Udskrivningsfarver bliver ikke som på skær~
Fra : Steffen

Dato : 14-02-04 13:22

Når jeg printer billeder/fotos ud på min Epson C82, bliver farverne helt
anderledes end dem, der blivere vist på skærmen. Der er et tilsvarende
misforhold mellem PC og printer på mit arbejde. Er der en nem måde
(sharewareprogram?) at regulere det på, sådan at at PC->printer bliver
WYSIWYG.
---
Steffen

Fra : Michael Pedersen

Dato : 14-02-04 16:24

Hej

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> misforhold mellem PC og printer på mit arbejde. Er der en nem måde
> (sharewareprogram?) at regulere det på, sådan at at PC->printer bliver

Måden du løse problemet på er at bruge de indbyggede farveprofiler der er i
Windows, Du skal finde og installerer en farve profil til din skærm, og til
din printer, så kan du faktisk få tingene til at være ens.

i Egenskaber for skærm, og i fanebladet "indstillinger" og tryk på knappen
"avanceret" derfra trykker du på fanebladet "farvestyring" der kan du se om
der er installeret farveprofil til din skærm.De fleste skærm producenter har
liggende farveprofiler til deres skærme, på deres hjemmeside.

Printeren har også en farveprofil der typisk bliver installeret med original
driveren.

Så går du ind i dit billedbehandlings program, feks. Paint shop pro, gå ind
i menupunktet "filer" ned til "preferences" og ind i "color management" der
kan du vælge at aktiverer farvestyring, og så vælger du blot dine farve
profiler for din skærm og din printer, og vupti, så har du din WYSIWYG.

Hilsen Michael

Fra : Steffen

Dato : 14-02-04 16:47

Hej.
Jeg vil prøve at følge dine anvisninger og håber, at det afhjælper det
problem, som jeg (og sikkert mange andre) har vedrørende fejlfarver på
udskrivningen. I hvert fald er jeg meget taknemmelig for din hjælp og gode
instruktion!
Hilsen
Steffen

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-02-04 23:15

Steffen skrev:

> [...]
> problem, som jeg (og sikkert mange andre) har vedrørende fejlfarver på
> udskrivningen. I hvert fald er jeg meget taknemmelig for din hjælp og

Jeg kan også anbefale dig at besøge dk.edb.grafik, hvor farvestyring ofte
bliver behandlet - også de mere tricky problemstillinger.

Desuden bør du nok kalibrere din skærm med f.eks. Adobe Gamma, før du får
et fornuftigt resultat.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.