Turen går til Marmaris i Tyrkiet
Fra : Erik

Dato : 19-02-04 11:28

Hejsa

Er der noget gode ideer til hvad man "skal" se/opleve i Marmaris i Tyrkiet
(uge18)

På forhånd tak
Erik

Fra : Thomas

Dato : 19-02-04 22:59

Hej Erik,

Vi kan skrive en hel roman om skønne og pragtfulde oplevelser i Marmaris.
Det er et land som man glæder sig til at komme tilbage til. År efter År.
Det er lidt kort beskrevet, men der er masser af informationer på
internettet. http://www.marmarisinfo.com/ Den hjemmeside som vi bruger
meget og som er den bedste. (syntes vi)

Ja du skal gå ned på strandpromenaden, havnen, hvor de store sejlskibe
ligger og gå en tur. Kanon flot udsigt og flotte både. Tag en snak med
lokale folk.De er meget venlige folkefærd. Der findes bådture og man kan
"prutte"om prisen. De har også dykkerture med klart vand og masser af fisk.

Du skal også gå en tur i Bazar, det er en oplevelse.

Du skal som det første tage i Hamam Armutalan Turkish Bath. Det er det
bedste hamam man kan besøge. Det skal man helst starte med som det første
når man ankommer til Tyrkiet. Det er vigtigt at ens hud er fin og klar til
solen. Man skal dog passe på for huden er mere sårbar over for den skarpe
sol og man bliver meget rød i huden hvis man ikke passer på, så man jo skal
huske solcremen.

Det bedste sted at tage billeder er oppe fra deres borg, og meget flot
udsigt

Hvis du vil forkæles skal du prøve at komme til barber, de klipper ens hår
meget fint og de er omhyggelige, der gives ansigtsmaske samt massage på
ryggen og i ansigtet.

Maden er helt fantastisk og billig. Det kunne vi godt lære af herhjemme i
Dk. Det tyrkiske køkken siges at være det 3. bedste i verden. Maden er
pragtfuld og ubeskrivelig og der mangler ikke noget. Du må sige til hvis du
vil have nogle gode spise steder også.

Det bedste sted at spise :
ÖZGÜR Anpart otel ligge ca 300 fra standen, ligger ca 50 m fra Fodboldbanen
add : Cildur mevki 169 Sok

Dost ligger lige ned til Vandet på strand promanden,

Divella Restaurant, meget god mad og flot udsigt og Havnen
add. tepe mah. Barbaros Cad. 21/A Marina

Nil Cafe, da skal man bestille deres Pandekage med Frugt den er Virkelig
god.
Yat Limani No: 95

Men da findes mange andrer gode steder og spise men det er der vi syndes
bedst om.
maden er lidt dyrer ude på havnen men ikke meget ca 5 kr meger for at komme
på haven og spise, men deres mad er meget billig og drikkelse.

En god guldsmed som vi bruger : Class Jewellery & Leather han ligger inde i
Bazaren, svært at sige hvor han ligger. Han har også en læder butik overfor
smykkeforretningen. God rabat også der. Sig du kommer fra Danmark og Du
kender Maria og Thomas Bager og sprøg om han havde en god Bryllupsfest, så
skal han nok blive glade for jer og så får i god betjening, sig at vi kommer
i August.

Vi kan anbefale Tyrkisk aften, som plejer at blive afholdt på dit hotel.

I Fidan centret er der ægte tæpper, læder jakker og der er mange
forretninger.

Pamukkale "bomulds-slottet" hvor man kan bade i mineral bade og husk camera.

Turtle beach er en flot strand og det siges at der skulle være skildpadder.

Hvis man vil slappe af så kan vi anbefale Icemeler, der er stille og roligt
og bedre strand. Det tager en halv time at gå langs strandpromenaden fra
Marmaris til Icemeler. Flot og skøn tur. Igen husk camera.

Ja som du kan læse, er vi blevet helt vilde med Marmaris. Der er noget
specielt ved byen, landet og folkefærdet. Det kan varmt anbefales, men vi er
jo ikke alle ens. Men vi glæder os til at høre hvad I syntes om Marmaris.

Der findes også et vandland i Marmaris, Atlantis Waterpark ligger ved
strandpromenaden. Vi har ikke prøvet det, men ser fint ud.
Den står også beskrevet på hjemmesiden (se øverst).

Du må skrive hvis der er andet du vil spørge om. eller i tvil om

Husk aldig at bokke jeres ture igemmen jeres rejsebureau da det er dyrer end
hvis i gør det selv og det er de samme steder i kommer hen men til billiger
penge.

jeg håber at få en mail når i kommer hjem og sige hvordan jeres tur hva

men skriv hvis da er noget i vil vide

Mange hilsner
Thomas

Fra : Kasper Larsen

Dato : 19-02-04 23:12

"Thomas" <Twp@twp.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du vil forkæles skal du prøve at komme til barber, de klipper ens hår
> meget fint og de er omhyggelige, der gives ansigtsmaske samt massage på
> ryggen og i ansigtet.

Første gang jeg blev klippet i Tyrkiet fik jeg noget af en overraskelse da
barberen tændte op i en lille gasbrænder og begyndte at "afdune" mine ører
( joh, jeg er nok lidt loden). En tyrkisk klipning er lidt af en
totalforestilling og rørende billig, kan kun anbefales.

Fra : simris.

Dato : 24-02-04 23:41

Hejsa !!!

Jeg kan varmt anbefale resturant BACCUS på strandpromenaden !!

Prøv deres beuf bernaise !! , du glemmer den aldrig ,uhhmmm...

Mvh
Simris !!