Disneyland - Charles De Gaulle lufthavn
Fra : Morten

Dato : 18-02-04 09:11

Hej,

vi skal til Eurodisney til påske. 2 biler kører afsted, men vi
skalforbi lufthavnen for at hente 2 "luksus-dyr" der flyver derned.

For planlægningens skyld vil jeg gerne høre, om der er nogen der ved,
hvor langt der er fra Charles de Gaulle lufthavnen til Eurodisney ?

vh. Morten

Fra : Lars

Dato : 18-02-04 10:10

Den hurtigste vej: 54 km. (31 min. Motorvej)
Den korteste vej: 37 km. (52 min. Landevej)

Lars.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 18-02-04 16:17

> Den hurtigste vej: 54 km. (31 min. Motorvej)

Jeg har dog oplevet, at det har taget over en time en torsdag eftermiddag.

Mvh

Kennet

Fra : Pizzaman

Dato : 19-02-04 16:42

Vær forberedt på HEAVY trafik omkring lufthavnen. Hvis det er i den
Parisiske myldretid så kommer det til at tage over 1 time. Ellers ikke
mere end 45 min. Overvej at lade de to luksusdyr tage bussen der kører
direkte fra lufthavnen til alle Disney-hotellerne.

Hvor skal I bo?

Pizzaman

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 21-02-04 12:27

> Jeg har dog oplevet, at det har taget over en time en torsdag eftermiddag.
>
> Mvh
>
> Kennet

Min personlige "rekord" er 1 time 45 min. fra Paris centrum til CdG en
fredag aften.

Henrik

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 21-02-04 12:26

> [...]
>
> For planlægningens skyld vil jeg gerne høre, om der er nogen der ved,
> hvor langt der er fra Charles de Gaulle lufthavnen til Eurodisney ?

Hvis jeg var dig ville jeg ikke gide hente dem i lufthavnen.

Det er let at komme fra CdG til Disneyland med enten RER (kræver et skift i
Chatelet) eller shuttlebus (se mere på
http://www.disneylandparis.com/uk/good_to_know/access_and_times/paris_airports.htm)

Henrik

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 23-02-04 17:11

> Det er let at komme fra CdG til Disneyland med enten RER (kræver et skift
> [...]

ved du hvad det koster med RER?

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Pizzaman

Dato : 24-02-04 11:26

At sige at det er LET at komme fra Charles De Gaulle lufthavnen til
Disneyland er vist lidt af en tilsnigelse...... !

Afhængig af ankomst-terminal i lufthavnen, kan der være fra 10-30 min.
gang/transport til lufthavnens RER-station. Det kan endda være
nødvendigt at tage med en shuttle-bus.

Så skal I på en 45 min. bumletogs-tur ind til Chatelet-Les-Halles -
med al jeres bagage og i et tog der givetvis bliver overfyldt. Og
herinde (på Paris´ største og travleste metro-station) skal I så
skifte til et andet overfyldt RER-tog. Og denne gang står I ikke på på
endestationen, så regn ikke med at kunne komme til at sidde ned. Og så
venter der 45 min. togtur til Disneyland.

Jeg kunne ALDRIG finde på det blot for at spare ganske få euro i
forhold til at tage den direkte bus.

Vil I endelig køre med tog, så overvej at tage den "hemmelige
forbindelse" - nemlig det lynhurtige TGV-tog der stopper både i
lufthavnen og i Disneyland. Denne togtur tager kun 7 min. !! Jeg har
prøvet det nogle gange - og de første gange reserverede jeg billet
hjemmefra over internettet. Til nogenlunde samme pris som bussen der
kører direkte. Men nu hopper jeg bare på det første tog der kommer -
og køber en billet af kontrolløren - hvis han altså når at dukke op på
de 7 min. - hvilket han kun yderst sjældent gør....

TGV-forbindelsen er uden sammenligning den hurtigste og mest
komfortable transportform fra lufthavn til Disneyland. Men vær dog
opmærksom på at der generelt kun er 1-3 forbindelser i timen.

Pizzaman

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 24-02-04 23:39

> At sige at det er LET at komme fra Charles De Gaulle lufthavnen til
> Disneyland er vist lidt af en tilsnigelse...... !

Afhænger vel af hvad du sammenligner med. Det involverer da kun et
togskifte, hvilket ikke er galt i forhold til hvad man ellers oplever med
metroen (hvis man bor ved den "forkerte" metrolinie).

> Afhængig af ankomst-terminal i lufthavnen, kan der være fra 10-30 min.
> gang/transport til lufthavnens RER-station. Det kan endda være
> nødvendigt at tage med en shuttle-bus.

Enig - sådan delvis da. Flyver du med Maersk Air er der 5 minutters gang fra
terminal 2D til 2F. Med SAS skal du en tur med bus for at komme til
stationen ved terminal 1.

> [...]
> venter der 45 min. togtur til Disneyland.
>
> Jeg kunne ALDRIG finde på det blot for at spare ganske få euro i

Heller ikke jeg.

Jeg bruger normalt Air France's bus for at komme fra Paris til CDG. Langt
mere komfortabelt og bekvemt end RER. Et minus kan dog være at den kommer
til at sidde fast i et trafikprop (f.eks. fredag sidst på eftermiddagen). I
dette tilfælde løser den bare ikke transportbehovet - det gør Disney's
shuttlebus til gengæld.

> [...]
> komfortable transportform fra lufthavn til Disneyland. Men vær dog
> opmærksom på at der generelt kun er 1-3 forbindelser i timen.

Og at i så skal til togterminalen ved terminal 2F - lidt bøvet hvis i lander
i terminal 1.

> Pizzaman

Henrik

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 24-02-04 23:32

> Hej,
>
> ved du hvad det koster med RER?
>
> Kennet
> --
> Besøg vores rejse- og dyreside på
> www.pernille-kennet.dk

Fra CDG til Paris koster EUR 7,75. Da CDG ligger i en billetzone der er
længere ude end Disneyland behøves der ikke yderligere billet.

Henrik