Andet multimedie
bentjuul 3670
Bevægelig grafik til hjemme DVD
Fra : Jan Ohlsson

Dato : 18-02-04 19:07

Hej Gruppe

Er der nogle der kender et godt program til at lave grafik til at bruge i
Pinacle studio 8 og lignede, jeg tænker på at
lave mine egne menu bjælker, jeg har prøvet i COREL Draw men kan ikke få
baggrunden transperant

høber der er nogle der er klogere end jeg

Hilsen JAn O

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-02-04 22:04

Jan Ohlsson skrev :
> [...]
> baggrunden transperant
>
> høber der er nogle der er klogere end jeg

Brug PhotoShop - eller brug Corel og gem i PhotoShop format.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 18-02-04 23:59

"

> Brug PhotoShop - eller brug Corel og gem i PhotoShop format.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
>
> jeg har prøvet at gemme som PhotoShop format men studio 8 kan ikke åbne
psd filer ?

hilsen jan o

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-02-04 15:09

Jan Ohlsson skrev :
> "

Sæt iikke > foran dit svar!

Ærgerligt, men så må Pinnacle oplyse hvilke fil formater de understøtter.
PSD og Gif er de mest populære formater der tillader transparent baggrund.
Jeg har aldrig set Gif brugt i den sammenhæng, men jeg har heller ikke set
alt endnu.

DVDit, ReelDVD, EncoreDVD understøtter alle PSD.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 19-02-04 18:37

"Jan Ohlsson" <jan.ohlsson@privat.dk> wrote in message
> [...]
> baggrunden transperant
>
> høber der er nogle der er klogere end jeg

Nu ved jeg ikke om du tænker på at det grafik du selv kommer på skal være
animationer ... men der er gif jo ganske rigtigt et godt bud ...til at lave
animerede logoer og des lign. kan jeg anbefale XARA 3D som også kan gemme i
GIF og som transparent

Mvh
Arne Rasmussen