AGP hastighed?
Fra : Ole Nielsen

Dato : 17-02-04 16:16

Hej Gruppe
Jeg har et Gigabyte ga-6vxe. Jeg påtænker at købe et R9000 grafikkort der
kan køre 2x og 4x. Jeg håber så mit bundkort kan køre 2xAGP.
Der står i manualen --66mhz AGP bus speed (2X mode 133)-- Det står et andet
sted --AGP bus speeds: 66Mhz/133Mhz--
Så jeg er i tvivl om 'deres' (Gigabyte bundkortet) 2xmode=133mhz ikke svarer
til alm. 2xagp speed, men bare er 'deres' 2xmode. Jeg kender godt til 8x
1,5v/4x 3,3 osv. men ved ikke hvor mange Mhz 1xAGP egentlig svarer til og om
det vil kunne køre?? Håber nogle kan hjælpe

Mvh O.N.

Fra : Ole Nielsen

Dato : 17-02-04 16:37

Jeg fandt dette et sted på google; ikke relateret til mit bundkort men kun
til nogle AGP hastigheder:
--...It supports AGP speeds of 66 MHz (1X) and 133 MHZ (2X). The FS2221 is
for state analysis only. It supports AGP speeds of 133 MHz (2X) and 266 MHz
(4X). The FS2229 is also for state analysis only. It supports AGP speeds of
532 MHz (8X)--
Så kan jeg vel næsten godt konkludere at mit Gigabyte bundkort med 133mhz på
AGP kører med standard AGPx2 og de rigtige volt mm. eller hvad?

Mvh O.N.

Fra : Nikolaj W.

Dato : 18-02-04 21:37