ATI Radeon 9200 - Driverproblemer, eller h~
Fra : Tony

Dato : 15-02-04 22:34

Please, hjælp.

Et eller andet fungerer ikke efter hensigten.

Pcen kører fint med XP (ABit NF7-S, 2x512 ram) lige indtil jeg forsøger at
indstallere den medfølgende driver (dvs at XP kører med vgasave driveren
indtil da).

Her begynder det at gå galt...

....og værre bliver det ikke

Gør jeg noget galt? Hvordan finder jeg ud af om det er driverne, eller
kortet det er galt med?

Og sidst men ikke mindst, hvad er den intelligente vej ud når computeren
starter som på billede 3? Sidst startede jeg i fejlsikret tilstand, og
slettede driverfilerne, men det er vel mere intelligent at slette
indstillingerne der henviser til driveren? Hvad er det lige for en fil?

På forhånd tak.

Tony

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-02-04 22:52

Tony mumbled his insignificant opinion in:
402fe5b6$0$30066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Et eller andet fungerer ikke efter hensigten.
>
> Pcen kører fint med XP (ABit NF7-S, 2x512 ram) lige indtil jeg
> forsøger at indstallere den medfølgende driver (dvs at XP kører med
> vgasave driveren indtil da).

ATI har for et par dage siden frigivet nye drivere, start med at prøve dem:
http://www.ati.com/home/online/CatalystXPdriver.html

Bundkortsdrivere kunne være mulighed nr2.

> Gør jeg noget galt? Hvordan finder jeg ud af om det er driverne, eller
> kortet det er galt med?

Hvis du har mulighed for det, prøv kortet på et andet bundkort.

> [...]
> tilstand, og slettede driverfilerne, men det er vel mere intelligent
> at slette indstillingerne der henviser til driveren? Hvad er det lige

Siden Catalyst 3.7 (mener jeg...) har ati givet muligheden for at fjerne
driveren (og alt andet ati software) "totalt" via tilføj/fjern programmer.

Der findes også nogle guider/værktøjer til at gå et skridt videre og slette
keys mm. Se pkt 2: http://tinyurl.com/295ry

Fra : Tony

Dato : 16-02-04 01:02

> ATI har for et par dage siden frigivet nye drivere, start med at prøve
dem:
> http://www.ati.com/home/online/CatalystXPdriver.html

Tjah Sune - det var guld værd. Det virkede. Jeg synes jo ikke der burde være
nogen fornuftig forklaring på dette, men de virker bedre end de medfølgende
drivere.

Tusind tak.

Tony