Mælk, usundt?
Fra : Anders Kjærsgaard Va~

Dato : 15-02-04 22:01

Hej

Jeg drikker i gennemsnit 1-1½ liter mælk hver dag, er det usundt? Læste
noget med kræftfremkaldende, åreforkalkning, og jeg skal komme efter dig. Er
det sandt?

skal jeg virkelig undvære mælk?

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 22:23

"Anders Kjærsgaard Valen" <andersvalenFJERN@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg drikker i gennemsnit 1-1½ liter mælk hver dag, er det usundt? Læste
> noget med kræftfremkaldende, åreforkalkning, og jeg skal komme efter dig.

Nej, det skal du efter min mening ikke. Jeg har godt set diverse "artikler"
om at mælk er årsagen til alverdens sygdomme ligefra allergi til autoimmune
sygdomme. De fleste af disse "artikler" hævder at det er proteinet, kasein,
i mælken, der skulle forårsage dette. Men jeg har endnu ikke set en eneste
seriøs artikel, der konkluderer noget om det. Måske nogen der har?

Jeg drikker ligeledes en liter mælk om dagen og det har jeg i sinde at blive
ved med. Har meget svært ved at forestille mig, at det skulle være andet end
sundt.

For at få glæde af den calcium, der er i mælken, er det nødvendigt at du
også får vitamin D, da det er et krav for calciums absorption.

Mvh J. Ragnar

Fra : Anders Kjærsgaard Va~

Dato : 15-02-04 23:31

> [...]
>
> For at få glæde af den calcium, der er i mælken, er det nødvendigt at du
> også får vitamin D, da det er et krav for calciums absorption.

Hvor finder jeg vitamin D ?

/Anders

Fra : Lasse

Dato : 16-02-04 07:35

Læste
> dig.

> "artikler"
> autoimmune
> kasein,

> blive
> end

> Hej
>
> Hvor finder jeg vitamin D ?

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/index.shtml

jeg drikker selv 2-3 liter mælk om dagen, skummet.

lasse

Fra : Lyrik

Dato : 29-02-04 23:27

> [...]
>
> Jeg drikker i gennemsnit 1-1½ liter mælk hver dag, er det usundt? Læste
> noget med kræftfremkaldende, åreforkalkning, og jeg skal komme efter dig.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg har en bekendt der til han blev 101 år gammel og lidt efter døde, drak
et glas mælk til sin mad hver aften.
Jeg tror det bedrede hans afkalkning af knoglerne, for han kunne gå lige til
det sidste.
Man kan overveje om man skulle skifte til mælk med mindre fedt, hvis man har
vægtproblemer.

Hilsen
Jens

Fra : Bjarne Krog

Dato : 04-03-04 21:33

On Sun, 29 Feb 2004 23:26:55 +0100, "Lyrik" <lyrik @ heaven. dk>
wrote:

> [...]
>det sidste.
>Man kan overveje om man skulle skifte til mælk med mindre fedt, hvis man har

GAAAAB

Mi older mor røg og drak hele livet og blev xxx år.

Fordi der er nogle få der kan indtage div ting er ikke ens betydende
med at det er godt for almene folk!!!!

Ko mælk er til ko børn og menneske mælk er til menneske børn, og se
lige i begge tilfælde er det til børn!!

Jeg gider ikke komme med hundredevis af forklarringer omkring det her
igen, men komælk nedbryder vores knogle resurser, og børn har mulighed
for at få sukkersyge hvis de iforvejen er disporneret for det.

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.aku-net.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 22:36

"Bjarne Krog" <nospam@blivrask.dk> wrote in message

> [...]
> igen, men komælk nedbryder vores knogle resurser, og børn har mulighed
> for at få sukkersyge hvis de iforvejen er disporneret for det.

Gider ikke eller kan ikke?
Hvis du kan finde et tilnærmelsesvist videnskabeligt bevis, er jeg meget
interesseret i at se det.

--
J. Ragnar, Stud.pharm
The Danish University of Pharmaceutical Sciences

Fra : Bjarne Krog

Dato : 06-03-04 13:11

On Thu, 4 Mar 2004 22:36:28 +0100, "J. Ragnar" <ragnar at pharmacist
dot dk> wrote:
>Gider ikke eller kan ikke?
>Hvis du kan finde et tilnærmelsesvist videnskabeligt bevis, er jeg meget
>interesseret i at se det.

Gider ikke, men lav din egne undersøgelse, og se hvilke lande der har
flest forekomster af knogleskørhed.......
Derefter undersøger du hvilke lande der bliver drukket mest mælk i.

Jeg kender svarret, og du bliver sikkert overrasket, og tjek så lige
ud om hvor stort omfanget af knogleskørhed er i lande hvor man ikke
drikker komælk.

Så har du lavet din egen lille "videnskablige" undersøgelse....

Alle de undersøgelser der er lavet i DK viser kun at komælk er sundt
for knoglerne... hvorfor?? tjek lige af hvem der betaler for de
undersøgelser først, og så kan det være du ser lyset

Hvorfor tror du staten ikke vil have det her frem??
Vi er et landbrugsland. er det svar nok??

Se bare med "letigen", staten ville ikke erkende at det var farligt,
hvorfor??
De tjente fedt på udlandssalget, fede skatte kroner i statens lommer,
tor ikke at staten/regeringen er til for os, nej de er til for dem
selv !!

---

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 15:11

> [...]
> De tjente fedt på udlandssalget, fede skatte kroner i statens lommer,
> tor ikke at staten/regeringen er til for os, nej de er til for dem

Ved at sammenligne et lands indtag af mælk og de tilfælde af osteoporose kan
man under ingen omstændigheder konkludere at mælken spilder en rolle for
disse tilfælde. Det er desværre ikke helt så simpelt at foretage en
videnskabelig undersøgelse. Vis mig en artikel fra et anerkendt
videnskabeligt magasin og jeg er villig til at diskutere på et mere
fornuftigt niveau.
Dine konspirationsteorier gider jeg tilgengæld ikke at kommentere på, det er
simpelthen for paranoidt. Danmark har en oplyst befolkning, det ville aldrig
være muligt at lave en sådan konspiration.
Din information om Letigen er ligeledes ensporet og særdeles subjektivt.
Letigen blev desuden kun markedsført i Danmark, så dit sidste argument
holder slet ikke.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 06-03-04 16:30

On Sat, 6 Mar 2004 15:10:39 +0100, "J. Ragnar" <ragnar at pharmacist
dot dk> wrote:

> [...]
>Din information om Letigen er ligeledes ensporet og særdeles subjektivt.
>Letigen blev desuden kun markedsført i Danmark, så dit sidste argument

Det var netop et sådan et svar jeg ikke gad høre, og derfor jeg ikke
gad forklare!!

Håber bare der er andre der ser disse indlæg, og ikke er så
autoritetstro som andre åbenbart er.

Jeg kan kun forklare tingene men ikke forstå det for jer!!

bliv bare i troen på at staten er til for dig

Hygge

over and aut fra mig!!

---

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 16:49

> [...]
> autoritetstro som andre åbenbart er.
>
> Jeg kan kun forklare tingene men ikke forstå det for jer!!
>
> bliv bare i troen på at staten er til for dig

Men du har jo overhovedet intet forklaret. Du har fremsagt adskillige
postulater som du ikke gider (kan?) underbygge med noget. Ydermere har du
givet forkerte fakta, som du så ikke vil forsvare når jeg korrigerer dem.
Det eneste jeg egentlig er interesseret i, er en underbygning af dit
postulat omkring mælk og osteoporose, men jo mere du vader rundt i emneskift
og konspirationsteorier, får jeg den tro at du ikke er istand til det. Hvis
jeg har fået det forkerte indtryk, må du meget gerne rette mig, ellers vil
jeg henlægge denne tråd som endnu et udokumenteret postulat.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-04 17:12

Bjarne Krog wrote:

> Håber bare der er andre der ser disse indlæg, og ikke er så
> autoritetstro som andre åbenbart er.

Jeg ser dem da. Og jeg er så lidt autoritetstro, at jeg ikke vil tro på
dit ord, men gerne vil have det underbygget af lidt fakta. Og jeg læser
"gider ikke" som "kan ikke", men du er velkommen til at modbevise dette.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-03-04 19:12

> Håber bare der er andre der ser disse indlæg, og ikke er så
> autoritetstro som andre åbenbart er.

Jeg læser med.
Er du klar over, at hvis du spiser en sodavandsis, så øges chancen for at du
drukner med 550% ? Hvis du ikke tror mig, så se salget at sodavandsis og
sammenlign med listen over antal druknede. I juli spiser vi flest
sodavandsis, og der sker flest drukneulykker - klart bevist.
Det hænger i hvert fald ikke sammen med at det er varmt, så vi bader og
spiser is, vel?

Mvh Maria

Fra : Peter Græbe

Dato : 06-03-04 20:45

Maria Frederiksen skrev:

> [...]
> sammenlign med listen over antal druknede. I juli spiser vi flest
> sodavandsis, og der sker flest drukneulykker - klart bevist.

He he.
Hvad så hvis man spiser flødeis?

--
Med venlig hilsen Peter Græbe

Fra : Julie Rasmussen

Dato : 09-03-04 11:30

"Peter Græbe" <graebe_fjern@webspeed.dk> wrote in message

> He he.
> Hvad så hvis man spiser flødeis?

Så drukner man fordi man udvikler akut-kritisk osteoporose mens man er ude
og bade, og kan derfor ikke komme i land. Dybt tragisk...

Sorry men jeg kunne ikke lade være

Fra : Peter Græbe

Dato : 09-03-04 16:14

Julie Rasmussen skrev:

> Så drukner man fordi man udvikler akut-kritisk osteoporose mens man er ude
> og bade, og kan derfor ikke komme i land. Dybt tragisk...

Ja, man er kommet for langt ud at svømme, og det er ikke muligt at gribe
knoglen for at ringe efter hjælp.

> Sorry men jeg kunne ikke lade være

Det behøver du jo sådan set ikke at gøre opmærksom på, det ved vi jo
allerede

--
Med venlig hilsen Peter Græbe

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 07-03-04 11:40

Bjarne Krog <nospam@blivrask.dk> skrev i indlægget
> [...]

>Jeg kender svarret, og du bliver sikkert overrasket, og tjek så lige
>ud om hvor stort omfanget af knogleskørhed er i lande hvor man ikke

Fremgår antal solskinstimer og befolkningens fritidsvaner også af de
undersøgelser du har tjekket?

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Pettersen; Roald

Dato : 07-03-04 10:30

Bjarne Krog:
> [...]
> igen, men komælk nedbryder vores knogle resurser, og børn har mulighed
> for at få sukkersyge hvis de iforvejen er disporneret for det.

Bjarne Krog bemærker svage argumenter hos Lyrik,
og fortsætter selv ad samme vej!

Her kommer så mine svage argumenter:

Hvornår går mælk fra at være det sundeste, man kan indtage,
til at være direkte skadeligt og ikke mindst hvorfor?

Jeg ved, at især kvinder kan have problemer med knogleskørhed.
Det skyldes ikke mælk, men deres egen hormonbalance.
De ungår ikke knogleskørhed ved ikke at drikke mælk.

Mælk indeholder kalk, men man kan ikke umiddelbart optage den.
Det er bare ikke det samme som at sige at mælk nedbryder knogler.

Nogle kan ikke tåle mælk, men derfor er mælk ikke skadelig for alle.
Hvis jeg er syg, er mælk være noget af det sidste, jeg vil mistænke.
Og så længe jeg er rask vil jeg ikke bekymre mig om madtypen,
men mere om kvaliteten af maden.

Grunden til en almindelig folkesygdom
kan ikke umiddelbart knyttes til en almindelig kosttype.
Hvis man skulle vise en sammenhæng videnskabeligt,
vil det kræve en meget omfattende undersøgelse,
hvor det vil være nødvendigt at sætte store grupper på streng diet.

Tværtimod vil det være urimeligt at miskreditere almindelig god kost,
fordi det vil kunne anlede omfattende mangelsygdomme i befolkningen.
Mælk er almindelig god kost.

MVH Roald

Ps:
Det mest generende ved Bjarne Krogs indlæg er;
at det er meget useriøst at reklamere på usenet,
og at en seriøs signatur-adskiller er "-- ", ikke "---".
Korrekt signatur-adskiller gør det muligt at ignorere signaturen.