Laks i stanniol
Fra : David Rasmussen

Dato : 15-02-04 00:46

Uhm! Stanniol! :)

Anyway...

Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan man kan dampe
laksebøffer, evt. i stanniol? Dvs. hvilke grøntsager er lækre at lægge
ved, og hvilke andre ting? Jeg forestiller mig at olivenolie, salt,
peber, porre, peberfrugt, ingefær, citron, chili f.eks ville være
lækkert. Men er der andre bud?

/David

Fra : bornholmkt

Dato : 15-02-04 10:14

"David Rasmussen" skrev d. 15-02-04 00:46 dette indlæg :
> [...]

> ved, og hvilke andre ting? Jeg forestiller mig at olivenolie, salt,
> peber, porre, peberfrugt, ingefær, citron, chili f.eks ville være

hej David. Jeg kan godt lide laksebøffer i staniol med de danske
vintergrøntsager.Lav fine strimler af kartoffel, gulerødder,
pastinakker, persillerødder,selleri,porre, eller snit fint på maskine.
tryk evt. væske af of bland med salt og hvidt peber. Form " bøffer " af
balndingen og brun dem hurtigt i lidt olie på en pande. Læg en
grøntsagsbøf på et sykke staniol, læg en laksebøf ovenpå, drys med salt
og peber og steg i ovn til de er mødre. Server med slat og evt. en god
hollandaisesauce hilsen Bornholmkt

http://www.kandu.dk/

Fra : Cowspot

Dato : 15-02-04 12:06

Hej David

Prøv denne opskrift

http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/opskrifter/1086.htm

Det smager hamrende godt
God appetit

Cowspot

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 16-02-04 08:58

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
> Uhm! Stanniol! :)

Hej David

Her er en ret simpel men meget lækker. -En opskrift der går rent ind ved
folk der kan li' fisk:

Rød, gul og grøn peberfrugt i små tern, tomat skåret ud, ½ tsk. kærgården,
et lille drys salt og peber og så i ovnen.

Rinnie

Fra : Karina og Christian

Dato : 16-02-04 15:26

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message
[klip]
> [...]
>
> Rød, gul og grøn peberfrugt i små tern, tomat skåret ud, ½ tsk. kærgården,
> et lille drys salt og peber og så i ovnen.

Hejsa Rinnie

Kan jeg mon lokke dig til at skrive detaljerne ned - altså mængde, tid i
ovenen, grader og alt det her. Det er med skam, jeg må erkende, at mine
evner i et køkken - særligt dem, der gælder improvisation kan ligge på et
meget, meget lille sted, men dit forslag lyder altså rigtig godt, og jeg vil
rigtig gerne forsøge mig med det - med din hjælp

Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 17-02-04 19:06

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message
> [...]
vil
> rigtig gerne forsøge mig med det - med din hjælp

Ja selvfølgelig... Det lydder til du har det som mig og den dér er den
eneste jeg selv har fundet på! *G*

Til 4 laksestykker bruger jeg genre hvad der svarer til 2 peber-frugter,
altså ca. ½ for hver laksestykke!

Hvis vi siger du skal lave til 4 personer så...

2/3 Rød
2/3 gul
2/3 grøn peber
skæres så i små tern på ca. ½x½ cm. og puttes oven på laksen i folie-stykket
(1 laks pr. folie).
Jeg bruger ca. ½-1 tomat pr. laks alt efter størrelse. Det skal også bare
oven i laksen.
Så smidder jeg en lille teskefuld kærgården på, et lille drys peber og et
lille drys salt og så i ovnen på 180 grader i ca. 20 minutter!

Spiser normalt kun hvidløgsflutes til da grøntsagerne er tilbehør i sig
selv!

Rinnie

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 20:55

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message
[klip]>
> Ja selvfølgelig...

Tusind tak

> Det lydder til du har det som mig og den dér er den
> eneste jeg selv har fundet på! *G*

Du er da sej

Karina

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-02-04 19:19

David Rasmussen wrote:
> [...]
> ved, og hvilke andre ting? Jeg forestiller mig at olivenolie, salt,
> peber, porre, peberfrugt, ingefær, citron, chili f.eks ville være

Jeg endte med at lave dem med porre, revet ingefær, hvidløg, chili i
tynde strimler, citronskiver, forskellige peberfrugter, tomatskiver og
en klat god fed creme fraiche, og salt og godt med peber. Det smagte
guddommeligt.

Jeg overvejer om man kunne have gjort noget med peberrod?

/David