Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Særligt for billedkunstnere ?
Fra : mig

Dato : 14-02-04 13:31

Fandt lige dette , det må da også gælde for fotokunst

Særligt for billedkunstnere
22.01.2004

Billedkunstnere, der sælger egne værker, er omfattet af momslovens særlige
regler for kunstnerisk virksomhed.

Det betyder, at så længe omsætningen ved salg af billeder er under kr.
300.000 om året, er det ikke nødvendigt at lade sig momsregistrere.

Overstiger omsætningen i løbet af et år kr. 300.000, skal man svare moms af
det overskydende. Herefter omfatter momspligten salget resten af året og i
det efterfølgende år.

Momsen beregnes kun af 20 % af værkets salgspris. Det vil sige, at af et
værk, der sælges for 100.000 kr., svares der kun 25 % moms af de 20.000
kr. - i alt 5.000 kr. Hvis udgifterne til køb af materialer m.v. er store,
kan momsregistrering være en fordel, uanset hvor meget man omsætter, da der
kan fratrækkes fuld moms af materialernes købspris.

Fra : Mikael

Dato : 14-02-04 17:03

Hvor fandt du det?

Mikael

Fra : Lehd

Dato : 14-02-04 17:08

"Mikael" <m.kristensen_fjern_@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor fandt du det?

Det står her:
http://www.virksomhedsguiden.dk/billedkunstnere

mvh Kirsten

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-02-04 20:08

> [...]

der
> kan fratrækkes fuld moms af materialernes købspris.

Altså endnu en skjult skat, hvor jeg er med til at finansiere andres
"kunst" uden at blive spurgt.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)