God editorial om Star Wars DVDen...
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 13-02-04 10:38

....og alt det fuzz og furore det har skabt:
http://www.thedigitalbits.com/articles/starwarsdvd/021204.html

Jeg er meget enig med Bill Hunt et langt stykke hen ad vejen!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-02-04 12:14

Mikkel Selsøe Sørensen wrote:
> ...og alt det fuzz og furore det har skabt:
> http://www.thedigitalbits.com/articles/starwarsdvd/021204.html
>
> Jeg er meget enig med Bill Hunt et langt stykke hen ad vejen!

Jeg kan ikke holde ud at læse på thedigitalbits' anti-menneskelige
design, hvid skrift på sort baggrund. Jeg kan læse i et minut, og må så
lægge mig af svimmelhed. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke ændrer layout :(

/David

Fra : Lars Funck

Dato : 13-02-04 12:55

> Jeg kan ikke holde ud at læse på thedigitalbits' anti-menneskelige
> design, hvid skrift på sort baggrund. Jeg kan læse i et minut, og må så
> lægge mig af svimmelhed. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke ændrer layout :(

Enig. Jeg copy-pastede teksten over i Word.

MVH

Lars

Fra : Peter Græbe

Dato : 13-02-04 15:09

David Rasmussen skrev:

> Jeg kan ikke holde ud at læse på thedigitalbits' anti-menneskelige
> design, hvid skrift på sort baggrund. Jeg kan læse i et minut, og må så
> lægge mig af svimmelhed. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke ændrer layout :(

Med en skærmopløsning på 1600x1200 er det endda værre end slemt.
De blå stregkoder repeteres. Bvadr.

--
Mvh. Peter Græbe

Fra : Tenzel Kim

Dato : 13-02-04 16:00

David Rasmussen wrote:
> Jeg kan ikke holde ud at læse på thedigitalbits' anti-menneskelige
> design, hvid skrift på sort baggrund. Jeg kan læse i et minut, og må så
> lægge mig af svimmelhed. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke ændrer layout :(

Sjovt. Jeg syntes personligt klart bedre om hvid tekst på sort baggrund
da jeg syntes det er meget behagligere for øjnene da den hvide skærm
ikke lyser op som en anden højfjeldssol :)

Tenz.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-02-04 16:24

Tenzel Kim wrote:

> Sjovt. Jeg syntes personligt klart bedre om hvid tekst på sort baggrund
> da jeg syntes det er meget behagligere for øjnene da den hvide skærm
> ikke lyser op som en anden højfjeldssol :)

Det er god latin i designkredse at mørk tekst på lys baggrund er det
lettest læslige for de fleste. Men det behøver jo ikke være alle.
Desuden kender jeg godt følelsen af at blive blændet af en helt hvid
flade med skarpe sorte tegn på. Når man sidder længe ved en skærm, så er
det ligeledes god latin af denne grund, at kontrasten ikke skal være for
høj. Så: Mørk skrift på lys baggrund, men uden for stor kontrast.

/David

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-02-04 11:03

> [...]
> det ligeledes god latin af denne grund, at kontrasten ikke skal være for
> høj. Så: Mørk skrift på lys baggrund, men uden for stor kontrast.

Det var vel derfor WordPerfect i sin tid valgte den blå skærm med hvid tekst
til deres succesfulde tekstebehandlingsprogram.

Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-02-04 11:32

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Det var vel derfor WordPerfect i sin tid valgte den blå skærm med hvid tekst
> til deres succesfulde tekstebehandlingsprogram.

Nja.. Det var et eksempel på det modsatte jo. Og ikke noget specielt
godt valg, rent læsbarhedsmæssigt.

/David

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-02-04 03:27

> [...]
>

> Det var vel derfor WordPerfect i sin tid valgte den blå skærm med hvid tekst
> til deres succesfulde tekstebehandlingsprogram.

Nej, det skyldes formodentlig at i gamle dage, dengang før du blev
født, var skærmene af meget ringe teknisk kvalitet, de opdaterede
typisk så lidt som 25 gange i sekundet. Det giver en ekstrem grad af
flimmer, som belaster øjnene meget.

Desuden er det sådan, at ikke alle farver er lige trættende for
øjnene, faktisk er blå den farve der er mindst anstrengende. Og derfor
valgte man så den, hos WP.

Efterhånden er skærmene blevet bedre og bedre, den jeg sidder med lige
nu kan f.eks. opdatere 85 gange per sekund, og det kan din skærm
sikkert også, og derfor er det ikke længere belastende at sidde foran
en hvid skærm - den flimrer så mange gange, at vores øjne ikke
(rigtig) kan opfatte det.

--
Peter Knutsen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-02-04 10:13

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> født, var skærmene af meget ringe teknisk kvalitet, de opdaterede
> typisk så lidt som 25 gange i sekundet. Det giver en ekstrem grad af

Hej Peter
Din forklaring lyder rigtig, jeg tror på den!

Mikkel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-02-04 18:13

David Rasmussen escribió / skrev

> Jeg kan ikke holde ud at l‘se p† thedigitalbits' anti-menneskelige
> design, hvid skrift p† sort baggrund. Jeg kan l‘se i et minut, og
> m† s† l‘gge mig af svimmelhed. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke
> ‘ndrer layout :(

Enig, men jeg tror det hænger sammen med deres enormt dårlige kode.
deres HTML er så antik at det ganske sikkert er at alt for stort arbejde
at ændre designet.

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 13-02-04 18:18

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Jeg kan ikke holde ud at læse på thedigitalbits' anti-menneskelige
> design, hvid skrift på sort baggrund. Jeg kan læse i et minut, og må så
> lægge mig af svimmelhed. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke ændrer layout :(

Jeg er fuldstændig enig! Hvordan sådan et ellers glimrende og velbesøgt site
kan være så ualmindelig grimt og rodet, er mig en gåde! Jeg har også skrevet
til dem en gang for længe siden og fortalt dem hvor grimt det er, de svarede
dog ikke - jeg er nok ikke den eneste

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-02-04 14:12

> Jeg er meget enig med Bill Hunt et langt stykke hen ad vejen!

Jeg er enig med ham Hele vejen!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight