Problemer med overflytning fra BC++ til MS~
Fra : Jakob Bro Nielsen

Dato : 28-11-00 14:21

Hej Gruppe!

Jeg arbejder med at modtage data fra et IO-kort under. Jeg har fået det til
at fungere med Borland C++ 5 men nu ønsker jeg at flytte til MS Visual C++
6.0.

Mit program består af en .c-fil (_ikke_ C++), 2 .h-filer og en .lib-fil. Da
jeg brugte Borland C++ 5 skulle jeg oprette mit project som en DOS
(standard)-platform for at få det til at fungere.

Kan jeg gøre noget tilsvarende i MS VC++? (Og hvad er det egentligt, at jeg
gør?)

Jakob Bro Nielsen
9200 Aalborg

fisker@kom.auc.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-11-00 14:32

Jakob Bro Nielsen skrev:

>jeg brugte Borland C++ 5 skulle jeg oprette mit project som en DOS
>(standard)-platform for at få det til at fungere.

>Kan jeg gøre noget tilsvarende i MS VC++?

Ja. Efter hukommelsen:

Opret et nyt projekt som en console application. Kontroller at
der oprettes et nyt workspace dertil.

Bestil en ny fil og mærk af at det skal være en C++-kildefil.
*HUSK* at give den efternavnet .c, da det ellers pr. default
bliver en c++-fil.

Flyt de supplerende filer fysisk (med explorer - *IKKE* med VC++)
til samme bibliotek hvor den nye c-fil ligger. Højreklik på
Projektet og vælg "Add files to project". Find frem til filerne
og dobbeltklik. Gentag til de alle er med i projektet.

Selve kildefilen åbner du i et eller andet tekstprogram. Med
Ctrl-A og Ctrl-C kopierer du indholdet til udklipsholderen.
Derefter klister du det ind i den nye (og tomme) c-fil.

Måske vil det virke hvis du bare føjer kildefilen til projektet i
stedet for at kopiere, men det er jeg ikke sikker på.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Niels Erik Danielsen

Dato : 28-11-00 17:13

"Jakob Bro Nielsen" <fisker@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg brugte Borland C++ 5 skulle jeg oprette mit project som en DOS
> (standard)-platform for at få det til at fungere.

VC 6.0 kan vel ikke generere DOS/Windows 16 Bit exe filer ?

Hvis du fortsat vil lave DOS filer hvorfor så flytte fra BC5.0 ?

Hvis programmet går på hardwaren kan det jo sikkert ikke flyttes til
vindows.

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 20:22

Fra : Martin Schultz