Stank af kat/kattebakke
Fra : Helle

Dato : 17-02-04 16:48

Hejsa.

Jeg håber der sidder et eller flere geniale hoveder og læser med lige nu. Vi
bor i en 3 værelses lejlighed på 1.sal og kattene kommer ikke ud. Har to
katte. Vi lufter ud flere timer dagligt men alligevel er her en generel
dårlig lugt alligevel af kat eller kattebakke. Kattene kommer ind i mellem i
bad og deres pels lugter ikke. Vi bruger Extreme Classic grus og synes det
er det grus der har taget lugten bedst. Fjerner klumper hver dag. (om
morgenen). Giver kun tørfoder så det er ikke vådfoder der står og giver en
stank. Hvad kan vi gøre? er godt træt af at her er en dårlig luft/lugt - det
er ikke særlig rart at få gæster på besøg eller selv at være her. Er der
nogen gode råd udover udluftning til at fjerne lugten af kat og kattebakke
sådan lidt bedre?

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 17-02-04 17:09

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Helle
>
> --
> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Hej Helle
Er dine katte neutraliserede? For det ville bestemt hjælpe, især hvis du har
en eller flere hankatte.

Linda

Fra : Helle

Dato : 17-02-04 18:19

> Hej Helle
> Er dine katte neutraliserede? For det ville bestemt hjælpe, især hvis du
har
> en eller flere hankatte.
>
> Linda

Hej Linda.

Ja begge katte er kastreret for længst. De er 1½ år gamle.

Mvh Helle

Fra : Denise

Dato : 17-02-04 18:53

Hej Helle
Kan det være fordi klumperne ligger for længe i kassen.
Vi renser kasse min 5.gange om dagen. Om morgenen når vi står op og så på
vej ud ad døren, hvir de har været på igen. Lige så snart vi kommer hjem, og
så lidt efter fordi så skal de selvfølgelig på, når de lige er vågnet. Om
aftenen når vi går i seng. Og kommer jeg ind hvor deres bakker står og ser
der er rod i dem, så leder jeg efter om der er ting i, hihi. Og ser jeg de
er på, så tømmer jeg igen Ja vi bruger ret meget tid på dette, men jeg
har en skovl og en pose lige ved kasserne og posen bliver lukket rimeligt
tæt, og den tømmes så tilgengæld kun 1 gang om dagen. Vi har 3 katte og 2
store bakker. Den ene er med Extreme Classis og den anden er Bio Kat. Jeg
tror ikke man kan lugte vi har kat, jeg kan i hvert tilfælde ikke
Værelset kasserne står i er ret lille og der bliver stort set ikke luftet
ud.
Og selvfølgelig har det noget med maden at gøre, noget mad giver grimmere
lugt end andet. Hvis de får tynd mave så kan det jo godt lugte et øjeblik
indtil det er fjernet.
Ellers har jeg slet ingen ideer ( altså andet end at der tømmes for
sjældent ) til, hvorfor der skulle lugte, for hvis det ikke er maden og
kattene er kastreret, så jeg er et stort spørgsmålstegn.

--
Hilsen Denise

Fra : Helle

Dato : 17-02-04 19:04

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
> [...]
> sjældent ) til, hvorfor der skulle lugte, for hvis det ikke er maden og
> kattene er kastreret, så jeg er et stort spørgsmålstegn.

Hejsa.

Ja jeg tømmer måske for sjældent - jeg vil prøve at fjerne klumper noget
oftere for jeg synes bestemt at EC er en rigtig god type grus. Jeg har netop
bestilt nye filtre på nettet. Og når de kommer til at sætte et plet på
gulvet skal jeg nok rense det i Rodalon i stedet for Ajax.

Nu må vi se

Mvh Helle

Fra : Katrine Nederby

Dato : 17-02-04 21:38

> [...]
> nogen gode råd udover udluftning til at fjerne lugten af kat og kattebakke

Hej Helle.

Jeg synes, det lyder voldsomt at det skulle lugte sådan. Jeg har 5 katte og
to bakker med Extreme Classic, og jeg synes ikke, det giver dårlig lugt (har
heller ikke hørt klager fra andre, selvom jeg nogle gange spø'r).

MEN det er nødvendigt ind imellem at vaske bakkerne, fordi jeg har et par
katte, der gerne tisser op ad kanterne og på indersiden af huset, og *det*
lugter altså, hvis det får lov at blive siddende. Nogle gange tørrer jeg
bare kanterne over med en klud - andre gange hælder jeg gruset over en en
ren bakke (jeg har en ekstra stående til "rotationen"). En sjælden gang
imellem kører jeg bakkerne ned og hælder alt gruset ud - det er især
nødvendigt med bakken på badeværelset, hvor (tror jeg) den lidt fugtigere
luft gør, at gruset bliver lidt "dovent" og ikke gidder klumpe ordentligt -
det kan også give dårlig lugt.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Anya.

Dato : 17-02-04 21:35

> Helle skrev:
> Hejsa.
. Er der nogen gode råd udover udluftning til at fjerne lugten af kat og
kattebakke
> sådan lidt bedre?

Hej Helle,

jeg tror også, som Denise, at du skal tømme lidt oftere.
Jeg har 3 katte til en bakke. Ingen kan lugte, at jeg har katte.
Selv ikke rygere kan ikke lugte dem

Jeg tømmer/ kigger 3 x om dagen.

/ Anya.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-02-04 22:41

> [...]
>
> Mvh Helle
>
> --
> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Hej Helle
Det er ikke så mange dage siden at jeg mindes du skrev noget om en af dem
havde maveproblemer...
Måske det i virkeligheden er det der er problemet. Der bør ikke lugte i dit
hjem, hvis du overholder de simple regler.
Godt kattegrus, jævnlig afvaskning af bakken med desinficerende
rengøringsmiddel (det fra Matas er kanon), nok grus i bakken til at de ikke
tisser igennem og selvfølgelig fjerne klumperne 1-2 gange dagligt. .... alt
det burde være rigeligt.
Men hvis de har maveproblemer, er det noget helt andet.... og så synes jeg
du skal få det undersøgt ordentligt. Mener at huske, at du har bøvlet en hel
del gange. Det bør du ikke med så få katte som ovenikøbet er indekatte og
der bør heller ikke lugte i dit hjem.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Helle

Dato : 17-02-04 23:02

> [...]
hel
> del gange. Det bør du ikke med så få katte som ovenikøbet er indekatte og

Hej Nina.

Jo der har været maveproblemer men Aloe Vera juice har hjulpet på det. Det
er blevet undersøgt en million gange men denne juice ser ud til at hjælpe på
det.
Jeg har bestilt nye filtre til bakken, vil tømme den noget oftere og evt.
uheld bliver renset med rodalon i stedet for ajax fremover.
Så må vi se om det forbedre den lugt. Det er selvfølgelig heller ikke særlig
smart at bakken står på badeværelset hvor der er gulvvarme men har ikke
rigtig andre muligheder.

Mvh Helle

Fra : Allan

Dato : 17-02-04 23:54

> [...]

særlig
> smart at bakken står på badeværelset hvor der er gulvvarme men har ikke

Ja nu hedder jeg jo ikke Nina

Men hvad med at prøve at klodse kattebakken op.

Smid et par mursten under, så den ikke bliver varmet så meget op af
gulvvarmen.
Eller Tlf bøger for at se om det virker. Der skal kunne cirkulerer luft
under.

Mvh Allan

Fra : Helle

Dato : 18-02-04 00:08

> [...]
> gulvvarmen.
> Eller Tlf bøger for at se om det virker. Der skal kunne cirkulerer luft

Er du sikker på du ikke hedder Nina? *g* Ej spøg til side. Jeg har
simpelthen flyttet bakken ud i gangen nu og selvom det ikke ser så pænt ud
så står den altså der nu! Der er ikke gulvvarme hvilket jeg er ret sikker på
er grunden til den fæle generelle lugt i lejligheden.

Mvh Helle

Fra : Allan

Dato : 18-02-04 00:11

> [...]
> så står den altså der nu! Der er ikke gulvvarme hvilket jeg er ret sikker

> er grunden til den fæle generelle lugt i lejligheden.

Ja det er jeg ret så sikker på
Det var kun en ide med bakken men du har jo løst det

Mvh Allan

Fra : Doris

Dato : 18-02-04 01:26

Hver gang de harlavet stort, fjerner jeg det og jeg syntes ikke jeg kan
lugte noget, skal lige sige at jeg bruger de små træpiller, der bliver
opløst når de tisser.
V.H. Doris.

Fra : -w

Dato : 21-02-04 01:04

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke gulvvarme hvilket jeg er ret sikker på
> er grunden til den fæle generelle lugt i lejligheden.

Få fat i en flaminco-plade på en 12-15mm i tykkelse, evt. pakket ind i plast
så den ikke kan suge evt. spild, og lim den fast under din bakke.
Det isolerer så godt at det vil holde den direkte varme fra gulvet væk, og
det vil så ikke lugte mere end hvis du stiller kassen i et andet rum med
samme lufttemperatur.

-w

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-02-04 08:50

> Hej Nina.
>
> Jo der har været maveproblemer men Aloe Vera juice har hjulpet på det.

Det tror jeg simpelthen ikke. Det er KUN 3 dage siden du skrev en post hvor
du beskrev afføring op og ned af dine vægge.
Aloe Vera juice eller ej ... dine katte har maveproblemer.

Det
> er blevet undersøgt en million gange men denne juice ser ud til at hjælpe

> det.

Undersøgt hvordan? er der sendt prøver afsted til lab.undersøgelse?

> Jeg har bestilt nye filtre til bakken, vil tømme den noget oftere og evt.
> uheld bliver renset med rodalon i stedet for ajax fremover.

Spar dine penge ! Tror ikke på at det er der dit problem ligger. Det er bare
den nemme løsning...

Nina

Fra : Helle

Dato : 18-02-04 11:13

Hej Nina.

Ja det var Sylvester som havde tynd mave fordi han havde kommet til at spise
det der aloe vera juice - i starten får de nemlig tynd mave af det.
Sylvester har ALDRIG maveproblemer ellers. Det er kun Emil. Når man starter
op med juicen får de som regel tynd mave hvilket der skete med Sylvester da
han stjal det. det er lidt ligesom penicilin hos os mennesker - det kan vi
også godt få tynd mave af.
I øvrigt er begge missers maver i orden igen og det med afføringen der var
ret slem er helt overstået.

Mvh Helle

Fra : Denise

Dato : 18-02-04 11:00

Hej Helle
Jeg kom lige til at tænke. Kan der være et sted en af dem har tisset uden I
har opdaget det ? Vi havde engang en kat, der på sine gamle dage blev
urenlig pga sygdom. Den var begyndt at tisse bag en dør på gulvtæppet. Vi
opdagede det først da vi kunne lugte der var noget galt og så gik vi på jagt
og fandt stedet, som så blev renset efter alle kunstens regler og en bakke
sat ovenpå.
Iøvrigt tror jeg du skal passe lidt på mht træk på kattene, når I lufter så
meget ud. Så jeg ville sætte kattene et andet sted mens I lufter ud, for det
kan sikkert give maveforkølelse eller andet. Men det gør I måske allerede

--
Hilsen Denise

Fra : Helle

Dato : 18-02-04 11:16

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> [...]

det
> kan sikkert give maveforkølelse eller andet. Men det gør I måske allerede

Hej Denise.

Nej jeg tror simpelthen ikke der er nogen kat der har tisset nogen steder.
Mens de har haft diarre kan de godt komme til at afsætte en plet på
gulvtæppet og det skulle jeg nok have vasket i rodalon i stedet for ajax.
Til sommer lejer vi en tæpperenser. Men ellers har jeg flyttet bakken for
det kan da helt sikkert også være pga. den stod på badeværelset hvor der er
gulvvarme. Banker mig selv i hovedet, hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det
noget før? *s*
Jo, vi passer meget på når vi lufter ud så ja, misserne komme som regel i et
andet rum.

Mvh Helle

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 18-02-04 11:00

> [...]
> sådan lidt bedre?
> Mvh Helle
> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Hej Helle
Jeg synes det er godt du er gået over på Aloe Vera og at det nu ser ud
til at virke.
Jeg ved jo at du har fået testet Emils og Sylvesters afføring mange
gange,- og at der ikke er fundet noget galt.
Der er katte, der ligesom mennesker har problemer med tarmsystemet,- jeg
selv er en' af dem.
Men efter jeg selv er startet med Aloe har jeg fået det meget bedre, og
mit tarmsystem er begyndt at virke som det skal.
En af mine købere købte sidste år en mco killing fra et andet katteri,
som fra købet og frem til hun startede med Aloe havde samme problem som
med Emil, det er også rettet op nu.
Der blev taget mange afføringsprøver, og killingen var på gentagne gange
Synolox... Men efter Aloe Vera er der ikke mere problem, og katten kan
idag spise alt mellem himmel og jord.

Med venlig hilsen
Birgitte Stenskjær
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-02-04 11:14

Birgitte Stenskjær <birgitteKATTE@BAKKEtruetrust.dk> writes:

> Hej Helle
> Jeg synes det er godt du er gået over på Aloe Vera og at det nu ser ud
> til at virke.
[...]
> Der blev taget mange afføringsprøver, og killingen var på gentagne gange
> Synolox... Men efter Aloe Vera er der ikke mere problem, og katten kan
> idag spise alt mellem himmel og jord.

Og den gør det sikkert også det er jo en MCO *GG*

> Med venlig hilsen
> Birgitte Stenskjær

Skal lige overbringe et spinbrum og kindgnid fra Dronningen, som nyder
at det går mod lysere tider og at hun så rigtig kan plage slaven med
fræs tidligt og silde...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Helle

Dato : 18-02-04 11:14

> [...]
> Der blev taget mange afføringsprøver, og killingen var på gentagne gange
> Synolox... Men efter Aloe Vera er der ikke mere problem, og katten kan

Ja det ser bestemt ud til at være effektivt. Som dyrlægen også sagde: der ér
bare nogen katte som generelt har dårlig mave og det kan man ikke gøre så
meget ved. Emil er testet en million gange men juicen her ser ud til at
virke.

Mvh Helle