Lukkede porte på Telmore/TDC GPRS Internet~
Fra : Torben \(2400\)

Dato : 14-02-04 18:22

Nu har jeg anskaffet mig en SonyEricsson T68i, og købt GPRS service i dyre
domme, for derefter at finde ud af, at jeg ikke kan hente min post -
tilsyneladende fordi jeg ikke bruger den traditionelle port 110.

Herudover synes der også at være lukket for andre porte, og jeg har faktisk
kun kunne:
se HTTP port 80 internetsider,
hente POP3 post på port 110,
hente IMAP post på port 143,
sende via. SMTP på port 25

Er der nogen er der ved om det er min telefon, der er sat forkert op
(hvilket for mig synes urealistisk) eller om TDC har valgt at lukke for alle
andre end de gængse porte?!?

Håber I kan hjælpe,
Torben

Ps. jeg har snakket med Telmore's supportchat og gennemlæst TDC's
supportsider, uden de kunne hjælpe.

Fra : Torben \(2400\)

Dato : 15-02-04 12:00

Jeg fik hjælp i dk.teknik.telefoni.mobil af JensB - der kunne fortælle, at
man skal huske at sætte APN til "internet" istedet for "wap"!
Tusind tak til ham!

....Og så kan det måske være i jeres interesse at vide, at en:
T68i, en bærbar med Bluetooth eller IR samt et Telmore Abonnement med GPRS
umiddelbart virker som en rigtig god, billig og stabil løsning!

Mvh Torben

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-02-04 12:34

Torben (2400) skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> ...Og så kan det måske være i jeres interesse at vide, at en:
> T68i, en bærbar med Bluetooth eller IR samt et Telmore Abonnement med GPRS
> umiddelbart virker som en rigtig god, billig og stabil løsning!

Billig i samligning med hvad?
Jeg synes at det er dyrt at bruge GPRS til internet, bruger det dog til at
hente/skrive e-mail når jeg er på farten,,, (men på mobilen)

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Torben \(2400\)

Dato : 16-02-04 02:07

Vælg siderne du henter med omhu - slå evt. billederne fra - så kan der
faktisk godt hentes en hel del pr. mb.
....Og dette er uden stress, da man roligt kan gennemlæse siderne uden at
tænkte på minuttakster!

Er det ofte de samme sider du gennemlæser, så er det også en oplagt
mulighed, kun at lade din Internetbrowser opdatere siderne, når du beder om
det (kan gøres under indstillinger for midlertidige internetfiler i IE) - du
kan endda nøjes med at opdatere underrammer ved at højreklikke et vilkårligt
tomt sted i rammen, for her at vælge "opdatér"!

Email er GPRS standarten jo selvfølgelig perfekt til, som du også selv
nævner!

Herudover kan der faktisk også chattes meget, både med ICQ og Messenger
(brug evt. den gamle WindowsMessenger), uden at det koster særligt!

En firewall som fx. ZoneAlarm er dog er dog at anbefale hvis man ikke helt
har det fornødne overblik over kørende software, således kan man forhindre
at diverse programmer som fx. antivirus & Windows begynder at hente updates
i utide, men høje regninger tilfølge!

Har man alligevel ofte brug for at hente store mængder data, kan man evt.
sætte HighSpeedData op i stedet, som ved konstant dataoverførsel, vist er
lidt billigere (forudsat man får tildelt de fornødne linier) - men det er
lidt tid siden jeg har regnet på det, og T68i understøtter vist kun op til
28,8kbit, så det er med forbehold.

Mange hilsner,
Torben