Programmering af sms service
Fra : Hunter

Dato : 16-02-04 19:20

Er der nogen, som kan forklare, hvordan de her sms services fungere? Man ser
dem forskellige steder med at man skriver en bestemt besked og sender den
til fx 1231, hvorefter man modtager information eller deltager i en
konkurrence.

Hvad kræves der og hvor meget kan man selv programmere (gerne i php)?

Jeg er interesseret i at lave noget lignende i en prototype, hvor der
modtages en sms med noget data, som behandles og derefter sender korrekt
information tilbage til afsender. Nogen der ved hvordan det kan gøres eller
hvor det står beskrevet.

På forhånd tak!

Fra : Jonas Delfs

Dato : 16-02-04 21:08

"Hunter" <jaeger1@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konkurrence.
>
> Hvad kræves der og hvor meget kan man selv programmere (gerne i php)?

Service-udbyderne har som oftest lejet sig ind hos et firma med
mobil-gateway. Det er jo rimeligt simple procedurer der foretages når folk
sender en specielt-formateret sms til - i sidste end - serveren, så hvor
meget du selv kan få lov at programmere er jeg ikke klar over. Prøv evt. at
kontakte http://www.smsas.com/ .

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk