Hvad er Rodalon?
Fra : Britt Malka

Dato : 15-02-04 15:01

Hej

Kattebakken skulle vaskes i dag, og til det formål anbefalede jeg
sønnike, der står for jobbet, at bruge opvaskemiddel, idet jeg mener
at have hørt, at klor faktisk giver en uønsket virkning.

I Danmark ville jeg have købt Rodalon, men hvad er det egentligt?
Hvilke stoffer er der i? Jeg kunne godt tænke mig at finde noget
tilsvarende her i Frankrig.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Kate

Dato : 15-02-04 15:25

Britt Malka <news@foxladi.com> wrote in

> I Danmark ville jeg have købt Rodalon, men hvad er det egentligt?

Hej Britt

Det eneste jeg umiddelbart kan finde på min flaske er:
Benzalkoniumklorid 5,0% (50g/l)

Ellers står der kun noget om hvordan man bruger det og at det i
ufortyndet er lokalirriterende.

Det er produceret af Brenntag Disunfection a/s, ved ikke om du kan
bruge det til noget.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Britt Malka

Dato : 15-02-04 20:50

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev:

>Det eneste jeg umiddelbart kan finde på min flaske er:
>Benzalkoniumklorid 5,0% (50g/l)

Så må jeg kunne finde noget ud fra det.

>Det er produceret af Brenntag Disunfection a/s, ved ikke om du kan
>bruge det til noget.

Måske? Det er da værd at prøve, selv om det sandsynligvis er et dansk
firma (a/s).

Tak for din hjælp

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-02-04 18:27

In article <spuu20lifj3i97rtr6pvk8q48b3jlcm922@4ax.com>, Britt Malka
<news@foxladi.com> wrote:

> I Danmark ville jeg have købt Rodalon, men hvad er det egentligt?
> Hvilke stoffer er der i? Jeg kunne godt tænke mig at finde noget
> tilsvarende her i Frankrig.

Prøv at kigge på det her link. Et stykke nede er der produktoplysninger
på Rodalon. Pas på, det er noget pokker giftigt stads, der helst ikke
må komme på hud eller slimhinder.
http://makeashorterlink.com/?B3C512A67

Fra : Britt Malka

Dato : 15-02-04 20:50

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> skrev:

>Prøv at kigge på det her link. Et stykke nede er der produktoplysninger
>på Rodalon. Pas på, det er noget pokker giftigt stads, der helst ikke
>må komme på hud eller slimhinder.

Tak for linket og advarslen. Jeg var ikke klar over, at det var
giftigt - jo, altså - men ikke at det var så slemt.

Fra : J?rgen Nielsen

Dato : 16-02-04 21:27

Britt Malka <news@foxladi.com> wrote in message news:<tajv201t1oonbnihn885nt7ochr48c40i4@4ax.com>...

> Tak for linket og advarslen. Jeg var ikke klar over, at det var
> giftigt - jo, altså - men ikke at det var så slemt.

Rodalon (Benzalkoniumklorid) er et såkaldt kemisk desinfektionsmiddel,
som har meget fin effekt på bakterier, desværre har det nogle meget
dårlige egenskaber, som gør det svært og ubehageligt at arbejde med.

Når man ønsker at bruge desinfektionsmidler, er det bedre at vælge
produkter af iltningstypen (oxyderende produkter). Disse produkter er
fuldt ud lige så effektive, men samtidig er de mere skånsomme at
arbejde med samt nedbrydes hurtige i naturen.
Det bedst kendte produkt af oxyderende produkter er Virkon S, men der
findes også andre i samme gruppe.

Venlig hilsen

Jørgen Nielsen
www.anivet.dk

Fra : Britt Malka

Dato : 17-02-04 16:58

jorgen@anivet.dk (J?rgen Nielsen) skrev:

> [...]
>arbejde med samt nedbrydes hurtige i naturen.
>Det bedst kendte produkt af oxyderende produkter er Virkon S, men der

Tak for dit tip. Mon ikke det kan fås her i Frankrig?

Fra : J?rgen Nielsen

Dato : 17-02-04 20:52

Britt Malka <news@foxladi.com> wrote in message news:<cde43099en7aro56kvqo8k2iq9e2do5onv@4ax.com>...

> Tak for dit tip. Mon ikke det kan fås her i Frankrig?

Jeg ved at Virkon S kan fås i Frankrig.

jeg har set på www.antecint.com at distributøren hedder NOE Socopharm,
men kender dem ikke

Jørgen