Andet multimedie
bentjuul 3670
Software til HP ScanJet 4P
Fra : Kim Jensen

Dato : 23-04-01 20:19

Hej

Jeg har en dejlig ScanJet 4P, men jeg mangler et stabilt scanner-program

til Windows 2000, HP's DeskScan går konstant ned, og deres PrecisionScan

kan kun installeres på Windows 95/98.

Findes der andre programmer jeg kan bruge ?

Undskyld hvis det er den forkerte gruppe, men der er jo ikke en der
hedder dk.edb.scanner ...

/Kim
ICQ: 112174386

Fra : emj

Dato : 23-04-01 22:25

Kim Jensen skrev i <3AE4800D.D0F07636@dmfigN-O-S-P-A-M.dk>:

>Jeg har en dejlig ScanJet 4P, men jeg mangler et stabilt scanner-program
>
>til Windows 2000,

Prøv på www.hp.dk, hvor der er driver og softwareopdatering til
ScanJet 4P og Windows 2000.
Hilsen emj

*************************
- få prøveabonnement på
- www.enterpol.dk
- GRATIS i 14 dage

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-04-01 06:32

Som jeg skrev så har jeg prøvet de originale HP programmer, uden held, og
søgte derfor et alternativ ...

/Kim

Fra : emj

Dato : 24-04-01 08:20

Kim Jensen skrev i <3AE50FCB.A840BCE8@dmfigN-O-S-P-A-M.dk>:

>Som jeg skrev så har jeg prøvet de originale HP programmer, uden held, og
>søgte derfor et alternativ ...

Der er intet alternativ
Hilsen emj

*************************
- få prøveabonnement på
- www.enterpol.dk
- GRATIS i 14 dage

Fra : Mogens

Dato : 24-04-01 09:05

On Mon, 23 Apr 2001 21:18:37 +0200, Kim Jensen
<kim@dmfigN-O-S-P-A-M.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har en dejlig ScanJet 4P, men jeg mangler et stabilt scanner-program
>
>til Windows 2000, HP's DeskScan går konstant ned, og deres PrecisionScan

Hvilken version af HP's Deskscan har du prøvet med ?

Mvh Mogens

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-04-01 12:35

Nyeste 2.9 og 2.8

/Kim

Fra : emj

Dato : 24-04-01 13:28

Kim Jensen skrev i <3AE564CD.9E6A57C7@dmfigN-O-S-P-A-M.dk>:

>Nyeste 2.9 og 2.8

>Nyeste 2.9 og 2.8

http://www.hp.com/cposupport/scanners/support_doc/bps03528.html

Under Windows 2000 Support
står følgende:

HP Scanjet 4p
Scanner with Deskscan II v.2.8 and compatible SCSI card referenced
above. (No additional software required - upgrade the OS)

Det ser ikke ud til at HP opdaterer til andet end USB-scannere på
Windows 2000
Hilsen emj

*************************
- få prøveabonnement på
- www.enterpol.dk
- GRATIS i 14 dage

Fra : Madsen

Dato : 24-04-01 13:37

"Kim Jensen" <kim@dmfigN-O-S-P-A-M.dk> skrev:

> Findes der andre programmer jeg kan bruge ?

Jeg har ikke brugt uderligere tid på at undersøge det, men har
blot kopieret genvejen fra mine Foretrukne. Det program jeg
selv bruger et noget der hedder Art-scan. Det er dog en meget
gammel version jeg har, men den virker fint nok på Win2000 her.
Det er ikke en HP scanner jeg har, men jeg mener det virker til
mange forskellige scannere og den nyeste udgave af Art-scan
skulle være 100% Win2000 kompatibel, såvidt jeg ved.

Hvis din HP-scanner kører vha. et Twain-modul, så er der nok
stor chance for at følgende program virker, men jeg er ikke
sikker på det.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Else-Marie Jeppesen

Dato : 24-04-01 14:12

madsens@whomail.dk,Ny-Internet writes:
>Hvis din HP-scanner kører vha. et Twain-modul, så er der nok
>stor chance for at følgende program virker, men jeg er ikke
>sikker på det.

Det koster over 700 kr, så det rækker da halvlangt ind i prisen på en ny
moderne scanner,
Hilsen emj

Fra : Madsen

Dato : 24-04-01 16:58

"Else-Marie Jeppesen" <else-marie_jeppesen@net.dialog.dk> skrev:

> Det koster over 700 kr, så det rækker da halvlangt ind i prisen på en ny
> moderne scanner,

Det er muligt. Jeg fik det kastet i nakken da jeg for mange år
siden købte en scanner. Jeg synes ikke jeg ser noget nævnt om
prisbegrænsninger!?

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)