login sys ...
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-02-04 00:30

<?php
include('db.php');

$result = mysql_query("select brugernavn from kunde_login where brugernavn =
'$brugernavn'") or die (mysql_error());

$row = mysql_fetch_array($result);

if($row[adgangskode] == $HTTP_POST_VARS[adgangskode])
{
echo "Dit password eller brugernavn var ikke indtastet korrekt";
}
else
{
echo "Du er nu logget ind!";
}
?>

Jeg kan ikke se hvad der er galt, den skriver Du er nu logget ind lige meget
om jeg skriver pass og brugernavn rigtig eller forkert.

mvh. Rune Thougaard

Fra : Dan Molberg

Dato : 15-02-04 01:12

In news:402eaf86$0$29361$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Rune Thougaard Kristensen <rune@rtk-design.dk> typed:
> [...]
> {
> echo "Dit password eller brugernavn var ikke indtastet korrekt";

Nummer 1:
Du selecter kun brugernavn ikke adgangskode....
Nummer 2:
Du undersøge ikke om brugernavnet er der.
Nummer 3::
$HTTP_POST_VARS[adgangskode] kan af flere grunde være tom.

> Jeg kan ikke se hvad der er galt, den skriver Du er nu logget ind
> lige meget om jeg skriver pass og brugernavn rigtig eller forkert.
Prøv:

<?php
include('db.php');

$result = mysql_query("SELECT brugernavn FROM kunde_login WHERE brugernavn =
'$_POST['brugernavn']' AND adgangskode = ''$_POST['adgangskode']") or die
(mysql_error());

if(mysql_num_rows($result)==0)
{

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-02-04 01:48

Dan Molberg wrote:

løsningen er ikke så god hvis:
$_POST['brugernavn'] ="hej' OR brugernavn IS NOT NULL OR brugernavn='fez";

(rettet for mindre syntaxfejl:)
> $result = mysql_query("SELECT brugernavn FROM kunde_login WHERE brugernavn =
> '{$_POST['brugernavn']}' AND adgangskode = '{$_POST['adgangskode']}'") or die

==

> {
> echo "Du er nu logget ind!";
> }

Morale: Hvis du har tænkt dig at sende ting der kommer udefra direkte
ind i et query, så husk addslashes() først.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 15-02-04 01:59

Nezar Nielsen uttered:
> Morale: Hvis du har tænkt dig at sende ting der kommer udefra direkte
> ind i et query, så husk addslashes() først.

Husk lige at tjekke om systemet bruger magic quotes (hvilket vil
sige at det automagisk putter $_POST-, $_GET- og $_COOKIE-variable
gennem addslashes(). Hvis man selv kører addslashes() på en sådan
streng bagefter vil man så få dobbeltescapet strengen

http://php.net/get_magic_quotes_gpc

\\kristian
--
A doctor can bury his mistakes but an architect can only advise his
client to plant vines.

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-02-04 18:35

> [...]
>
> if(mysql_num_rows($result)==0)
> {
> echo "Dit password eller brugernavn var ikke indtastet korrekt";

Der er noget galt, jeg ved ikke hvad men den skriver:

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-02-04 18:37

> [...]
>
> if(mysql_num_rows($result)==0)
> {
> echo "Dit password eller brugernavn var ikke indtastet korrekt";
Prøver lige igen....

den skriver
Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or
`T_NUM_STRING' in /web/www.rtk-design.dk/www/rod/udvikleren/check.php on
line 5

og linie 5 ser sådan her ud.

'$_POST['brugernavn']' AND adgangskode =

hele koden sådan her:

Fra : Dan Molberg

Dato : 15-02-04 22:00

In news:402fae37$0$29324$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Rune Thougaard Kristensen <rune@rtk-design.dk> typed:

Det var fordi jeg havde lavede en lille fejl med ' erne

Fra : Mike Toxværd

Dato : 15-02-04 20:03

http://sourcecodes.users.whitehat.dk

Har et ret godt login system via ip på min side, dvs. man kan kun logge ind via
DIN ip.

se under atikler > PHP..

og alle dem der 'prøver' at komme ind kommer i en txt fil med deres ip.

DER ER INGEN KÆRE MOR :)

Mvh

Mike

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-02-04 21:52

> [...]
> DIN ip.
>
> se under atikler > PHP..
>
> og alle dem der 'prøver' at komme ind kommer i en txt fil med deres ip.

Det er meget fint, men når jeg skal til at lave en kunde login til mine
kunder, så nytter det ikke noget at jeg skal ud og have fat i deres IP
adresse. Det er ikke særligt god service. MEN eller en rigtig god idé.

Jeg det jeg søger lige nu er et login / admin system hvor jeg (admin) skal
kunne gå ind og skrive lidt om hvad kunden har købt og betalt for, mm.

Tilmed er jeg ikke så meget for bare at gå ind og 'hukke' en andes server,
jeg vil nemlig gerne selv, meget meget gerne lære php.

Men først og fremmest vil jeg bare lige have denne meget simple kode til at
virke, indtil jeg kommer lidt mere ind i php.

Så er der nogle som kan hjælpe mig med mit overnævnte spørgsmål?

mvh. Rune Thougaard