killing og voksen kat
Fra : Katja Gøbel

Dato : 18-02-04 12:14

Hej,

jeg har et spm. Jeg vil gerne have en killing, men har en 2 år gammel kat i
forvejen (hunkat). Er det problematisk at sætte en killing og min egen kat
sammen i forhold til at sætte en anden voksen kat og min egen sammen???

Er nemlig lidt forvirret.

håber snart på svar.

hilsen katja

Fra : Niels Peter

Dato : 18-02-04 12:52

Katja Gøbel wrote:
> [...]
> kat i forvejen (hunkat). Er det problematisk at sætte en killing og
> min egen kat sammen i forhold til at sætte en anden voksen kat og min

Nej, det vil tværtimod være meget nemmere at sætte en killing sammen med
end voksen kat end det vil være at skulle få to voksne katte til at
enes.

Niels Peter

Fra : Katja Gøbel

Dato : 18-02-04 12:59

Hmm, tak for det. Har bare lige snakket med en fra kattens værn der mente
det modsatte, men det kan jo være hun gerne vil sælge sine voksne katte, for
samtidig har jeg snakket med en fra kattens værn et andet sted som sagde det
samme som dig.

puha, det er svært at blive klog, men logikken siger mig at du har ret.

hilsen katja

Fra : Tina

Dato : 18-02-04 13:03

Katja Gøbel wrote:
> [...]
> andet sted som sagde det samme som dig.
>
> puha, det er svært at blive klog, men logikken siger mig at du har

Hej Katja

Jeg vil absolut også mene, det er lettest med en killing og en voksen.
Vi har prøvet at få en voksen ind i vores flok på et tidspunkt, men det gik
desværre ikke
Vi har killinger lige nu, og de er fuldt ud accepteret af alle de
voksne,....så altså en killing og en voksen efter min mening.

Held og lykke!!!!!!!

Mvh

Tina

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 18-02-04 14:01

"Tina" <catcity'fjern@dette'tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil absolut også mene, det er lettest med en killing og en voksen.

Det samme mener jeg, og det tyder min erfaring også på.

> Vi har prøvet at få en voksen ind i vores flok på et tidspunkt, men det
gik
> desværre ikke

Det samme har vi. To voksne NFOer, som vi efter næsten et helt år måtte
opgive at integrere i flokken (men ok, de var dog også "skadede" i deres
kommunikationsevne.

> Vi har killinger lige nu, og de er fuldt ud accepteret af alle de
> voksne,....

Og da vi havde værkstedsmiverne, kom der hele 9(!) killinger ind,
umiddelbart før de skulle flytte videre til deres nye ejere. Det forløb
problemfrit ift. vores på det tidspunkt to voksne.

MVH Mette

Fra : Kate

Dato : 18-02-04 20:27

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in

> "Tina" <catcity'fjern@dette'tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Ja, den er jeg helt med på. Mowgli kom lige ind ad døren og så var det
stort set det
Lante var 2 år og det tog da et par uger før jeg stolede på at kattene
kunne være alene uden at splitte hinanden ad.
Donse var 3 år gammel og boede oppe på mit køkkenskab i flere uger og
kom kun ned for at spise. Hver gang hun så Lante knurrede, hvæsede og
skreg hun. Fa'en til hystade

> Det samme mener jeg, og det tyder min erfaring også på.

> gik

Der var jeg så heldig og tålmodig nok til at få det til at lykkes med
mine to voksne, men det kræver meget af både mennske og katte.
Donse overgav sig først da jeg havde truet min mor med at Donse
flyttede hjem igen

> Det samme har vi. To voksne NFOer, som vi efter næsten et helt år
> måtte opgive at integrere i flokken (men ok, de var dog også
> "skadede" i deres kommunikationsevne.

Ja, der må jeg sige at alle mine 4 katte har et fuld udviklet
kattesprog, og ingen tvivl om at det har gjort det nemmere for alle at
acceptere hinanden.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-02-04 13:53

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> Donse overgav sig først da jeg havde truet min mor med at Donse
> flyttede hjem igen

Og så er du i "fuldt alvor" i tvivl om, at misserne helst vil bo hos
dig..;-?

Undskyld jeg kunne ikke lade være, prøvede ellers desperat. Men den
gik ikke *SS*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Kate

Dato : 19-02-04 17:28

Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> wrote in

> Og så er du i "fuldt alvor" i tvivl om, at misserne helst vil bo hos
> dig..;-?

Nej, jeg er overbevist om at Mows og Lante ville blive hvis de fik
valget, men Donse ville måske så kun blive pga Mows, ham er hun nemlig
ret glad for

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-02-04 21:55

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> Nej, jeg er overbevist om at Mows og Lante ville blive hvis de fik
> valget, men Donse ville måske så kun blive pga Mows, ham er hun nemlig
> ret glad for

Kender fornemmelsen, sommetider har man en fornemmelse af at man bare
er det bedste bud pt på en foderautomat...*G*

Fra : Jane :o)

Dato : 18-02-04 13:15

> [...]
> samme som dig.
>
> puha, det er svært at blive klog, men logikken siger mig at du har ret.

Hej Katja

Vi har to katte der nu er et år gammel og fik en killing fra nogle få uger
siden. De første 2-3 dage hvæsede Niels og Nala (de to store) lidt af Nancy
(killingen), men nu er de bedste venner... Bare se her:

http://www.janemark.dk/cats.html

Så det er INGEN problem... tværtimod.

Iøvrigt er som før skrevet her i gruppen, vores røde hunkat gravid og føder
snart. Men du kan sikkert ikke vente 12 uger med en killing.. hihi..

Mvh Jane

Fra : Niels Peter

Dato : 18-02-04 13:22

Katja Gøbel wrote:
> Hmm, tak for det. Har bare lige snakket med en fra kattens værn der
> mente det modsatte, men det kan jo være hun gerne vil sælge sine
> voksne katte,

Det må næsten være forklaringen

Niels Peter

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-02-04 13:22

"Katja Gøbel" <katja@goebelconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen i forhold til at sætte en anden voksen kat og min egen sammen???

Hej Katja.

Min erfaring er at den kat, der bor der i forvejen, er mere tolerant overfor
en killing. Den kan godt fornemme, at det er en "unge". Og killinger er ofte
nysgerrige og fulde af gå-på-mod. Og - ikke mindst - de er vant til andre
katte. Så jeg tror ikke, at der vil blive lagt op til ballade fra killingens
side.

De gange hvor jeg har fået en killing hjem, har der i hvert fald aldrig
været problemer. Men sidste gang der flyttede en kat ind, var det en
halv-voksen kat fra internat. Og han pustede sig op og hvæsede og skældte ud
. Heldigvis er min anden kat godheden selv (har aldrig nogen sinde
observeret ham hvæse), så det gik alligevel ret hurtigt med sammenføringen.
Men havde min gamle kat nu også været ude på skrammer, så tør jeg slet ikke
tænke på, hvordan det kunne være gået!

Men det var i hvert fald min erfaring . Håber du kunne bruge det til
noget.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.