Tegnefilm og danske stemmer
Fra : EnjoyNews

Dato : 19-02-04 00:11

Hejsa

Jeg ved ikke om dette er den rette gruppe, men er der nogen der ved om man
på nettet kan finde en slags database over hvilke skuespillere der lægger
stemmer til tegnefilm på dansk ?
Noget står på IMDB, men ikke alle.. måske nogen ved hvor jeg kan finde sådan
noget ?

Mange vnlige hilsner
Heidi

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-04 00:32

EnjoyNews wrote:
> [...]
> stemmer til tegnefilm på dansk ?
> Noget står på IMDB, men ikke alle.. måske nogen ved hvor jeg kan finde sådan

Er svaret ikke bare Preben Kristensen?

/David

Fra : EnjoyNews

Dato : 19-02-04 00:41

))

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-02-04 00:44

David Rasmussen skrev:

> Er svaret ikke bare Preben Kristensen?

Nej, så er svaret nærmere Lars Thiesgaard, der er dansk
tegnefilmsversionerings ubestridte stemmekonge.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"I know nothing. I am from Barcelona."

Fra : Anders Jensen

Dato : 19-02-04 11:01

> Nej, så er svaret nærmere Lars Thiesgaard, der er dansk
> tegnefilmsversionerings ubestridte stemmekonge.

Han er også knald-dygtig og yderst professionel. Jeg har brugt ham mange
gange både som stemme og instruktør hvilket han klarer til UG.

MVH Anders

Fra : Kasper Larsen

Dato : 19-02-04 11:11

> Er svaret ikke bare Preben Kristensen?
>
> /David

Ofte, men i Bjørnebrødre er det hele Linie 3 <g>, men Niels Olsen løber nu
med prisen som bedste stemme. Jeg har aldrig hørt en så fjoget elg før <g>

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-02-04 12:29

> Niels Olsen løber nu
> med prisen som bedste stemme. Jeg har aldrig hørt en så fjoget elg før <g>

jep - helt klart ham der fembragte flest grin hos mine knægte, min kæreste
og jeg.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight