.htaccess og login
Fra : Christian

Dato : 19-02-04 22:05

Hejsa NG,

Jeg har simpelt hen givet op. har prøvet artilen fra webcafe.dk
og udvikleren.dk om .htaccess. Det virker ikke for mig :/

Er der nogen der gider bruge 10 minutter på at skrue noget sammen
der virker for mig? Der kan komme en reklame på min side som tak.

MVH

CHristian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-02-04 22:46

Christian wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der gider bruge 10 minutter på at skrue noget sammen
> der virker for mig? Der kan komme en reklame på min side som tak.

Hvad med at skrive hvad du har lavet og hvad det skal kunne?

M.

Fra : Britt Malka

Dato : 20-02-04 10:17

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev:

>Er der nogen der gider bruge 10 minutter på at skrue noget sammen
>der virker for mig? Der kan komme en reklame på min side som tak.

Ja, det vil jeg godt.

Du kan sende mig nærmere oplysning på britt snabel-a malka punktum it
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Lars K.

Dato : 20-02-04 16:53

In article <c138ds$fh4$1@sunsite.dk>, SphinX@mail-online.dk says...
> [...]
>
> Er der nogen der gider bruge 10 minutter på at skrue noget sammen
> der virker for mig? Der kan komme en reklame på min side som tak.

Jeg tror det er fordi du ikke kan bruge den funktion som er vist på
siden, på en windows manskin. jeg havde selv svært ved at få det til at
fungerer i starten. Der er forskel på den måde en linux/unix og en
windows maskine læser passwords på.

bruger du windows eller unis systemer?

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Christian

Dato : 20-02-04 18:21

Lars K. wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> siden, på en windows manskin. jeg havde selv svært ved at få det til at
> fungerer i starten. Der er forskel på den måde en linux/unix og en

JEg bruger windows. JEg er dog nået frem til jeg vil lære det istedet. JEg
vil lave det med MYSQL, og forstå princippet bag. Tak for din interresse.

Fra : Lars K.

Dato : 20-02-04 18:35

In article <c15fkv$hd0$1@sunsite.dk>, SphinX@mail-online.dk says...

> JEg bruger windows. JEg er dog nået frem til jeg vil lære det istedet. JEg
> vil lave det med MYSQL, og forstå princippet bag. Tak for din interresse.

Det er jo også altid en god start at lære noget :) Men det er nu også
altid rat at have .access til at fungerer, så kan man hurtigt lukke en
mappe eller en file. Hvis du vil kan du vise hvordan din .access ser ud
og så kan vi tage det derfra.

Fra : Christian

Dato : 20-02-04 20:00

> [...]
> altid rat at have .access til at fungerer, så kan man hurtigt lukke en
> mappe eller en file. Hvis du vil kan du vise hvordan din .access ser ud

Tak for din støtte. Kan du prøve at sende med dine ,htaccess filer? Noget der
funger, skift passwords så jeg ikke kan skade dig.. hvis du vil gøre mig den
tjeneste send mailen til:
fun-online*nospam*@mail-online.dk

(FLyt *nospam*)

Tak for din støtte indtil videre.

Fra : Lars K.

Dato : 21-02-04 14:29

In article <c15lg1$fpg$1@sunsite.dk>, SphinX@mail-online.dk says...
> [...]
> funger, skift passwords så jeg ikke kan skade dig.. hvis du vil gøre mig den

Den er her: (medtag ikke start og stop)

Start

AuthName "Tekst som skrives i login boxen"
AuthType Basic
AuthUserFile /var/www/htpasswd
require valid-user

Stop

Linjen "AuthUserFile /var/www/htpasswd" skal henvise til den file hvor
dine brugernavne og password er. Da min server er på en Linux maskine er
det ikke den samme type sti som det skal være på din maskine. Hvis vi
siger at du ligger din htpasswd i roden af c drevet så skal der stå
"AuthUserFile c:/htpasswd" (er lidt usikker på om det skal være / eller
\ men prøv dig frem) Filen skal hedde ".htaccess" og det er meget
vigtigt at du husker "." da det ellers ikke virker og den skal ligge i
den mappe som du vil beskytte.

Filen htpasswd skal du lave med et program "htpasswd.exe" og det følger
med apache. du skriver i en kommandoprompt "htpasswd.exe -c c:\htpasswd
christian" (uden "") så vil programmet spørge om et password og su skal
skrive det password du gerne vil have. Hvis du vil lave flere brugere
skal du skrive "htpasswd.exe c:\htpasswd andenbruger".

Håber det hjælper. Du kan ikke bruge det eksempel på "htpasswd" som er
vist webcaft.dk da det er lavet til en linux maskine.

Hvis det ikke virker så skriv lige hvad der sker når du prøver at komme
ind på en side som burde være beskyttet. fx om du får den box frem hvor
man skal skrive brugernavn og pass.

Håber det er til at forstå, da det er gået lidt hurtig :)

Fra : Christian

Dato : 21-02-04 17:23

> [...]
> man skal skrive brugernavn og pass.
>
> Håber det er til at forstå, da det er gået lidt hurtig :)

Problemet er jeg ikke bruger apache men omniHTTp. Kan der laves en .htacces fil
til den?

Fra : Lars K.

Dato : 22-02-04 11:04

In article <c180kv$n2b$1@sunsite.dk>, SphinX@mail-online.dk says...

> Problemet er jeg ikke bruger apache men omniHTTp. Kan der laves en .htacces fil
> til den?

Jeg ved det ikke og ved ikke hvorfor, men har bare opfattet at det var
en apache :)

Det må stå noget om det i en readme file eller noget ellers må du prøve
i en anden tråd, da denne ikke helt er den rigtige.

Fra : @\".$meinvorname.\"s~

Dato : 22-02-04 11:31

Lars K. wrote:

> [...]
>
> Det må stå noget om det i en readme file eller noget ellers må du prøve
> i en anden tråd, da denne ikke helt er den rigtige.

Har du mulighed for at bruge apache?! der er meget mere support og mange
flere folk der kan hjælpe dig med det. du finder hvad du skal bruge her:

httpd.apache.org (2.0.48)
www.php.net/downloads.php (windows installer 4.3.4)
mysql.com windows binary 3.23.XX

httpd.conf skal indeholde følgende:
AddType application/x-httpd-php .php .php4 osv.
Action application/x-httpd-php /cgi-bin/php.exe (skal tilpasses)

mvh Rene

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-02-04 22:29

On Sun, 22 Feb 2004 09:30:32 -0100, "@\".$meinvorname.\"shp.de"
<""rene\"@\".$meinvorname.\"shp.de"> wrote:

>Action application/x-httpd-php /cgi-bin/php.exe (skal tilpasses)

Jeg kan kun anbefale, at man i stedet bruger Apache-modulet. Det er en
mere strømlinet sammenkobling, og det er også lettere at enable fx
syntax-highlight for .phps på den måde.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: saltomortale (og ikke saltomotale)

Fra : Christian

Dato : 23-02-04 07:53

@\".$meinvorname.\"shp.de wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> AddType application/x-httpd-php .php .php4 osv.
> Action application/x-httpd-php /cgi-bin/php.exe (skal tilpasses)

Prøvede for nogle måneder siden at installere apache uden succes. Serveren kørte
aktivt, men kunne ikke få noget include til at virke :/

Måske skulle jeg prøve igen nu hvor jeg har fået lidt mere erfaring.

Fra : Lars K.

Dato : 23-02-04 19:09

In article <c1c801$281$1@sunsite.dk>, SphinX@mail-online.dk says...

> Prøvede for nogle måneder siden at installere apache uden succes. Serveren kørte
> aktivt, men kunne ikke få noget include til at virke :/
>
> Måske skulle jeg prøve igen nu hvor jeg har fået lidt mere erfaring.

Se på http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/ den har jeg også
startet med engang på en windowsmaskine :) har du problemer så spørg i
dk.edb.internet.software.apache de ved lat om dette.

Hvis det er include i php så har det sikkert været et probem med / eller
\ da jeg tit syntes det er svært at huske når man bruger windows og
apache sammen.

hel og lykke

--
Lars - 9000 Østbyen