Moms, afgifter og andet ved køb på nettet.~
Fra : Jay-S

Dato : 19-02-04 19:14

Hej

Er der nogen, der ved, om der kommer moms, afgifter eller andet på, når man
køber over et bestemt beløb på nette fra England .

Jeg har nemlig fået øjnene op for en seks dobbelt dvd-samling, men
cd-wow.com skriver, at man kan være opmærksom på, at der kan komme ekstra
omkostninger... Hvordan er reglerne?

Jeg ved, at det ikke er om musik, men det gælder vel også for køb af
cd'er....

På forhånd tak

Jay-S

Fra : bettersexinc

Dato : 19-02-04 21:35

Ingen afgifter så længe det er inden for EU.

Mvh Wagner

Fra : Jay-S

Dato : 19-02-04 22:08

> Ingen afgifter så længe det er inden for EU.
>
> Mvh Wagner

Heller ikke, når der står det her på cd-wow.com's hjemmeside - copy/paste:

Please ensure you read the following information before proceeding:

Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS
DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your
personal import allowance.

If applicable, this Customs charge is collected by the Post Office/Postal
Agent who may also charge you an additional handling fee for clearing your
package through Customs.

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs Duty/VAT or
Post Office clearance fee will be as unfortunately these charges are
completely beyond our control.

DVD-pakken koster 40 pund, og så vidt jeg kan læse, så er det MÅSKE over en
grænse....? Gælder det ikke?

Endnu engang tak

Jay-S

Fra : ML-78

Dato : 19-02-04 23:12

Jay-S skrev:

> Heller ikke, når der står det her på cd-wow.com's hjemmeside -
copy/paste:

Du kan trygt bestille fra cd-wow.com uden at frygte yderligere afgifter.
Deres disclaimer er ikke relevant for danske kunder.

De eneste steder du kan komme til at betale dansk moms inden for EU er
hos butikker, der omsætter for over 280.000 kr. hos danske kunder. Men
dette vil blive pålagt ved selve købet (og du kan altid se den endelige
pris), og du vil ikke blive opkrævet noget ved modtagelsen. Det er i
praksis kun Amazons europæiske afdelinger, hvor dette gør sig gældende.

ML-78

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-02-04 22:49

"Jay-S" <jay-s@jay-s.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omkostninger... Hvordan er reglerne?
>
> Jeg ved, at det ikke er om musik, men det gælder vel også for køb af

Hej Jay-S

Der bliver ingen problemer, og slet ikke hvis du betaler forud, jeg gætter
på, at det står der, måske fordi ikke alle EU lande har samme regler. Men
der burde ikke i DK være problemer.
De gør da også opmærksom på, at det fortrinsvis er et problem, hvis varerne
sendes på postopkrævning, da beløbet overstiger, hvad der er tilladt for
enkeltpersoner at importere for. Men sådanne grænser findes mig bekendt
ikke i DK.

M.V.H.....Benny..

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 21-02-04 09:04

In <40352f92$0$27375$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> "Benny Mortensen" <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> writes:

> [...]
>sendes på postopkrævning, da beløbet overstiger, hvad der er tilladt for
>enkeltpersoner at importere for. Men sådanne grænser findes mig bekendt

Vroevl. Det er ingen gaettekonkurrence.

/Martin

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-02-04 14:14

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

Men

> Vroevl. Det er ingen gaettekonkurrence.
>
> /Martin

Jamen så kommer Martin da bare med den korrekte forklaring på, hvorfor de
skriver det. Så hvis nogen vrøvler lige nu, må det være dig. Jeg skriver
gætter, for jeg aner ikke, hvilke regler de har i Spanien eller
Italien....Men nu siden du ved bedre, så kommer du bare med forklaringen.
Jeg oversatte bare hvad der stod, og får du det til noget andet, så lad os
endelig høre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-02-04 23:31

Jay-S skrev :
> [...]
> omkostninger... Hvordan er reglerne?
>
> Jeg ved, at det ikke er om musik, men det gælder vel også for køb af

Ved køb i butikker i EU skal du ikke betale told og dansk moms, men kun den
lokale moms (VAT).
Der er dog en undtagelse, hvis butikken har en omsætning på over ca 380.000
kr til danske kunder så skal de opkræve dansk moms. De skal gøre opmærksom
på det ved købet. Amazon.UK er fx omfattet af det, men meget få andre. Jeg
ved ikke med CD-Wow.com
Told skal du aldrig betale ved EU køb.

Ved køb uden for EU, skal du betale dansk moms, men ikke moms fra det land
butikken ligger i, og dertil kommer ca 3,5 % told, hvis varens værdi er over
ca 80 kr.
Skal du betale told skal du også betale opkrævningsgebyr på 50 kr til
PostDanmark.
En plade fra USA til 100 kr bliver altså pålignet 78,50 kr i moms, told
afgift og gebyr...
Heldigvis slipper en del plader igennem uden gebyr.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Jay-S

Dato : 19-02-04 23:35

1000 tak for hjælpen...

Jay-S

Fra : villum53

Dato : 01-03-04 09:08

Hej Jay,

Husk at "Wow" også har en side, der kører over Hong Kong.

http://www9.cd-wow.com.hk

Prisen er lidt billigere end i UK, og der kommer ingen told/afgifter på,
da varene fysisk befinder sig i Sverige.

http://www.kandu.dk/