den er også en hårsbredde fra at være en rigtig fed film. Den
hårsbredde kalder jeg Jerry. Den fyr ødelægger alt han kommer i nærheden af.
Og tjener røven ud af bukserne på det. Verden er ikke retfærdig.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-02-04 00:44

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]
> På den ene side er den simpelthen for sukkersød når de fire gange,
> tæl dem FIRE gange, i filmen bryder ud i kor-motown sorte og hvide

sjovt nok bed jeg ikke mærke i at det var 4 gange, og det var for mig også
irelevant i forhold til historien.....

> [...]
> først flere år efter at pågældende finale blev spillet, SPØRG mig
> ikke hvor jeg ved den slags fra!!!), hvilket jeg synes er at gå over

hmmm så vidt jeg har kunne læse mig frem til forløb det således : To clear
up any misconceptions that the movie might have left in the viewers’ minds,
Gerry did not have his football success come to an end until after the state
championships. The night of the banquet dinner, Gerry was awarded the
“Defensive Award in Football”. That fateful night after the banquet dinner,
on his way home, he and the new 1971 Camaro ended up in a terrible accident.
Cause of the accident was later deemed to be a mechanical failure in the
motor mount of his engine.

så nej, hans ulykke var IKKE lige før finalen, men lige efter, men stadig i
1971......
10 år efter hans første ulykke, der lammede ham fra livet ned, omkom han i
en ny bilulykke.... altså den 20 marts 1981......
http://www.71originaltitans.com/gbertier.html

så en smule "artistic license" har de tilladet sig, men nok nærmere noget
der svarer til uger eller få måneder, frem for år, og så naturligvis årsagen
til ulykken også ;)

> [...]
> med hinanden behandles er pænt realistiske og Denzel og hans hvide
> medcoach spiller blændende overfor hinanden. Alene deres sammenspil

meget enig..... jeg er dog også dybt facineret af Yoasts datter i
filmen..... synes hun spiller forrygende ;) SKØN unge ;)

Fra : kim hermansen

Dato : 27-02-04 10:17

Har lige set Pirates of the
> [...]
af.
> Og tjener røven ud af bukserne på det. Verden er ikke retfærdig.

Nej og sådan er verden så hård.....!

Jeg glæder mig nu til Når Jerry Brückenheimer skal
lave et remake af "The big Blue".......

Mvh Kim.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 29-02-04 01:56

"kim hermansen" <kvaktek@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg glæder mig nu til Når Jerry Brückenheimer skal
> lave et remake af "The big Blue".......

AAAARRRGGHHH!!!!

Det er en af mine yndlingsfilm, skal han nu også til at ødelægge den? En
remake, hvad er der nu galt med Luc Bessons mesterværk? Den er endda på
engelsk. Frygtelig nyhed. Hvor faen har du set det?

"On a distant planet...."

"Lives a mutant..."

"They called him fishman..."

"Now his mission is to save the Earth..."

Fra : kim hermansen

Dato : 01-03-04 19:31

ARGHHHH !!!!!!

Det var en "joke".............Men det er selvføldig
svært at de min sarakasme i min mail.....sorry
men kunne ikke lade være da jeg kender til dit
forhold til Pladerheimer.....hvis ther Big Blue skal
laves i ny "USA" version lægger jeg mig igraven også..

Er spændt nok på hvad James Cameron får ståjlet
fra "the big Blue" til han næste projekt !...

"The Big blue" mesterværk ! Ja den er simpel hen
fantastisk.............

Kim......med mindre Dårlig Århus humor næste gang.