Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop: automatik funktion
Fra : hs

Dato : 16-02-04 21:06

Photoshop 7.0

Jeg har 7 cd-rom med tunge billeder, ca. 10-15 mb pr. billede. Billederne
vil jeg ændre fra .tiff til .jpg så de fylder ca. 1-4 mb stykket.

Indtil videre har jeg manuelt åbnet hver enkelt billede og gået i "filer" og
"gem som". Her vælger jeg .jpg i en kvalitet 10. Det fungere, men tager lang
tid. Kan man automatisere denne handling. Gerne en hel mappe ad gangen???

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-02-04 21:09

> [...]
> "filer" og "gem som". Her vælger jeg .jpg i en kvalitet 10. Det
> fungere, men tager lang tid. Kan man automatisere denne handling.

Det er slet ikke noget problem. Faktisk så beskriver kapitel 17 i
brugerhåndbogen (Automatisering af opgaver) på en helt fin måde, hvordan
du gør.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : hs

Dato : 16-02-04 21:44

Tak for hurtigt svar. Jeg har netop kigget på vejledningen, men mangler
lidt.

Hvis jeg bruger "automate" og "web photo gallery" fungere det også fint. Men
original billederne har en opløsning på 1900 pixels og jeg ønsker at gemme
dem med en opløsning på 600 pixels.

Kan det lade sig gøre eller skal jeg vælge en af de andre "automate"
funktioner. Har leget lidt med det men kan ikke få det til at lykkedes helt
som ønsket.

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-02-04 21:49

hs skrev:

> Hvis jeg bruger "automate" og "web photo gallery" fungere det også
> fint. Men original billederne har en opløsning på 1900 pixels og jeg
> ønsker at gemme dem med en opløsning på 600 pixels.

Jeg ville nok i stedet lave en ny action, som reducerer
billedstørrelsen - og hvad der ellers skal gøres - for derefter at lave
en batchkommando.

Fra : hs

Dato : 16-02-04 22:13

Perfekt! 1000 tak for promte hjælp!!!!!!

Mvh.
Heine