Må De det??
Fra : Morten

Dato : 13-02-04 12:34

Hej Alle.

Jeg blev indkaldt til revision på skattekontoret da de mente der var uldent
ved mit regnskab for 2002.
Jeg startede et mindre firma i Oktober 2002.

Skatteforvaltningen har på baggrund af mine bilag besluttet at jeg ikke kan
få fradrag af følgende og skal derfor indkomstbeskattes:
-Edb udstyr
-Digitalt kamera
-Telefon

Jeg ved godt at et digitalt kamera kan bruges privat, man hvad nu hvis jeg
bruger det 100% i min virksomhed. Så kan de da ikke forlange at jeg ikke må
få fradrag for det? eller kan de?

Mit edb udstyr taler vel for sig selv. Det bruger jeg dagligt på mit
arbejde.

Min telefon er vel også nødvendig for at kommunikerer med andre, eller hvad?

Det skal siges at jeg ikke har erhverv og privat i samme bygning.
Virksomheden har sin egen adresse 2 km. væk.

Nu har jeg tænkt mig at tage hen til kommunen opsøge denne mand der har
lavet denne revision og tage hans edb udstyr og hans telefon. Så kan han jo
se hvor meget han så kan lave.
Nej, spøg til side. Kan dette virkeligt være rigtig?

Mvh.

Morten

Fra : Karl Viggo

Dato : 13-02-04 16:02

De må i hvert fald altid indkalde dig. Det kunne jo være dine forklaringer
er så troværdige, at de bare accepterer.
Problemet er sikkert at dit 'firma' ikke har en omsætning som står i forhold
til dine investeringer - derfor vil man naturligvis gerne vide, hvad der
reelt foregår.

Viggo

'

Fra : Padre

Dato : 13-02-04 16:28

> [...]
kan
> få fradrag af følgende og skal derfor indkomstbeskattes:

Hvis det købte udstyr ikke anvendes udelukkende erhvervsmæsigt, kan
skattevæsenet nægte at anerkende fradrag for den hele eller delvise udgift.

--
Padre
"The lion and the calf shall lie down together but the calf won't get much

Fra : Rasmus

Dato : 13-02-04 19:46

"Morten" <Not-my-mail@do-not-use-this.ok> wrote in message
> [...]

jo
> se hvor meget han så kan lave.
> Nej, spøg til side. Kan dette virkeligt være rigtig?

Du kan jo tage et par digital billeder af din arbejdsplads og dermed
dokumentere at tingene ikke står hjemme ved dig selv i din stue.

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 09:07

> [...]
> -Digitalt kamera
> -Telefon
> Nej, spøg til side. Kan dette virkeligt være rigtig?

Hej

Jeg oplevede det samme i Aalborg kommune da jeg startede virksomhed (i
1995).

Jeg tog ned til mødet og forklarede venligt men bestemt at jeg skam havde 2
pc'ere - en i virksomheden og en til privat brug. Fradragsretten gik på om
jeg benyttede udstyret privat, i så fald kunne jeg ikk efradrage momsen og
kun udstyret i det omfang det benyttedes til erhverv. Jeg lod forstå at jeg
ikke ville acceptere mindre end 100% fradrag - og efter betænkningstid
accepterede skattemyndigheden.
Når du nu har udstyret placeret udenfor hjemmet, kan jeg ikke se, hvordan de
kan undslå sig - med mindre der er yderligere oplysninger i sagen som du
ikke har fortalt.

Mvh Tommy