Chérie er blevet syg :-(
Fra : Louise Viborg

Dato : 15-02-04 19:12

Min dejlige lille missepige, Chérie er blevet syg. Hun flyttede for
nogle uger siden ud til mine sivgerforældre fordi hun ikke kunne i
flokken mere. Efter hun flyttede blomstrede hun meget op. Så her til
aften ringede min svigermor og sagde at hun slet ikke er sig selv. Vi
kom med det samme, og hun lå omme bag sofaen og ænsede overhovedet
ikke at jeg snakkede til hende.
Vi tog hendes temperatur som var på 36,4 hvilket jo er alt for lavt.
Yderligere symptomer er rysten, MEGET dårlig ånde og hun vil hverken
spise eller drikke

Jeg rnger til vores dyrlæge imorgen tidlig og får en tid. Jeg er
sikker på han godt kan presse os ind i løbet af imorgen når det er
akut. Sådan plejer det at være.

Jeg må ærligt indrømme at jeg er meget bange for at hendes dage er
talte Hun har sgu ikke haft det nemmeste liv, selvom vi har gjort
alt for hende altid

Mvh. Louise

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-02-04 19:31

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg må ærligt indrømme at jeg er meget bange for at hendes dage er
> talte Hun har sgu ikke haft det nemmeste liv, selvom vi har gjort

Hej Louise
Kan hun evt. have spist i en plante?
Den lave temperatur tyder på en forgiftning.
Hilsen Vibeke

Fra : Louise Viborg

Dato : 15-02-04 19:38

On Sun, 15 Feb 2004 19:30:49 +0100, "Battlefield´s"
<battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej Louise
>Kan hun evt. have spist i en plante?
>Den lave temperatur tyder på en forgiftning.
>Hilsen Vibeke

Hej Vibeke!
Jeg har lige præcis haft den samme tanke. Min svigermor har nemlig
mange blomster stående over det hele.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 15-02-04 19:46

Hejsa Louise

Uha, det lyder ikke godt .. Min dyrlæge siger altid, at feber er et godt
tegn, fordi det betyder katten kæmper - hvor imod lav temperatur betyder den
er ved at give op (

Har I ikke mulighed for at tage til en vagtlæge med det lille pus ?? Det
lyder som om hun har det rigtig slemt

Jeg vil krydse fingre for at hun klarer den ...

Hilsen Pia og misserne

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 19:56

"Pia Lihme Petersen" <PiaFJERN@lihme.com> skrev i en meddelelse

> Har I ikke mulighed for at tage til en vagtlæge med det lille pus ?? Det
> lyder som om hun har det rigtig slemt

Ja, jeg ville også mene, at vagtdyrlægen burde kontaktes.
Hvis det er en eller anden forgiftning, så kan det gå på hjernen og hun
risikere også, at få kramper.
Jo før en behandling bliver sat i gang, desto bedre. Det lyder ikke så godt,
det med, at hun ikke ænser jeres tilstedeværelse. Savler hun samtidig med,
at hun ryster ?

Jeg krydser også fingre for, at hun klare sig igennem dette.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-02-04 19:52

Tror ikke den går at vente til i morgen. En kat der bliver kold har hurtigt
kredsløbsproblemer.

Synes du skal få fat i en dyrlæge

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Helle

Dato : 15-02-04 20:32

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg må ærligt indrømme at jeg er meget bange for at hendes dage er
> talte Hun har sgu ikke haft det nemmeste liv, selvom vi har gjort

Åh nej. Jeg synes bestemt ikke du bør vente helt til i morgen tidlig. Synes
I skal tage afsted NU uanset hvad dyrlægevagten siger. Så lav temperatur
tyder på hun er ved at give op og når hun ikke ænser dig så er det
alvorligt. Afsted nu Louise.

Krydser fingrer!

Knus Helle

Fra : Louise Viborg

Dato : 15-02-04 22:49

Vi har ahft snakket med dyrlægevagten og fortalte alle symptomer...han
siger at så længe hun kan stå og gå så kan hun godt vente til imorgen
tidlig, vi skal bare sørge for at hun får vand og holder varmen...vi
er lige kommet hjem derudefra igen. Da jeg havde siddet og givet hende
vand, sad jeg og nussede hende for at få hende til at falde ned igen,
for hun blir emget sur når hun skal ha vand, så faldt hun helt hen og
så fik jeg et tæppe og sad og puttede hende med, og så faldt hun i
søvn hos mig. Jeg tror hun nød at mor var hos hende

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-02-04 16:51

Vi fik en tid hos dyrlægen kl 11:30 idag. Hun havde fået det meget
værre idag, og kunne slet ikke bruge sine ben. Når hun skulle gå, gik
hun ligesom en kat der lige har været i narkose. Hun havde overhovedet
ikke kontrol over sine ben. Det var meget skræmmende at se
Min svigerfar kørte os til dyrlægen, og han kiggede på hende. Som hun
havde det nu ville han få hende aflivet. Vi kunne også teste hende og
behandle hende men han mente ikke hun ville overleve alligevel.
Desuden ville det også være synd når hun var i den tilstand! Hun havde
højst sandsynligt nyresvigt. Det pegede alle symptomerne på ihvert
fald. Vi blev enige om at hun ikke skulle lide mere :afvist:
Det er nu 1½ time siden hun gik bort og jeg sidder her med et kæmpe
tomrum. Jeg elsker alle mine katte meget højt, men Chérie var meget
speciel for mig og hun var min største guldklump, så det er meget
hårdt det her! Den eneste trøst er at hun ikke lider mere.

Vores dyrlæge opbevarer hende til på osdag, hvor hun skal begraves på
Fyns Dyregravplads, hvor Gonzo også ligger.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15

Fra : Lene Hansen

Dato : 16-02-04 17:02

Føler med dig/jer.

Hilsen

Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-02-04 17:02

In article <slp130psv0c5urtludttku9r26uj20ni37@4ax.com>, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

> [...]
> hun ligesom en kat der lige har været i narkose. Hun havde overhovedet
> ikke kontrol over sine ben. Det var meget skræmmende at se

Åh Louise, det er jeg ked af at høre!
Kunne jo nok høre at det lød alarmerende, men håbede meget, at det var
til at løse. Stakkels lille missepige, der ellers lige skulle til at
have det godt Måske hun ikke trivedes, netop fordi hun ikke havde
det godt? De skjuler det jo så forb. godt
Uanset, nu har hun det i hvert fald godt. Og heldigvis har du dine
andre dejlige katte. Jeg ved godt at de ikke er Cherie, men lidt trøst
kan de måske give. Katte er gode trøstere

Knus til dig og dine fra mig, dybe spin fra Donna og Ditte

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 17:15

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse

> Vores dyrlæge opbevarer hende til på osdag, hvor hun skal begraves på
> Fyns Dyregravplads, hvor Gonzo også ligger.

Det var trist og høre, at hun ikke klarede sig igennem det
Hun var jo ikke så gammel, kan jeg se på din hjemmeside.

Medfølende hilsner fra www.tjekmig.dk

Fra : Ann K

Dato : 17-02-04 23:59

Det gør mig virkelig ondt at høre Louise... men du traf et valg baseret på
din kærlighed til Cherie... Det kan aldrig blive forkert!!!
Kram Ann

Fra : Helle

Dato : 16-02-04 17:55

> [...]
>
> Vores dyrlæge opbevarer hende til på osdag, hvor hun skal begraves på
> Fyns Dyregravplads, hvor Gonzo også ligger.

Åh Louise....jeg sidder og tuder lige nu - jeg er SÅ ked af det på dine
vejene. Hvor er det sørgeligt og hvor går I bare umådelig meget uretfærdigt
og triste ting igennem! Cherie har fred nu og selvom det er pisse hårdt lige
nu så tænk på: hun er dig evigt taknemlig for at du gav hende fred så
hurtigt og ikke forsøgte med alverdens prøver, ventende dage, og medicin som
alligevel ikke virker men bare giver bivirkninger. Du har tænkt med din
enorme omsorg og kærlighed som du er i besiddelse af og har klart gjort hvad
der var bedst for katten! Det er fristende at forsøge med alle mulige ting
fordi man ikke kan få taget afsked men du gjorde det rigtige. Det er hårdt
lige nu, du har det skidt og har brug for ro til at sørge og få sagt farvel.
Det er alletiders at I begraver hende ude hvor Gonzo også ligger - igen tegn
på din store varme og kærlighed som du er fyldt med.

Du er et rigtig godt menneske og gør hvad der er mest rigtigt. Tag dig tid
til at få sagt rigtigt farvel på onsdag som I gjorde med Gonzo og bed evt.
en lille bøn for hende hvis du har brug for det. Tænk på alle jeres gode
tider sammen og hvor højt du elskede Cherie og tænk på: hvor højt hun
elskede dig (og stadig gør!!) - dels for det dejlige liv du har givet hende
og dels fordi du altid er fornuftig og gør de rette ting som skal til.

Kære Louise: slutteligt vil jeg sige til dig, at jeg føler enormt meget med
dig og du er altid velkommen til at skrive (eller ringe) hvis du har brug
for det. Jeg kan ikke sige så meget andet end hvad jeg allerede har skrevet
her, men min dør står åben for dig.

Stort kram og trøsteknus fra Helle

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-02-04 09:44

Tak for de søde ord, Helle! Jeg bliver jo helt rørt

Knus Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

On Mon, 16 Feb 2004 17:55:03 +0100, "Helle"

Fra : jobe

Dato : 20-02-04 23:23

hej louise
jeg har sagt det før og siger det gerne igen, du er GULD værd når det gælder
katte.
jeg føler med dig, men nu har den lille pus det godt.

hilsen bettina

Fra : Kate

Dato : 16-02-04 21:04

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

> Vi blev enige om at hun ikke skulle lide mere

Det kan jeg godt forstå. Åh, hvor jeg dog føler med jer, det er absolut
det værste at måtte tage den beslutning.

Trøstekram fra det Måløvske.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 17-02-04 09:38

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse

> Hun havde højst sandsynligt nyresvigt. Det pegede alle symptomerne på
ihvert
> fald.

Det lyder i hvert fald meget som nyresvigt. Jeg var selv turen igennem for
ca. 1 år siden. Vi prøvede dog med nogle piller, og det gik meget fremad.
Men så efter en uges tid gik det ned ad bakke igen . Og så måtte vi også
gå den tunge gang. Så du har helt sikkert gjort det rigtige. Når først de er
blevet så dårlige - og det går bare lynhurtigt - så er det kun at trække
pinen ud. Når det er nyrerne bliver det aldrig bedre - kun værre .

> Jeg elsker alle mine katte meget højt, men Chérie var meget
> speciel for mig og hun var min største guldklump, så det er meget
> hårdt det her! Den eneste trøst er at hun ikke lider mere.

Ja...det er bare smadderhårdt! Men når der er gået et par dage, er jeg
sikker på, at du vil være meget lettet og glad over, at du tog den
beslutning. For Chérie har det godt nu. Du har faktisk gjort hende en stor
tjeneste. Nu skal du bare selv have tid til at sørge og savne, og så er jeg
sikker på, at du med glæde kan tænke tilbage på alle de gode minder .

Du skal i hvert fald have medfølende tanker herfra.

Knus fra
Helle Frederiksen.

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-02-04 09:44

Hej Helle!
Mange tak!
Jeg er bare så forfærdelig ked af at jeg ikke så det noget før! Det
kunne måske have reddet hendes liv Det synes jeg er det værste at
tænke på lige nu....

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 17-02-04 10:18

> [...]
> Jeg er bare så forfærdelig ked af at jeg ikke så det noget før! Det
> kunne måske have reddet hendes liv Det synes jeg er det værste at

Nej Louise, det må du altså ikke dunke dig selv oven i hovedet med! Som Ann
også skriver, så er de jo så forbandet gode til at skjule, hvis de er sløje.
Det eneste jeg havde bemærket med min Tarzan var, at han sov mere og mere.
Men han var jo også blevet en midaldrende herre (9 år), så det var der jo
ikke noget mærkeligt i. Så fra den ene dag til den anden begyndte han at
kaste op og slingre, og der var det jo faktisk for sent .

Så hold op med det!! Du havde ikke en chance for at opdage det tidligere.
Med mindre du tager dine katte til dyrlæge i tide og utide, og får dem
testet for det ene og det andet og det tredie og......(og det skal du ikke
bilde mig ind, at der er nogen der gør), så er det jo hvad der sker engang
imellem. Så op med humøret .

Knus fra
Helle Frederiksen.

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-02-04 10:52

Hej Helle!
Det kan du have ret i! Det gik også forbandet stærkt med Chérie.
Faktisk fra den ene dag til den anden. Mine forældre var hjemme hos
mine svigerforældre i tirsdags og de beundrede hende meget over hvor
frisk og glad hun så ud. Der var ingen tegn på at en uge efter ville
hun ikke være her mere Hele sidste uge havde min svigermor også
haft sine børnebørn på besøg. De havde leget emget med Chérie og hun
sov i deres seng hver nat

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Kate

Dato : 17-02-04 23:38

> Det gik også forbandet stærkt med Chérie.

Lige præcis.
Jeg tænkte nøjagtigt som Helle skrev. Alligevel genkender jeg følelsen
af ikke at ha' gjort nok. Da Oliwer måtte aflives for snart 3 år siden,
gik jeg også med en følelse af at jeg da burde ha' tydet tegnene, ha'
set at han havde det skidt...alle selvbebrejdelserne over at han kun 8½
år gammel skulle forlade denne verden og specielt mig. Senere da jeg
kom lidt ovenpå, kunne jeg godt se at jeg ikke havde kunnet gøre noget
anderledes, men sorgen og savnet var der stadig, og et eller andet sted
er den der stadig.

Louise, du skal sikkert igennem hele det følelsesregister, men
alligevel må du prøve at sige til dig selv "jeg gjorde hvad jeg
overhovedet kunne", for det er jo sandheden.

Fra : jobe

Dato : 20-02-04 23:27

søde louise
der findes ikke mange der gør så meget for deres katte som du. så jeg tror
virkelig ikke du kunne gøre mere end du gjorde.
det tager tid men du skla nok komme ovenpå igen du har stadig alle de gode
minder at tænke på.
hilsen bettina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-02-04 12:38

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> [...]
> Jeg er bare så forfærdelig ked af at jeg ikke så det noget før! Det
> kunne måske have reddet hendes liv Det synes jeg er det værste at

Kender følelsen, har det præcis på samme måde med Melissa og hendes forløb...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-02-04 12:56

In article <m2r7wuc4xn.fsf@linux.local>, Henrik Pedersen
<misbams@edb.invalid> wrote:

> Kender følelsen, har det præcis på samme måde med Melissa og hendes forløb...

Hej Louise - og Henrik

Jeg tror at det er en normal del af sorg og - især - savn. Hvis bare
man havde kunnet forhindre - for så skulle man ikke savne...
Men faktum er, at eftersom vi ikke har røntgenblik, kan vi ikke se alt
hvad der foregår inde i vores pus. Og de klager ikke - desværre. Læg så
til, at disse forandringer kommer snigende - det gør dem sværere at
opdage, når man går op ad dyret hver dag. (Eller mennesket, for den
sags skyld. Kender I den med at møde nogen, man ikke har set et stykke
tid og så synes at de er vældig forandrede - mens dem, der ser personen
hver dag, slet ikke har opdaget det?)
Det jeg vil frem til er, at det er normalt med selvbebrejdelserne - men
det er ikke rimeligt. Ingen har en krystalkugle.
Mange varme knus til jer begge

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-02-04 15:10

Hej Ann!
Jeg tror du har fuldstændig ret! Når jeg tænker mig om, så har jeg kun
mistet ÉT dyr, hvor jeg ikke bebrejdede mig selv bagefter, og tænkte
over hvad jeg kunne have gjort anderledes for at forhindre det. Det
var da min kanin døde i 1999, 4 mdr før hendes 10 års fødselsdag.

Jeg har været ude at gå en lang tur med min hund, og luftet
tankerne....det kan varmt anbefales når man er helt nede i
kulkælderen!

Imorgen lidt i 9 skal vi ud til dyrlægen og hente Chérie. Hun skal
begraves i Ringe kl 9:30. Det bliver rart at få sagt endeligt og pænt
PÅ GENSYN!

Mvh. Louise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-02-04 15:56

In article <ht7430tjd5k12oiddg22pr4r4scmhkamem@4ax.com>, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

> Imorgen lidt i 9 skal vi ud til dyrlægen og hente Chérie. Hun skal
> begraves i Ringe kl 9:30. Det bliver rart at få sagt endeligt og pænt
> PÅ GENSYN!

Det lyder rart - i mangel af bedre udtryk..
Jeg tror jeg skal undersøge hvordan det er med dyrekirkegården her på
Amager, for jeg kan fint følge dig i, at hvis nu man flytter..
Donna og Ditte har godt nok lovet mig at leve evigt, men måske det er
godt at vide noget om, for det tilfælde at de ikke holder ord ;-(

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-02-04 16:14

On Tue, 17 Feb 2004 15:56:25 +0100, Ann Rudbeck
<webmaster@fjernsiamis.com> wrote:

>Det lyder rart - i mangel af bedre udtryk..
>Jeg tror jeg skal undersøge hvordan det er med dyrekirkegården her på
>Amager, for jeg kan fint følge dig i, at hvis nu man flytter..

Ja, det er rart! Man kan få sit eget gravsted, og så skal man selv
passe det i tid og evighed. Så er der en fællesgrav, hvor hende der
har gravpladsen, vander, fjerner ukrudt og holder det pænt. Gonzo
ligger i fællesgraven og det kommer Chérie også til. Der kommer jo
gravsten på og vi kan selv bestemme hvad vi vil plante, så der er ikke
stor forskel. Her på Gonzo's side kan I se hvordan der ser ud:
http://www.shunozahra.dk/katte/dansk/gonzo_erindring.htm

>Donna og Ditte har godt nok lovet mig at leve evigt, men måske det er
>godt at vide noget om, for det tilfælde at de ikke holder ord ;-(

Ja, vi skal passe på vores guldklumper så længe de er her. Lige
pludselig kan de smuldre ud af hænderne på en

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-02-04 15:29

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> writes:

> Hej Louise - og Henrik
>
> Jeg tror at det er en normal del af sorg og - især - savn. Hvis bare
> man havde kunnet forhindre - for så skulle man ikke savne...

Det vil jeg give dig ret i

> [...]
> sags skyld. Kender I den med at møde nogen, man ikke har set et stykke
> tid og så synes at de er vældig forandrede - mens dem, der ser personen

Nej det er rigtigt, men det er svært at lade være... Især fordi hun må
have haft ondt i lang tid før det kom så langt op til overfladen at
jeg virkelig blev klar over det og ikke "bare" troede at det var
mørketiden som gjorde sig gældende....

> Det jeg vil frem til er, at det er normalt med selvbebrejdelserne - men
> det er ikke rimeligt. Ingen har en krystalkugle.

Ja det er det jo nok, men alligevel kan jeg ikke helt tilgive mig
selv. Jeg tog konsekvensen i sin tid og har lært at leve med savnet,
men hun er i mine tanker mange gange hver dag. En skønne dag når min
rejse her er forbi og vi mødes igen vil jeg få svar på mit sidste
spørgsmål nemlig om hun fortrød at hun adopterede mig. Indtil da kan
jeg kun glæde mig over, at vi fik næsten 14 dejlige år sammen i denne
tilværelse.

> Mange varme knus til jer begge

Tak og stort ditto + spinnbrum fra Anastacia til dig

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-02-04 16:01

In article <m28yj1wzj1.fsf@linux.local>, Henrik Pedersen
<misbams@edb.invalid> wrote:

> En skønne dag når min
> rejse her er forbi og vi mødes igen vil jeg få svar på mit sidste
> spørgsmål nemlig om hun fortrød at hun adopterede mig.

Ved du hvad, Henrik, det tror jeg altså vi er et par stykker der næsten
kan svare på for hende -. uden at ha' overnaturlige evner
Hun har haft et så godt liv som en lille kat kan forlange hos dig

Fra : Denise

Dato : 17-02-04 20:08

Ann Rudbeck wrote:

> Ved du hvad, Henrik, det tror jeg altså vi er et par stykker der
> næsten kan svare på for hende -. uden at ha' overnaturlige evner
> Hun har haft et så godt liv som en lille kat kan forlange hos dig

Det kan jeg da vist også skrive under på. Hun havde et liv der var en
dronning værdig

Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-02-04 20:20

> [...]

> kan svare på for hende -. uden at ha' overnaturlige evner
> Hun har haft et så godt liv som en lille kat kan forlange hos dig

Det vil jeg da håbe
Et eller andet sted må jeg overbevise mig selv om, at det er rigtigt
fordi hun blev hos mig i alle de år og kan man roligt sige beredte
grunden for sin efterfølger som ligger og hygger sig ved siden af mig
lige nu

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 17-02-04 15:55

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

En skønne dag når min
> rejse her er forbi og vi mødes igen vil jeg få svar på mit sidste
> spørgsmål nemlig om hun fortrød at hun adopterede mig.

Tør næsten at lægge mit hoved på blokken og sige at jeg kender hendes svar
*S*

Nej Henrik, det fortrød hun ikk *S*
Så havde du ikke været hendes i 14 år

Knus
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-02-04 20:14

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> writes:

> Tør næsten at lægge mit hoved på blokken og sige at jeg kender hendes svar
> *S*
>
> Nej Henrik, det fortrød hun ikk *S*
> Så havde du ikke været hendes i 14 år

Nej det havde jeg jo nok ikke...

Fra : Ann K

Dato : 17-02-04 23:57

Henrik...

En skønne dag når min
> rejse her er forbi og vi mødes igen vil jeg få svar på mit sidste
> spørgsmål nemlig om hun fortrød at hun adopterede mig.

Når først man har været så priviligeret at leve sammen med katte som
Melissa og Saga, så er man egentlig ikke i tvivl om, at man har "været god
nok"... For en ting kan man nemlig være helt sikker på... De ville for
længst være flyttet til et andet og bedre sted, hvis ikke de var/er
tilfredse med det de har!!!
Selv om Saga fylder 13 næste gang og egentlig altid har vist at hun godt
kan lide at bo her (nåja, så længe møgkræene holdes væk! ;), så sidder der
altid en lille nagende tvivl hos mig... For hvorfor bliver hun dog???
Kan hun godt lide os - eller har hun bare ikke fundet noget, der var
bedre???

Måske derfor at hun har så stor plads i mit hjerte... denne lille nagende
usikkerhed...

Jeg er sikker på at Melissa aldrig fortrød, at hun boede sammen med dig...
hun havde jo i mange år valget... og valgte altså at blive!

> Indtil da kan
> jeg kun glæde mig over, at vi fik næsten 14 dejlige år sammen i denne
> tilværelse.

Netop!!! For det _er_ et privilegie at leve sammen med sådan en kat!!!
Og sikkert ikke noget man kommer til at opleve flere gange... uanset, hvor
mange katte man ellers vil komme til at leve sammen med.

Saga sender alle de bedste hilsner til dig... og glæder sig til at møde
Melissa, når engang hun selv skal gå over regnbuebroen...
--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-02-04 00:10

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> writes:

> [...]

> bedre???
>
> Måske derfor at hun har så stor plads i mit hjerte... denne lille nagende

Ja det kommer egentlig nok tættest på, når jeg ser det på skrift. Hun
og Saga for den sags skyld vil altid stå for mig som KATTEN/KATTENE,
ingen tvivl om det. Heller ingen tvivl om at jeg er glad for at
Anastacia adopterede mig og jeg er så glad for hende som nogen kan
blive for noget, men på en måde er det ikke helt det samme...

> Jeg er sikker på at Melissa aldrig fortrød, at hun boede sammen med dig...
> hun havde jo i mange år valget... og valgte altså at blive!

Ja underligt nok..

> Netop!!! For det _er_ et privilegie at leve sammen med sådan en kat!!!
> Og sikkert ikke noget man kommer til at opleve flere gange... uanset, hvor
> mange katte man ellers vil komme til at leve sammen med.

Bestemt

> Saga sender alle de bedste hilsner til dig... og glæder sig til at møde
> Melissa, når engang hun selv skal gå over regnbuebroen...

Tak hils pænt igen.
Kan lige forestille mig at de vil få endog meget lang tid til at gå
med at hygge sig over os deres udvalgte slaver *SS*

Fra : Kate

Dato : 18-02-04 20:16

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in

> Jeg er sikker på at Melissa aldrig fortrød, at hun boede sammen
> med dig... hun havde jo i mange år valget... og valgte altså at
> blive!

Hva' så med os som ikke kan/vil give vores katte mulighed for at vælge?
Jeg mener, ingen af mine kommer ud idag, så jeg kan egentligt ikke ane
om de har lyst til at flytte. Alligevel føler jeg at de gerne vil være
hos mig, de kommer da fruvilligt op til mig, selv Doughnut

Fra : Helle Larsen

Dato : 16-02-04 19:16

> Louise Viborg skrev:

og

Det gør mig inderligt ondt for dig, at din kat blev så syg og dårlig, og
at du nu ikke har din dejlige kat længere.

Med mange venlige hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-02-04 09:45

Tak for alle jeres søde ord og støtte! Det varmer meget i denne svære
tid!

Knus, Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Kristina Weimer

Dato : 18-02-04 12:45

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote---
> Tak for alle jeres søde ord og støtte! Det varmer meget i denne svære
> tid!

Jag vill bara också tillägga att du har min varmaste medkänsla
Man bebrejder sig ju alltid något, "om bara", men när det går så
snabbt så är det inte mycket man kan göra Det tråkiga med att ha
katter är ju att också om de är långlivade, så är de inte lika
långlivade som människor... Så det blir en del farväl genom åren

Purr purr från Helsingfors

h. Kristina

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-02-04 13:41

Så blev Chérie stedt til hvile Vi var ude og hente hende hos vores
dyrlæge kl 9. Det var hårdt! Bare at se kassen hun lå i, fik tårene
frem igen. Jeg har en knaldende hovedpine og er helt øm og tør i
øjnene af at græde så meget. Mine øjne er også helt hævede og jeg
ligner en der har haft mega øjenbetændelse
Hun lå så fint dernede i kassen og var lagt blødt i papirslagener, og
så ud som om hun sov....min smukke Chérie

Så kørte vi ud til dyregravpladsen hvor vi skulle være kl 9:30. Hun
kunne godt huske os fra da Gonzo blev begravet. Vi fortalte lidt om
Chérie, og så fik vi lov at være alene. Vi lagde hende i graven sammen
med dette billede af hende og Baluka:
Hun fandt aldrig en ven hos nogle af kattene, men Baluka var hendes
allerbedste ven, så selvfølgelig skulle hun stedes til hvile med et
billede af de to sammen....og så to røde roser....en fra mor, og en
fra far....
Vi stod stille og kiggede på hende længe. Jeg tænkte på hvor tit jeg
havde frygtet den dag hun skulle herfra. Jeg har aldrig kunne
forestille mig hvordan det ville være for mig, men jeg synes egentlig
at jeg har taget det hele meget pænere end jeg troede jeg ville.
Jeg tænkte på dengang min søster og jeg var inde på nabogården og
hente hende. Det var d. 19/8-00, dagen efter jeg havde været i retten
og vidne mod min ex-kæreste. Den dag skulle jeg starte på et helt nyt
liv, og den dag kom Chérie ind i det. Mine forældre har en video med
mig og Chérie fra den dag jeg fik hende. Den har de nu for alvor lovet
at finde frem igen, så jeg kan se den når jeg er klar til det.

Selvom Chérie ikke boede hjemme de sidste uger af hendes liv, føles
her alligevel meget tomt.
I nat vågnede jeg ved at jeg kunne høre en kat miave ude på gangen.
Jakob råbte "Chérie, ti nu stille!" og så vågnede vi begge op og kom i
tanke om at det jo ikke var Chérie der stod derude og miavede udenfor
soveværelset. Det gjorde hun tit, for hun ville altid sove inde hos
os. Det havde hun gjort siden hun var helt lille, og hun var emget
fornærmet den dag Jakob pludselig havde taget hendes plads i sengen
Men der var selvfølgelig stadig plads til hende

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 18-02-04 13:52

Ett vackert farväl. Och sorgligt, förstås
Men det känns bättre om man har tid och möjlighet till ett ordentligt
farväl. Hoppas att du snart kan minnas henne med saknad, men utan den
djupa sorgen

Tack för en vacker berättelse.

h. Kristina
--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-02-04 14:10

Hej Kristina!
Mange tak for dine søde ord!

Fra : Denise

Dato : 18-02-04 14:25

Hej Louise
Det må have været hårdt for jer. Det er bare så svært hver gang det sker.
Men det er rart at man har et sted, man kan besøge sine kære dyr.
Vi har jo efterhånden 4 grave i vores have og Molly på 15 år bliver jo
nok den næste, jeg håber dog det varer længe endnu.
Trøstende tanker
Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-02-04 16:28

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> Så blev Chérie stedt til hvile

En smukkere afsked kan ingen ønske sig *snøft*
God bedring med hovedpinen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-02-04 19:12

In article <59n630taq4ekhm8tetpul4s27jnsb94qn8@4ax.com>, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

> Hun lå så fint dernede i kassen og var lagt blødt i papirslagener, og
> så ud som om hun sov....min smukke Chérie

Åh hvor smukt.. god rejse, lille missepige.