Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony MSAC-US30 memorystick adaptor
Fra : Peter Jensen

Dato : 14-02-04 10:35

Min snedige fætter har købt ovennævnte i USA og har testet den på en
computer derovre og da han putter den i sin IBM maskine hjemme i Stockholm
kan maskinen ikke finde den - han kører Win XP.
Jeg mener at Win XP selv burde kunne finde den eller er der nogen software
som skal installeres først?

Har nogen erfaringer med en sådan dims?

Peter Jensen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-02-04 22:11

"Peter Jensen" skrev...
> [...]
> kan maskinen ikke finde den - han kører Win XP.
> Jeg mener at Win XP selv burde kunne finde den eller er der nogen software

"Burde finde den..." ?
Kan XP ikke finde en passende driver?
Eller ignorerer XP den helt?
XP har en svaghed med drevbogstaver på flytbare drev, og
flytbare drev har en svaghed hvis de tilsluttes en hub.
Der skal et formatteret kort i for at XP genkender den som et drev...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-02-04 14:16

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> flytbare drev har en svaghed hvis de tilsluttes en hub.
> Der skal et formatteret kort i for at XP genkender den som et drev...

Jeg venter en nærmere rapport og da jeg ikke har hørt noget kan det være at
han har fået det til at virke. Jeg har en kortlæser som jeg købte i Netto
for ingen penge til fire typer kort og den virkede naturligvis i første
forsøg og har virket siden.

Peter Jensen