Bedste grafikkort til spil (cs) ?
Fra : Martin Nielsen

Dato : 13-02-04 15:22

Hejsa

Hvad er det bedst - radeon eller gforce?
Jeg vil have et nyt ... vil give max. 1.500 kr.

Mange tak.

Fra : Mogens

Dato : 13-02-04 15:58

On Fri, 13 Feb 2004 15:22:05 +0100, "Martin Nielsen"
<synderen@hotmail.com> wrote:

>Hejsa
>
>Hvad er det bedst - radeon eller gforce?
>Jeg vil have et nyt ... vil give max. 1.500 kr.

Det kort hvor du får mest for pengene lige nu
er nok et Radeon 9600 XT.
Du kan få sådan et med 256 MB RAM for
kun 1250 kr hos Midtdata.
Jeg har selv købt sådan et for få dage siden
og det kort kan virkeligt præstere noget.

mvh Mogens

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-02-04 18:11

> Det kort hvor du får mest for pengene lige nu
> er nok et Radeon 9600 XT.

Umidelbart får du mere ydelse med et geforce fx5900 - hvor meget ved jeg
ikke.
Men rent personligt synes jeg billedet er smukkere og grafiken pænere med et
radeon og derfor kan jeg fuldt ud tilslutte mig Mogens' holdning til den
sag. Desuden er det som om 2D og brug af Windows generelt er pænere med
Radeon. Men decideret dårlige kan man vist ikke sige nogen af kortene er
Kortene er hver især stærke i forskellige spil - se evt.
www.tomshardware.com for benchmarks og sammenligninger, den side er
fantastisk og der kan du få svar på dine spørgsmål og ud fra det vælge
kort - alt efter hvad der er vigtigst for dig. Jeg foretrækker Radeon.

> Du kan få sådan et med 256 MB RAM for
> kun 1250 kr hos Midtdata.
> Jeg har selv købt sådan et for få dage siden
> og det kort kan virkeligt præstere noget.

Jep - jeg har et tilsvarende fra Sapphire og jeg er blown away! - mine spil
kører perfekt i 1280x1024 og AntiAliasing på 4x (de spil der nu tillader det
seføli) og det er knivskarpt.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Martin Nielsen

Dato : 14-02-04 00:28

Skal det så være Sapphire eller Asus ? - med Sapphire får man jo dobbelt så
mange ram til samme pris.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-02-04 09:13

> Skal det så være Sapphire eller Asus ? - med Sapphire får man jo dobbelt

> mange ram til samme pris.

jeg kender intet til asus' kort, men det sapphire jeg har her er
fantastisk - med den udgave jeg har følger der ydermere kabler og software
med - kortet har DVI og TV-Out udgang osse - så man får det hele - softwaren
er PowerDVD4 med Serial, det nye Tomb Raider spil og sidst men ikke mindst
en kupon der sikrer dig en gratis kopi af Half-Life 2 (hvis det kommer) -
man kan så enten få en cd tilsendt, vistnok fra usa, eller man kan downloade
spillet med Steam fra deres hjemmeside - man har så en unik kode man skal
bruge - jeg har så seføli ikke prøvet endnu - men da det er kortet det
drejer sig om tror jeg nok jeg tør påstå at Sapphire er et af de mærker man
forbinder med kvalitet, mht. Radeon måske endda mere end Asus.

Fra : Mogens

Dato : 14-02-04 10:52

On Sat, 14 Feb 2004 09:12:45 +0100, "sniper_Nolight"
> [...]

>drejer sig om tror jeg nok jeg tør påstå at Sapphire er et af de mærker man
>forbinder med kvalitet, mht. Radeon måske endda mere end Asus.

Nu gik jeg mest efter prisen, så jeg købte et GeXcube kort.
Ifølge testen på Hardwaretest, så skulle det også være rigtig
god kvalitet. http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2498
og jeg kan da heller ikke finde noget at kritisere.
Kortet har selvf. TV-out, DVI og 2 monitor udgange.
Der følger kabler, PowerDVD4 og en fuld version af Black Hawk Down
med, så det er ikke så ringe endda.

mvh Mogens

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-02-04 20:50

> [...]
> Kortet har selvf. TV-out, DVI og 2 monitor udgange.
> Der følger kabler, PowerDVD4 og en fuld version af Black Hawk Down

mærker som sån har jeg nu heller aldrig lagt det store i. mit sidste
grafikkort var et gammelt geforce 3 ti200 fra point of view og det kører
lystigt videre i min nevøs maskine - at jeg så fik Sapphire var mere fordi
jeg privat kendte en der solgte et nyt til mig for 900 og det kan man ikke
sige nej til! - jeg havde garanteret osse købt det selvom det hed noget
andet - for radeon 9600xt 256 mb ram går man ikke helt galt i byen med
uanset mærke.