Hej...!
Fra : Hans Peter

Dato : 24-04-01 16:57

Kan man tabe sig ved at cykle 8 fremfor at tage busen ?

Hans

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 25-04-01 07:52

> Kan man tabe sig ved at cykle 8 fremfor at tage busen ?
Man taber sig ved at indtage mindre energi end man forbrænder! Ved at cykle
øger du dit energiforbrug, men om det er nok til at du taber dig afhænger af
din kost og hvor meget du cykler.
Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : ccr

Dato : 28-04-01 18:59

Selvfølgelig taber man sig ved at cykle 8 km fremfor at tage bussen.
Lars Klingenbergs har vidst tabt for meget fedtvæv omkring hjernen
Scenarium 1. Jeg tager bussen.
Scenarium 2. jeg cykler 8 km.

Jeg forstår godt din teori, den er jo indlysende. Men ikke at redegøre
for den medfølgende metaboliske effekt syntes jeg er mangelfuldt.

ccr.

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 28-04-01 20:51

> Jeg forstår godt din teori, den er jo indlysende. Men ikke at redegøre
> for den medfølgende metaboliske effekt syntes jeg er mangelfuldt.
Effekt af hvad? Hvad mener du?

Det var et simpelt svar på et simpelt spørgsmål. Det første indlæg rummede
ikke oplysninger, der berettigede til et andet svar: ved at cykle øger du
din forbrænding, men det siger _intet_ om om du taber dig eller ej! Derfor
kan man ikke svare at man taber sig ved at cykle 8 km.
Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt
[lklingenberg@ifi.ku.dk]