Debatforum - hvordan
Fra : Stonefox

Dato : 18-02-04 20:43

Hvad kræves der for at kunne lave et dabatforum som dette :
http://www.krybdyrforum.dk/phpBB2/index.php
Er det en stykke "kode" som kan købes ?
Da jeg ikke selv har server stående, er der så mulighed for at få det
lagt "ude i byen", og evt. hvor ?

Jeg ved ikke meget om emner men håber der en andre her, som kan komme
med nogle gode input .

Fra : Stig Sørensen

Dato : 18-02-04 21:18

"Stonefox" <stonefox58@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Er det en stykke "kode" som kan købes ?
> Da jeg ikke selv har server stående, er der så mulighed for at få det

Du har ikke kigget nede i bunden på siden? :)

Der står tydeligt hvem forummet er lavet af: http://www.phpbb.com/
Det er ganske gratis med den betingelse at linket til http://www.phpbb.com/
skal stå i bunden på forummet. Man kan vidst betale sig fra at have det
stående.

For at få phpbb til at kører skal du have et webhotel der understøtter PHP
og mySQL.
Der findes også mindre forummer der kun kræver PHP / ASP og så kører det med
tekstfiler istedetfor mySQL.

Kig evt. på www.hotscripts.com

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Britt Malka

Dato : 18-02-04 23:18

stonefox58@hotmail.com (Stonefox) skrev:

>Da jeg ikke selv har server stående, er der så mulighed for at få det
>lagt "ude i byen", og evt. hvor ?

Resten er der blevet svaret på, men der findes steder, der tilbyder
forummer, der er lagt på deres egen server.

Se her:

http://www.tips-og-tricks.com/tippet?post=78
--
Britt Malka