Egen mini-cms-struktur
Fra : Lars Olesen

Dato : 19-02-04 23:14

Jeg sidder efterhånden med nogle forskellige sites og har tænkt på at
lægge dem på samme domæne, men med forskellige domænenavne. Årsagen er,
at jeg gerne vil genbruge nogle administrationsting på tværs af domænerne.

Jeg er ikke interesseret i at bruge et af de eksisterende cms-systemer,
som enten er for indviklede eller for vanskelige selv at påvirke.

Jeg forestiller mig følgende biblioteksstruktur:

/admin/ - her skal administrationssiderne ligge
/core/ - forskellige funktioner og klasser, bl.a. database
/websites/site1/
/websites/site1/admin/ - side der henviser til adm-modul (sender site-id
med)
/websites/site1/includes/ - bl.a. variables
/websites/site1/css/ - css-filer
/websites/site1/html/ - html-sider, som bl.a. sender site-id med

Så forestiller jeg mig egentlig, at jeg kan genbruge alle
administrationsting fra site til site?

Lyder denne opbygning helt tosset?

Til systemet skal jeg vel bruge noget caching, for siderne vil
formentlig sjældent ændre sig, når først de er lavet. Er der nogen, der
kender en god metode? Det skal være en metode, som giver nogle ordentlig
links, så siderne stadig kan være søgemaskinevenlige!

--
Lars Olesen
Konkurrence på <http://www.fodboldenslegestue.dk>

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 20-02-04 09:30

Davs

Umiddelbart lyder opdelingen ikke tosset i mine ører.

On Thu, 19 Feb 2004 23:13:34 +0100, Lars Olesen wrote:

> [...]
> kender en god metode? Det skal være en metode, som giver nogle ordentlig
> links, så siderne stadig kan være søgemaskinevenlige!

.... og så det jeg egentlig ville: Der er en smart lille caching template
ting her:

http://www.sitepoint.com/article/1218/1

Ideen er at man propper ting ind i en template og resultatet gemmes i
cache og sendes til browseren - næste gang man kigger på siden vises
bare den fra cache (naturligvis). Men det er kun selve
fra-template-til-færdig-html-skridtet der springes over - al den kode der
skal afvikles inden man når til at skulle sende siden afsted vil stadig
blive kørt.

Mvh.
/Thomas