pølsehorn
Fra : Kitti Egevang

Dato : 16-02-04 17:20

Hej Gruppe.

Er der nogen her som har en rigtig vellykket opskrift på pølsehorn??
Så vil jeg blive meget glad for at få den
På forhånd mange tak.

Hilsen Anita.

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 16-02-04 17:50

Kære Anita

Jeg er fuldstændig ukyndig inden for madlavning. Men er et pølsehorn ikke en
slags tragt til at fylde pølseskind med?
En søgning med pølsehorn i Google gav flere hundrede opskrifter, bl.a.
http://www.dk-kogebogen.dk/info/link-til-os/retter/poelsehorn/poelsehorn_index.php

Hilsen Peter

Fra : Odense

Dato : 16-02-04 19:42

Pølsehorn/snobrød 12 stk.

50 g gær
5 dl mælk
50 g smør
2 tsk sukker
1/2 tsk salt
800 g amo mel
6 store pølser - deles i 2

Mælk og smør smeltes
Blandes med det andet
Dejen snoes om pølserne ,som ved snobrød

Bages på rist med bagepapir ved 200 grader ,til de er gyldne og sprøde

Mvh. Bente

Fra : My

Dato : 16-02-04 21:10

Dem her er super gode

Pølsehorn

1 dl lunkent vand
25g gær
75g margarine
7½ dl mel (450g)
1 dl ymer, A38 eller lign.
1 æg, salt
æg til pensling

Vand og gær røres sammen. Fedtstoffet smuldres i melet - vand, ymer,
æg og
salt tilsættes. Hæver i 30 min. Rul ud i to cirkler, del i 8
trekanter. Rul
pølser i. Efterhæver i 10 min. Bages 20-25 min. ved 200C.

* Ketchup og sennep kan evt. kommes i.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 12:13

Hele tricket med pølsehorn er at de ikke skal blive 'tørre' efter en dag, så
hvis du laver en bolledej, den er der nemlig sukker i, og så fx. putter lidt
ketchup/sennep/hvidløg/chili/mm i, bliver de bare super duper

Mette M