AGP (PCI tilstand) mega bummer!
Fra : Bagle

Dato : 15-02-04 00:05

Jeg har fundet et problem i mit system som helt klart vedrøre ydeevnen i
spil og som jeg har fundet ud af at en del brugere rent faktisk har. Derfor
opfordrer jeg alle til lige at tjekke om i har samme problem...

Når jeg højreklikker mit skrivebord og vælger egenskaber for grafikkort og
trykker geforce taben, får jeg følgende meddelese: AGP (PCI tilstand). Det i
sig selv lyder sikkert ikke af meget men flere af mine spil køre ret dårligt
fx Worms3d og Homeworld 2. Sidstnævnte fortæller mig rent faktisk at mit
grafikkort er sat til at køre i pci mode hvilket er ret trist i sig selv.

Det skræmmende er at jeg har kigget en del på google groups og diverse
forummer og opdaget at der rent faktisk er en del mennersker 'out there' som
har samme problem. Hvad er mere mystisk er at det rent faktisk gælder for
folk med forskellige typer bundkort samt grafikkort (Nvidia + ATI).
De svar som jeg har fundet og som har virket for få, er følgende:

1. opdater grafikkort drivere og se om det hjælper. (been there, done that -
Nada)
2. Installer VIA's 4in1 driver inklusiv AGP driver. (Har prøvet flere
forskellige uden resultat)
3. Se om du kan finde noget PCI/AGP mode i din bios (Der findes ikke noget
nævneværdigt i min bios omkring dette)

Så nu kan jeg bare sidde her og være lidt fåked da jeg håber på en dag at få
noget ordentligt ud af mine spil. Jeg syntes det er et mærkeligt problem og
især at det er så udbredt og alligevel syntes der ikke at være fundet en
ordentlig løsning.. Kan det være grafikkortet som den er gal med eller måske
bundkortet.. fejlbehæftigede drivere?? Jeg syntes jeg har prøvet alt og
håber nu på at I, den hårde kerne, kan diske op med en løsning..

Mit system er som følgende
Hercules Geforce TI200 grafikkort
A7n8x delux Asus bundkort
Athlon XP 1700+

Takker på forhånd for et hvert input i kan komme med!
Nick

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-02-04 00:35

"Bagle" <bagle2605@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> er gal med eller måske bundkortet.. fejlbehæftigede drivere?? Jeg
> syntes jeg har prøvet alt og håber nu på at I, den hårde kerne, kan

Måske har du ikke fundet løsningen fordi du ikke forstår hvad der svares på
i andres tilfælde.

> 1. opdater grafikkort drivere og se om det hjælper. (been there, done
> that - Nada)

Uhmkay, det er jo altid en start.

> 2. Installer VIA's 4in1 driver inklusiv AGP driver. (Har prøvet flere
> forskellige uden resultat)

Erhmm undskyld, hvorfor gør du dette?!?! Er det måske et VIA chipset du
har?!?! Her er tale om driver til chipset (inkl AGP porten som nok 99%
sikkert er dit problem da den lyder til at mangle).

Hvis du så evt. slå dit bundkort op vil du se at Nvidia har lavet
chipsettet, altså VIA's konkurrent. Og du skal så hente drivere til Nforce
chipsettet.

> 3. Se om du kan finde noget PCI/AGP mode i din bios (Der findes ikke
> noget nævneværdigt i min bios omkring dette)

Har ingen betydning. Det som du sikkert nævner er hvor vidt computeren
primære grafikkort skal være PCI eller AGP og bruges kun i tilfælde af man
kører med 2 grafikkort, et AGP og et PCI.

--
Bjarke Andersen

Fra : devilman

Dato : 15-02-04 01:06

det har noget med at Nvidia og ATI ikke kan arbejde sammen om grafikken.
jeg har:
soltek SL-75MRN + ATI 9600 pro nægter at arbejde sammen.....men den æder
fint et GF FX5700 pro.
Aopen AK79D-400 Max + ATI 9600 eller GF FX5700 pro de virker fint sammen.

min ide er at for at være sikker så søg først på nettet ,hvordan de har
tester bundkortet med
hvilket grafikkort... (se under "Test Setup")
http://www.tomshardware.com
http://www.tomshardware.com/motherboard/20030721/nforce2_ultra_400-06.html

og husk at spørg Google.........
http://www.google.com/search?q=A7n8x+delux+Asus+ATI&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

ses devilman................
------------------------©----------------------------------

http://www.a1-electronics.net/AMD_Section/Mobos/nForce2/ASUS_A7N8X.shtml

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-02-04 03:17

"devilman" <oir@@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tester bundkortet med
> hvilket grafikkort... (se under "Test Setup")

nVidia og ATI arbejder fint sammen, det er faktisk den mest populære
kombination.
Der er ingen problemer med Ati kort på nForce2 bundkort.

Måske skyldes dine problemer en slatten strømforsyning?
(Det er et gæt da jeg ikke aner noget om hvad du oplevede)
Kunne også være et defekt bundkort eller grafikkort.

Jeg kan heller ikke se hvad tom's test setup har at sige?
Jeg bryder mig forøvrigt heller ikke om tomshardware, men det er en anden
snak.
Endeligt forstår jeg ikke helt din meget generelle google søgning.

Du kan bla. også se denne lille tråd fra nForcershq.com om netop ATI +
nForce
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=39225&highlight=nforce+ati
Her er en mere
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=38987&highlight=nforce+ati

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-02-04 03:07

> [...]

> bundkortet.. fejlbehæftigede drivere?? Jeg syntes jeg har prøvet alt og
> håber nu på at I, den hårde kerne, kan diske op med en løsning..

For det første har jeg aldrig oplevet problemet, jeg har heller ikke hørt om
det.
Dernæst vil jeg sige som Bjarke Andersen, du skal ikke installere VIA
drivere når du har et nForce2 bundkort.
Altså et fra nVidia, du skal derimod hente nVidia's drivere som fungerer
ganske udemærket.
Du skal selvfølgelig også hente de korrekte drivere til dit grafikkort, i
dit tilfælde nVidia ForceWare/Detonator.

Fra : Bagle

Dato : 15-02-04 19:17

Damn.. selvfølgelig var det pga af at jeg havde installeret noget VIA
driver.. Må indrømme at jeg troede at det var et VIA chipset og at Nforce
blot betød at Nvidia havde samlet et bundkort med lyd, net og alt muligt
andet og så døbt det efter deres egen standard.. Alt virker igen

Takker alle sammen!
Nick