musik fra tyverne
Fra : TDJ

Dato : 17-02-04 12:50

Hej gruppe.

Jeg har brug for lidt hjælp med hensyn til anbefaling af noget musik, som
jeg ike har videre meget forstand på.
Sagen er den at jeg, sammen med nogle venner, skal spille et rollespil
baseret på forfatteren H. P. Lovecrafts sære univers. Eftersom at dette
spils tidsmæssige ramme er sat i tyvernes svingende USA, har jeg til opgave
at udvælge noget passende stemningsfyldt musik som skal gå i baggrunden.

Naturligvis ønsker jeg at få noget swing med, da dette jo er karakteristisk
for den tid. I den forbindelse har jeg fundet frem til Benny Goodman
Orchestra.

Udover det har jeg også lidt jazz i form af Ella Fitzgerald, Billie Holiday
og Stan Getz.

Men jeg ville egentlig gerne have anbefalet nogle fede croonere, da jeg ikke
rigtigt kender nogle. Helst ikke noget alt for obskurt, da det helst skal
kunne findes på Københavns Hovedbibliotek :)

På forhånd tak.
-TDJ

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 17-02-04 16:17

TDJ <theis(REMOVE_THIS)@duelund.info> wrote:

> Men jeg ville egentlig gerne have anbefalet nogle fede croonere, da
> jeg ikke rigtigt kender nogle. Helst ikke noget alt for obskurt, da
> det helst skal kunne findes på Københavns Hovedbibliotek :)

Hej TDJ

Du kunne jo kigge lidt på noget tidlig Bing Crosby og så kommer
du vist heller ikke udenom Louis Armstrong.

/ Søren og Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik