Geforce2 Eller Radeon256 64MB DDR VIVO
Fra : nmc4

Dato : 24-04-01 06:02

Jeg er i et dilemma,
jeg vil opgradere min computer, men jeg har fået at vide at det bundkort jeg
vil købe (Abit KT7A-RAID) ikke vil finde sig i mit Asus Geforce2 GTS Pure,
hvis det er rigtigt skal jeg ud og købe nyt.
Og da jeg altid gerne ville have TV OUT så faldt mit valg på Radeon256 65Mb
DDR VIVO, men da jeg begyndte at søge rundt omkring på nettet, for test,
reviews, etc. så var der et utal af meninger.jeg vil gerne høre jeres
erfaringer med Radeon 64mb DDR vivo kortet er det bedere eller lige så godt?

Fra : Carsten Velling

Dato : 24-04-01 19:17

Hej

Jeg har netop selv stået i samme dilemma, og valgte et Radeon64Mb DDR VIVO
og jeg er overordentlig godt tilfreds. Billedkvalitet i både 2D og 3D er
fremragende og performance er i top. Jeg startede med at downloade nyeste
drivere og har ikke haft skyggen af problemer desangående.

Jeg har brugt kortet til både spil og almindelige office applikationer.
Video IN/-OUT har jeg endnu ikke fået kigget på, men ifølge diverse tests
jeg har læst skulle dette kort ligge blandt de bedste (prisen taget i
betragtning.).

mvh. Carsten

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-04-01 16:48

> [...]
> vil købe (Abit KT7A-RAID) ikke vil finde sig i mit Asus Geforce2 GTS Pure,
> hvis det er rigtigt skal jeg ud og købe nyt.

Det er rigtigt, at der kan være problemer med at få dit Asus V7700 til at
virke på Abit KT7A-RAID, hvis det har RAM klodser på begge sider af
printpladen. Men kunne du ikke bare købe et andet bundkort, så du slipper
for at skifte grafikkort? Hvad med Asus A7v133 og MSI K7A-Turbo.

> [...]
> reviews, etc. så var der et utal af meninger.jeg vil gerne høre jeres
> erfaringer med Radeon 64mb DDR vivo kortet er det bedere eller lige så

Jeg har haft både et Asus V7700 og nu et ATI RADEON 64 mb DDR VIVO. Efter
min mening er RADEON overlegent på alle områder på nær kompatabiliteten med
gamle 16 bit spil. I de højeste opløsninger er RADEON også lige så hurtigt
som GeForce 2 DDR kort med 32 mb RAM, og i nogle tilfælde endda hurtigere
(Unreal Tournament og MDK 2).

-----
Mvh
Anders