Seriøst Grafikkort til Videoredigering ???
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 23:30

Hej

Jeg har behov for at få et overblik over et par seriøse forslag til et
videokort til videoredigering.

Jeg har video fra et digitalt videokamera i den lidt dyrere ende, og skal
bruge en indgang til min pc.

PT har jeg et g4 ti4200 kort i, men der er ingen komprimeringsmuligheder osv
osv.

Jeg har stort set ingen viden om emnet lige nu, men regner da med at gruppen
her får mig up-to-date på ingen tid.

DERFOR, først skal jeg finde et godt grafikkort. Jeg kan fornemme at den
slags kort nok starter omkring de 4-6000?

Jeg har set på www.pinnaclesys.com, der vist har nogle gode produkter.

Er der nogen der kan foreslå på hvilket kort jeg bør anskaffe mig?

Mvh
Jakob

Fra : Martin Franch

Dato : 20-02-04 09:31

PT har jeg et g4 ti4200 kort i, men der er ingen komprimeringsmuligheder osv
> osv.

Hej Jacob. Dit grafikkort har ikke noget med komprimering af dine videodata
at gøre !
Du skal ha´ et firewirekort til at forbinde dit kamera til comp og så et
video redigeringsprogram til at capture din video ( fx adobe premiere ).
Det grafikkort du allerede har er fuldt tilstrækkeligt til dit
videoprojekt...
Mvh Martin Franch

Fra : Martin Franch

Dato : 20-02-04 09:45

Hov - så lige at du linkede til pinnacle.. De laver studio 8 som er et
billigt redigeringsprogram ( og efter sigende udmærket ). Premiere er mere
avanceret men måske også mere kompliceret at sætte sig ind i.
Men køb et firewirekort med firewirekabel og evt i studio 8 software, så er
du godt kørende.Kig på edbpriser.dk;firewirekort m kabel bør koste ca 200 -
250 kr.
Martin

Fra : Martin Franch

Dato : 20-02-04 09:51

http://www.dvdrhelp.com er siden for alt om komprimering mv.
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 20:10

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 20:13

> [...]
er
> du godt kørende.Kig på edbpriser.dk;firewirekort m kabel bør koste ca

3 hurtige og gode svar :)

,,, Premiere kan jeg låne, har dog ikke selv prøvet det. Vil dog gerne have
mit eget. Hvis Pinnacle studio er lettere, tror jeg jeg starter det.

Er der slet ingen idé i at købe et bedre grafikkort hvis jeg nu har mulighed
for det? Skal der ikke være en indgang på kortet ?

Der er kun tv-ud og en game port (ud over selvfølgelig skærm ud.

Tak for dine svar !

Fra : Martin Franch

Dato : 20-02-04 21:00

> [...]
> for det? Skal der ikke være en indgang på kortet ?
>
> Der er kun tv-ud og en game port (ud over selvfølgelig skærm ud.

Hej - nej der er ingen idé i et bedre grafikkort hvis det kun er i
forbindelse med videoproduktion du skal bruge det (jeg har fx opgraderet fra
et Gforce4 MX400 til et Radeon 9600 XT og det er KUN i spil at der er en
mærkbar forskel !!!) Så brug dine penge på noget du har mere glæde af...
Porte på grafikkortet skal du ikke bruge, - det er det du skal bruge
firewire kortet til ( det er det der er "indgangen")
Nu kender jeg kun studio 8 overfladisk, men det har nogle begrænsninger ift
Premiere, så måske støder du alligevel på at du gerne vil nogle ting som
Studio ikke kan også kan du lige så godt lære Premiere at kende fra starten
( det var ihvertfald sådan jeg resonerede da jeg startede ). Premiere er
kanon og kan du "låne" det så er det da også et argument for at spare
pengene på Studio...
Mvh Martin Franch

PS : vi er vist ved at blive lidt off topic, har du videre spgsmål så skriv
i dk.edb.videoredigering... eller til mig : franch_lerager(a)hotmail.com
Mvh Martin Franch