Kan en telefon spæres???
Fra : WR

Dato : 13-02-04 10:40

En af mine venner har fundet en Nokia 6100 i toget. Han gav mig den, da han
havde en nyere mobil. Den har virket fint, men prudselig i går skriver den:
Sim-Kort kunne ikke registreres.

Men kortet er blevet kenkendt, jeg kan ihvertefald stadig bruge min telefon
bog osv.(på sim) Men intet net.

Det gælger alle Sim kort undtagen et fra Orange... Det virker fint!

Nu tænker jeg er det fordi telefonen er blevet spærret??? Er det muligt???

Hilsen Jan.

Fra : Anders Forst

Dato : 13-02-04 10:55

Alle mobiltelefoner kan spærres.

Det er sket er vedkommende har tabt sin mobilos, og så har kontaktet
sin teleudbyder, for at få sin telefon spærret.

Du bør nok aflevere telefon på den nærmeste politistation. Det gør man
normalt hvis man finder noget, der ikke tilhører en selv. Selvfølgelig inden
for rimelighedens grænser.
F.eks. hvis jeg fandt en 100kr. seddel på vejen, så ville jeg ikke aflevere
den, så ville jeg beholde den selv. Det er sket 1 gang for mig, at jeg har
fundet sådan en seddel..

Venligst
Anders

Fra : DirectX

Dato : 13-02-04 11:59

"Anders Forst" <anfo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
aflevere
> den, så ville jeg beholde den selv. Det er sket 1 gang for mig, at jeg har
Opgav du den til skattevæsenet eller var den helt " sort "

Mvh
C@ss

Fra : Anders Forst

Dato : 13-02-04 12:03

Nej. Med det skattetryk vi har i DK, valgte
jeg at beholde den selv.

Venligst
Anders

Fra : Mcisten

Dato : 13-02-04 12:21

En kammerat var ude for det samme, et par dage efter fik han brev fra
politiet om at møde op. De kan åbenbart se hvem der har brugt telefonen
udfra sim-kortet der er anvendt.
Det gælder ikke hvis du bruger et anonymt taletidskort.

Kammeraten havde heldigvis ren samvittighed da telefonen var købt i det blå
pakhus - loppemarked. Og politiet fik fat i ham der solgte telefonerne, men
da manden var uden midler, fik min kammerat aldrig pengene igen.

mvh isten

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 11:05

"WR" <wr.SLET@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
han
> havde en nyere mobil. Den har virket fint, men prudselig i går skriver

Nokia telefoner skriver normale "SIMkort kunne ikke registreres", hvis
SIMkortet ikke er genkendt på centralen, dvs der ikke er noget nummer
tilknyttet SIMkortet.
Det har normalt ikke noget med selve telefonen at gøre!
Er telefonen spærret på IMEI vil man som regel opleve, det den finder net i
ca 2-3 sekunder for derefter at miste det igen!

Helmut Lotti

Fra : WR

Dato : 13-02-04 12:20

> [...]
> Er telefonen spærret på IMEI vil man som regel opleve, det den finder net
> ca 2-3 sekunder for derefter at miste det igen!

Nu skriver du at Telefonen er spærret på Imei... Så ville det jo kun være
det enkelte kort der ikke virker i den, jeg har prøvet med flere kort fra
sonofon.(Der alle virker i en anden telefon)
... Med med et Orange kort virker den perfekt!

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 12:17

> [...]
> sonofon.(Der alle virker i en anden telefon)
> .. Med med et Orange kort virker den perfekt!

Jeg skriver ikke at telfonen er spærret via IMEI!

At telefonen ikke virker med Sonofon men godt med Orange, kunne også tyde på
at 900Mhz-delen er deffekt!

Helmut Lotti

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-02-04 15:11

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> skrev i en meddelelse
> "WR" <wr.SLET@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skriver ikke at telfonen er spærret via IMEI!

> At telefonen ikke virker med Sonofon men godt med Orange, kunne også tyde på
> at 900Mhz-delen er deffekt!

Man kunne måske også forestille sig at den er SIM-låst til Orange.

-cb

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 15:38

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Man kunne måske også forestille sig at den er SIM-låst til Orange.

Det er selvfølgelig en mulighed, men så ville telefonen ikke skrive "SIMkort
kunne ikke registreres"!
Så ville den skrive noget i retning af "SIMkort ikke accepteret", "SIMkort
afvist" eller "Indsæt korrekt SIM"

Helmut Lotti

Fra : Oros

Dato : 14-02-04 16:03

WR satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
402c9b62$0$202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
Som hermed besvares:

> Nu tænker jeg er det fordi telefonen er blevet spærret??? Er det
> muligt???

Når ejeren af en tlf. mister den, så vil han højst sandsynligt gøre det at
han går til politiet og melder den savnet. De skriver en "rapport" og
grifler imei-nr. op. Så sker der videre det at tdc efter "nogen" tid
modtager disse rapporter hvorefter de så blacklister disse imei-numre, og
ganske rigtigt, så vil du ikke være i stand til at ringe eller blive ringet
op på denne telefon, til at starte med ihvertfald ikke på tdc-tilknyttede
abonnementer. Man kan stadig skrive sms, og i dit tilfælde kan du sikkert
bruge orange, fordi blacklistningen endnu ikke er blevet tampet ind i
orange's systemer. Det er tilsyneladende op til dem, og deres tid hvornår de
har tid til den slags, hvis orange da overhovedet praktiserer at blackliste.
Jeg oplevede det selv ved en tlf. jeg købte købt pludselig fik dette symptom
efter en måneds tid.

Men hvorfor er det lige du ikke indleverer denne tlf. - der står jo altså en
og mangler den et sted!?!?!?
Finders keepers - Not on your life! Ikke når en telefon kan indentificeres
og ryge tilbage til ejermanden, det at finde en hundredelads er jo en anden
sag.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk