Shipping-tid fra Apple store
Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 19-02-04 00:40

Er der nogen der har erfaringen med tiden det tager at få ting (ok en iPod)
fra Apple Store. Hvorlænge skal jeg forvente at finde mig ventepinen inden
der med rimelig sikkerhed kan dømmes forløsning? Nogen erfaringer?

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Ranji Guhr

Dato : 19-02-04 14:11

Kasper Mejlgaard <nntpspam1@in-addr.dk> wrote:

> Er der nogen der har erfaringen med tiden det tager at få ting (ok en iPod)
> fra Apple Store. Hvorlænge skal jeg forvente at finde mig ventepinen inden
> der med rimelig sikkerhed kan dømmes forløsning? Nogen erfaringer?

der står faktisk i din ordrebekræftelse hvorlænge det tager. men i mit
tilfælde har de prøvet at levere en gang og da jeg ikke har været hjemme
sendte de alt tilbage til irland, uden at efterlade en meldelse i
brevsprekken

du har foet et ordre Nr send en mail eller bedre ring til dette nr

hilsen Ranji
--
Ranji Guhr
Vævergade 6, 2200 København

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 19-02-04 17:49

Ranji Guhr <ranji@grafisk.dk> wrote:

> [...]
> brevsprekken
>
> du har foet et ordre Nr send en mail eller bedre ring til dette nr

Jeg er blevet meget imponeret over Appels leveringstider efter nytår. I
sidste uge bestilte jeg en vare torsdag morgen. Fik et par minutter
efter "Order Acknowledgment", og inden der gik en halv time "Order
Confirmation". Jeg var først lidt skuffet over leveringstiden: 7 -10
dage på et standard produkt.

Samme dag kl. 19.51 fik jeg "Shipment Notification", og dagen efter,
fredag kl. 9.32, var varen leveret ved min dør. Selve ordren lød på kr.
1.200. Det må siges at være en kanon god service.

Samme service - næsten - er gået igen med de 5 ordre jeg har bestilt
siden nytår, på nær iLife, idet den først skule være færdigvare.

I alle tilfælde har Apple leveret før "Est Build time", og TNT har
afleveret det ved døren dagen efter afsendelsen. For iLifes vedkommende
kan Apple ikke have tjent mange baseøre selvom de må have en god aftale
med TNT.

Jeg har valgt at lægge separate ordre ind på hver del, idet min
tidligere erfaring har vist, at der hvor K&N, Apple eller TNT har
fejlet, har været, når jeg skulle have flere dele på samme ordre.

- og så sætter jeg en seddel på døren "Er hjemme!" - idet TNT har MEGET
travlt - og så er der selvfølgelig nogen hjemme!

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-04 21:12

Ebbe Dalsgaard <ebbe.dalsgaard@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> afleveret det ved døren dagen efter afsendelsen. For iLifes vedkommende
> kan Apple ikke have tjent mange baseøre selvom de må have en god aftale

Min erfaring er, at de er meget langsomme. Min PowerBook tog et par
uger, men der var noget med, at VISA-Dankort ikke kunne bruges dengang,
så jeg måtte overføre pengene i netbank. Det var så også en helt ny
model PowerBook, så de havde lovet lidt leveringstid. Min mors 17" iMac
sidste efterår tog alt for lang tid. Det hastede ikke, da de ikke havde
ADSL endnu, og de ville vente med at sætte den op, til jeg alligevel kom
over. Men jeg mener, det tog 2-3 uger og langt mere end de lovede 5-10
dage. Det samme gjaldt, da jeg købte Mac OS X 10.3 sidste år med en mus
og en taske. Jeg kunne med møje og besvær tracke de enkelte ting til et
samlingspunkt i Luxembourg. Trackingsiderne hos Apple var to dage
bagefter i opdatering. Jeg ventede vist 14 dage. Men da tingene så var
samlel i Luxembourg, tog TNT over, og så tog det kun en dags tid. Og så
var det nemt at tracke via TNT's hjemmeside. Så min erfaring er, at man
skal væbne sig med tålmodighed.

> Jeg har valgt at lægge separate ordre ind på hver del, idet min
> tidligere erfaring har vist, at der hvor K&N, Apple eller TNT har
> fejlet, har været, når jeg skulle have flere dele på samme ordre.

Hvordan gør man det, og er det ikke dyrere? Jeg ville da tro, at det var
billigst at samle varer, så man kom op over det beløb, hvor fragten er
gratis. Købe du en mus for sig, en iLife for sig, en taske for sig etc.?
Hvis der bare løber kr. 50,- på i fragt på hver vare, løber de da helt
vildt op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 19-02-04 23:16

> [...]
> gratis. Købe du en mus for sig, en iLife for sig, en taske for sig etc.?
> Hvis der bare løber kr. 50,- på i fragt på hver vare, løber de da helt
Nej, fragtpriserne er tilsyneladende blevet sadt langt ned. For iLife
betalte jeg kr. 8,88 (totalt 858,88) - det kunne jeg ikke have starte
bilen for og kørt omkring 25 KM for til Officeline, eller for den sags
skyld taget med HUR.
Det samme betalte jeg i fragt for FinalCut Express upgrade.
De 2 ordre åbnene jeg lige efter hinanden den 7. januar.
FinalCut Express upgrade fik jeg leveret den 8. januar.
iLife fik jeg leveret den 23. januar.
En anden fordel, idet hvis jeg havde valgt samme ordre, så ville jeg
først have fået FinalCut Express Upgrade den 23. januar.

Ordre på kr. 1200 og op har været uden ekstra for fragt.

Inden Nytår havde jeg et par gange samme oplevelse som du, at det tog
meeeeeggggggeeeeeeetttttt laaaaangt tiiiiid. Apple fik så mange klager,
jeg modtog også en undskyldning med løfte om forbedring. Deres track and
trace var værre end tidligere, og de var meget længe om at opdatere. Nu
er deres service blevet rigtig god, og informationerne, som man kan få
hos TNT, er også tilgængelige umiddelbart hos Apple selv.

Det koster sikkert Apple dyrt, men som kunde kan jeg kun være tilfreds.

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-02-04 23:35

> [...]

> tilfælde har de prøvet at levere en gang og da jeg ikke har været hjemme
> sendte de alt tilbage til irland, uden at efterlade en meldelse i

Jeg købte iLife 04 og HitMix via Apple store, og selve håndteringen af
ordren gik fint hos Apple...MEN da det så kom til TNT (pakketransport
firma) rolle gik det fuldstændig op i "hat og briller". De prøvede at
levere en gang og så røg pakkerne tilbage til TNT's lager i kolding og
frem og tilbage i bilen. De tog 5 telefonopkald og en lidt hård tone før
de fik sat skub i at finde frem til pakkerne og fik dem leveret. Så alt
i alt tog selve transporten 14 dage fra Eindhoven i Holland!!

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | AIM://mbredthauer |