Lukkede porte på Telmore/TDC GPRS Internet~
Fra : Torben \(2400\)

Dato : 14-02-04 18:29

Nu har jeg anskaffet mig en SonyEricsson T68i, og købt GPRS service i dyre
domme, for derefter at finde ud af, at jeg ikke kan hente min post -
tilsyneladende fordi jeg ikke bruger den traditionelle port 110.

Herudover synes der også at være lukket for andre porte, og jeg har faktisk
kun kunne:
se HTTP port 80 internetsider,
hente POP3 post på port 110,
hente IMAP post på port 143,
sende via. SMTP på port 25

Er der nogen er der ved om det er min telefon, der er sat forkert op
(hvilket for mig synes urealistisk) eller om TDC har valgt at lukke for alle
andre end de gængse porte?!?

Håber I kan hjælpe,
Torben

Ps. jeg har snakket med Telmore's supportchat og gennemlæst TDC's
supportsider, uden de kunne hjælpe.

Fra : Jensb

Dato : 14-02-04 22:26

> Er der nogen er der ved om det er min telefon, der er sat forkert op
> (hvilket for mig synes urealistisk) eller om TDC har valgt at lukke for
alle
> andre end de gængse porte?!?

Har du huske at sætte APN til "internet" istedet for "wap"?

Jens

Fra : Torben \(2400\)

Dato : 15-02-04 11:39

Nej, er det bare det?
- Prøver det med det samme!
Torben

Fra : Torben \(2400\)

Dato : 15-02-04 11:51

Tusind tak for din hjælp - det var lige hvad der manglede - vidunderligt!
Nu fungerer alle services perfekt!
Utroligt at Telmores Support ikke kunne svare på det!
(jeg spurgte en onlinesupporter om det var korrekt, at der skulle stå "WAP"
i det felt, hvortil han desværre svarede: "ja")

Jeg kan nu varmt anbefale løsningen med en T68i til den bærbære!

Mange taknemmelige hilsner,