Canon D1250 U2F, W2k, Twain prob.
Fra : SV

Dato : 14-02-04 11:32

Der er opstået et problem med min scanner. I går ville jeg scanne men
får flg besked i Windows 2000/SP4:

"ScanGear CS-U
Cannont communicate with scanner.
Cable may be disconnected.
Check status.
Driver will be closed."

Scanneren har virket indtil jeg betjente et webcam (Creative Webcam
Pro) på USB via Twain.

Scanner og kabler er fundet i orden på en anden Windows maskine.
USB portene er kontrolleret og fundet i orden.

Der er forsøgt sletning og geninstallering af driver, efter at
Twain-32 mappen i C:\WinNT er slettet og Twain fiilerne er skiftet ud
med de tilsvarende fra C:\WinNT\drivers\dllcache.

Windows kan se scanneren og genkende den i installationsfasen
(Scanneren oplyser selv hvad det er for en fætter).

Det er således kun selve scanningen den er gal med. Twain må være
beskadiget, - sandsynligvis af Creative.

Er der monstro en her på lav som ved hvilke filer, som skal
geninstalleres? Eller hvilke poster i Registry som skal
slettes/rettes?.

Pfh tak.
Søren Vels

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-02-04 12:25

"SV" <svREMOVE@FJERNio.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der monstro en her på lav som ved hvilke filer, som skal
> geninstalleres? Eller hvilke poster i Registry som skal

Hej Søren
Minder lidt om et problem jeg havde for et par år siden med en Canon scanner
og et HP camera, scanner ville ikke virke hvis cameraet var installeret
først - så løsningen var at afinstallere det hele installere scanner og
derefter cameraet, måske du skal gøre det samme men i modsatte rækkefølge
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : SV

Dato : 14-02-04 16:55

On Sat, 14 Feb 2004 12:24:35 +0100, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

> [...]
>først - så løsningen var at afinstallere det hele installere scanner og
>derefter cameraet, måske du skal gøre det samme men i modsatte rækkefølge

Tak for det. Men jeg havde prøvet at afinstallere det hele først. Så
jeg måtte gribe om nældens rod og fjerne alle hotfixes og service
packs og læsse det hele ind igen, i håb om at de ødelagte filer var
blandt dem der var med i disse pakker. Det var den sidste fil der
løste problemet. Opdatering af DirectX. Nu virker scanneren og det
Creative l*rt kommer aldrig i nærheden af min primære maskine igen.

Med venlig hilsen
Søren