E-Mail
webnoob 5265
Agent 1.93 eller hvor mon fejlen ligger?
Fra : Grytt

Dato : 13-02-04 23:01

Jeg er abonnement hos TDC, men har svært ved at gå på news med min
Agent 1.93, når jeg benytter:
news.tele.dk, news2.tele.dk eller dtext.news.tele.dk (på skift).

De fleste gange får jeg en fejlmeddelelse (502 ... access denied...).
Nogle få gange lykkes det med een af dem, men yderst sjældent.

Jeg har mailet tdc kundeservice, men de svarer ikke.

Sunsite.dk er der ikke noget i vejen med.

Er der nogen der har en idé om hvad årsagen kan være?

--
en hilsen fra Henning i Brøndby

http://home1.inet.tele.dk/hgrytter/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-04 23:16

Grytt <robotdevil@fritid.tele.dk.invalid> skrev :

> [...]
>news.tele.dk, news2.tele.dk eller dtext.news.tele.dk (på skift).
>
>De fleste gange får jeg en fejlmeddelelse (502 ... access denied...).

Øhh, i din header står der, at du bruger Brøndby Bredbånd (som
jeg ikke rigtig kan finde noget om på nettet).

Er det en eller anden form for TDC-opkobling?
--
Knud

Fra : Grytt

Dato : 13-02-04 23:43

On Fri, 13 Feb 2004 23:16:12 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Øhh, i din header står der, at du bruger Brøndby Bredbånd (som
>jeg ikke rigtig kan finde noget om på nettet).

>Er det en eller anden form for TDC-opkobling?

Nej ikke tdc. Hele bebyggelsen her (548 lejligheder) er her i januar
blevet tilsluttet Brøndby Bredbånd, hvortil jeg nu betaler.
Men mit ab. hos tdc, både fastnet(+isdn) og tdc Internet er
ikke opsagt.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-04 23:58

Grytt <robotdevil@fritid.teleFJERN_DETTE.dk> skrev :

> [...]
>blevet tilsluttet Brøndby Bredbånd, hvortil jeg nu betaler.
>Men mit ab. hos tdc, både fastnet(+isdn) og tdc Internet er

For at du kan bruge TDCs newsserver, så skal du bruge en
TDC-opkobling og så er det lige meget om du ellers har en stadig
eksisterende TDC internetkonto eller ej.

Newsserveren tjekker ipadressen og stammer den ikke fra en
TDC-range, så ingen adgang.
--
Knud

Fra : Grytt

Dato : 14-02-04 00:05

On Fri, 13 Feb 2004 23:57:55 +0100, Knud Gert Ellentoft
> [...]
>eksisterende TDC internetkonto eller ej.
>
>Newsserveren tjekker ipadressen og stammer den ikke fra en

- men jeg kommer igennem en gang imellem, - og det virker
lidt mærkeligt.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-02-04 00:08

Grytt skrev:

> Nej ikke tdc.

TDCs news-server tjekker hvilken IP-adresse du kommer fra, hvis du ikke
kommer fra en af de rette IP-adresser, får du simpelthen ikke adgang.

> Hele bebyggelsen her (548 lejligheder) er her i januar blevet tilsluttet
> Brøndby Bredbånd, hvortil jeg nu betaler.

Har Brøndby Bredbånd en aftale med TDC om at anvende TDCs news-server?

> Men mit ab. hos tdc, både fastnet(+isdn) og tdc Internet er ikke opsagt.

Du kan tilgå TDCs news-server, hvis du opkobler gennem din normale TDC-kon-
to (ISDN?).

Fra : Grytt

Dato : 14-02-04 16:16

On Sat, 14 Feb 2004 00:08:10 +0100, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

>TDCs news-server tjekker hvilken IP-adresse du kommer fra, hvis du ikke
>kommer fra en af de rette IP-adresser, får du simpelthen ikke adgang.

Så er det nok ikke, i den sammenhæng, "de rette IP-adresser" vi får
tildelt.

>Har Brøndby Bredbånd en aftale med TDC om at anvende TDCs news-server?

Aha, der er nok noget jeg må spørge dem om.

>Du kan tilgå TDCs news-server, hvis du opkobler gennem din normale TDC-kon-
>to (ISDN?).

OK, men det er slået fra, da man ikke kan have begge forbindelser på
samtidigt.
- og det varer ikke længe før dette ab. bliver opsagt.
Man skal jo spare penge.

Fra : Grytt

Dato : 13-02-04 23:50

On Fri, 13 Feb 2004 23:16:12 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Er det en eller anden form for TDC-opkobling?

Burde nok lige tilføje, at driftscentret hedder Fascom A/S, og
telefoni varetages af Cirque.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-02-04 23:47

Således skrev Grytt <robotdevil@fritid.tele.dk.invalid> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 13 Feb 2004 23:00:42 +0100:

> [...]
>
>De fleste gange får jeg en fejlmeddelelse (502 ... access denied...).
>Nogle få gange lykkes det med een af dem, men yderst sjældent.

Jeg kan se at du åbenbart sidder på noget boligforeningsopkobling af
en slags.

>fw2-1-bv.broendbybredbaand.dk

Det kan meget vel være at I opretter for mange forbindelser til
newsserveren, som så nægter jer adgang.

Jeg mener at default vist er noget med en 3-4 forbindelser pr. ip, og
hvis I sidder med en boligblok eller 2, kan det nok komme til at
knibe.

Tag fat i kundeservice og få dem til at sætte grænsen op for jeres
ip-numre, alternativt prøv at høre i <news:tele.internet.news-service>

Knud
--
Np: Masayoshi Takanaka - Saudade

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-02-04 23:50

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 13 Feb 2004 23:47:10 +0100:

>Jeg kan se at du åbenbart sidder på noget boligforeningsopkobling af
>en slags.

Never mind, jeg ser lige dit andet indlæg.

Kan du komme med *hele* fejlbeskrivelsen, i sin fulde længde?

Knud
--
Np: Casiopea - Saridari - Dahlidali

Fra : Grytt

Dato : 14-02-04 00:00

On Fri, 13 Feb 2004 23:49:56 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>
>Never mind, jeg ser lige dit andet indlæg.
>
>Kan du komme med *hele* fejlbeskrivelsen, i sin fulde længde?

Yes
..
"Error reported by server: 502 dtext01.news.tele.dk:
Access denied to your node."

Fra : Grytt

Dato : 14-02-04 00:09

Hvis denne kommer igennem, er det med dtext.news.tele.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 14-02-04 00:12

On Sat, 14 Feb 2004 00:09:18 +0100, Grytt wrote:

> Hvis denne kommer igennem, er det med dtext.news.tele.dk

Øhh nå. Fra din header:

Carl

Fra : Grytt

Dato : 14-02-04 00:25

On Sat, 14 Feb 2004 00:12:09 +0100, Carl Drud
<carl.drud@myrealbox.com> wrote:

>Øhh nå. Fra din header:

Har set det, og for mig er det sort "tale".

I min Agent har jeg under Options/User and System Profile/System
indskrevet: dtext.news.tele.dk
- og det står der endnu.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-02-04 01:00

Således skrev Grytt <FJERNESrobotdevil@fritid.tele.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sat, 14 Feb 2004 00:25:20 +0100:

>Har set det, og for mig er det sort "tale".
>
>I min Agent har jeg under Options/User and System Profile/System
>indskrevet: dtext.news.tele.dk
>- og det står der endnu.

Du har ikke rodet med din hosts-fil, så TDCs servernavne peger på
Sunsite?

Knud
--
Np: Masayoshi Takanaka - Summer You~Illusion~Summer Time Blues

Fra : Grytt

Dato : 14-02-04 16:16

On Sat, 14 Feb 2004 00:59:33 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

>Du har ikke rodet med din hosts-fil, så TDCs servernavne peger på
>Sunsite?
>
>Knud

Det er næppe troligt. (For jeg ved ikke hvad det er).
Men for øvrigt, så gik det heller ikke i dag. Igen må jeg ty til
sunsite.

Fra : Carl Drud

Dato : 14-02-04 00:17

On Fri, 13 Feb 2004 23:16:12 +0100, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Øhh, i din header står der, at du bruger Brøndby Bredbånd (som
> jeg ikke rigtig kan finde noget om på nettet).

http://network-tools.com/default.asp?prog=express&Netnic=whois.arin.net&host=fw2-1-bv.broendbybredbaand.dk

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 14-02-04 00:43

On Sat, 14 Feb 2004 00:25:20 +0100, Grytt wrote:

> Har set det, og for mig er det sort "tale".
>
> I min Agent har jeg under Options/User and System Profile/System
> indskrevet: dtext.news.tele.dk
> - og det står der endnu.

Yderst mærkværdigt.

Carl

Fra : Grytt

Dato : 14-02-04 16:16

On Sat, 14 Feb 2004 00:42:55 +0100, Carl Drud
<carl.drud@myrealbox.com> wrote:

>Yderst mærkværdigt.

Også for mig, men den gik heller ikke i dag.
Jeg måtte ændre til sunsite, for at komme igennem (I hope).

Fra : Carl Drud

Dato : 14-02-04 17:59

On Sat, 14 Feb 2004 16:15:35 +0100, Grytt wrote:

> Også for mig, men den gik heller ikke i dag.
> Jeg måtte ændre til sunsite, for at komme igennem (I hope).

Og det gjorde det. Men igen, ganske som i går med det indlæg du sagde
var postet via TDC siger "path" i din header:

Læses fra højre. Altså du har postet indlægget via "sunsite.dk" som så
ender op på "uni-berlin.de" som er den server jeg bruger.

Carl

Fra : Grytt

Dato : 14-02-04 18:35

On Sat, 14 Feb 2004 17:59:09 +0100, Carl Drud
> [...]
>
>Læses fra højre. Altså du har postet indlægget via "sunsite.dk" som så
>ender op på "uni-berlin.de" som er den server jeg bruger.

Det er mystisk, (set fra min navle). Somme tider går jeg igennem med
én af tdc's adr., og det sker så vidt jeg kan se, lige efter at have
benyttet sunsite.

Hvis jeg lukker maskinen (eller genstarter), så går den ikke med
tdc's adr (måske -(der er ikke tale om nogen videnskabelig test
fra min side)).

Det må jeg leve med i nogen tid endnu.

Well, well - Jeg har da sunsite, og så længe den vil virke, så er alt
godt - jeg dropper jo alligevel TDC inden for et par måneder.