Quark 6.1 frigivet
Fra : Per Michael Knudsen

Dato : 12-02-04 17:08

Hej

Quark har frigivet version 6.1 af Quark Xpress.

http://euro.quark.com/en/

Mvh
Per

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-02-04 18:14

On Thu, 12 Feb 2004 17:07:36 +0100, Per Michael Knudsen wrote
(in article <q39n20hs9a9vgl798pmeppnf6dfkr09ipg@4ax.com>):

Frigivet? Har den da været fanget?

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-02-04 20:29

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> writes:
>Frigivet? Har den da været fanget?

Jeps - der var en slemmer gruppe softwareterrorister med Steve Jobs, ERS
og en lille gruppe anonyme hardcore InDesignere samt Bill Gates og Powell,
der hold1 den tilbage med vold - ikke blot magt!. Det forlyder at 6.1 (der
jo som bekendt er et kodeord for en kendt russisk mafia-gren) blev udsat
for voldsom tortur (også kendt som moderat fysisk pres), blandt andet den
rædselsvækkende PDF og knibnings-øvelse. Rygter vil vide at der blev
anvendt parknibning og visse hævder endda at der blev brugt ligaturer -
men det sidste tror jeg nu ikke på…
Men heldigvis sejrede retfærdigheden til sidst, selv om ERS og Gates
fastholder at 6.1 faktisk havde massevira i sig. Det skal Gale Gates
stormtropper nok bevise indenfor det næste halve-trekvarte års tid…

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-02-04 22:38

On Thu, 12 Feb 2004 20:28:34 +0100, Frank Løkkegaard wrote
(in article <fc.0073fb6b05ed1fdf3b9aca00c5596a1c.5ed2069@net.dialog.dk>):

*LOL*

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-02-04 22:39

> [...]

> fastholder at 6.1 faktisk havde massevira i sig. Det skal Gale Gates
> stormtropper nok bevise indenfor det næste halve-trekvarte års tid…

*ERS=En Rigtig Særling

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-02-04 22:54

In dk.edb.mac, fl@net.dialog.dk wrote:

> [...]
> fastholder at 6.1 faktisk havde massevira i sig. Det skal Gale Gates
> stormtropper nok bevise indenfor det næste halve-trekvarte års tid?

LOL!

Er det ikke på tide vi får en dk.edb.mac-side op og køre, hvor vi kan poste
guldkorn på højde med ovenstående?

Den britiske mac-nyhedsgruppe har en, der er timevis af underholding i
den. Især nummer tre på denne side er ret sjov:

   <http://www.rg-d.co.uk/ucsm/macs.html>

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: halon system went off and killed the operators.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-02-04 23:59

> Er det ikke på tide vi får en dk.edb.mac-side op og køre, hvor vi kan poste
> guldkorn på højde med ovenstående?

Nej, jeg syntes hellere man skulle bruge energi på at respektere andre
her i gruppen, sære eller ikke sære, klygtige eller ikke, i stedet for
konstant at smadre samtlige tråde med jeres chikane af andre. Helt
ærligt det må sgu da være jeres selvværd der er noget galt med siden i
ikke bare kan vende ryggen til.....

Hvis det fortsætter på den måde som det har gjort de sidste 14 dages tid
så ligner denne gruppe snart alle de andre NG's og det ville sgu da være
synd...

Jeg kan for øvrigt henvise til dk.snak.mudderkastning

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-02-04 00:11

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenskridspam.dk> writes:
>Helt
>ærligt det må sgu da være jeres selvværd der er noget galt med siden i
>ikke bare kan vende ryggen til.....

Arh, tag det nu for det godmodige pjank det er. Der er sgutte en eneste
ond tanke bag. Blot en vild association på at noget bliver frigivet/har
været fanget.
Sorry, hvis nogle føler sig stødt over det .

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-02-04 00:29

> [...]

> været fanget.
> Sorry, hvis nogle føler sig stødt over det .

Ditto, der lå ikke nogle onde tanker bag mit forslag, andet end lidt
sjov over legen med at være frigivet/tilfangetagen.

Men ideen er skrinlagt igen.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Fiber optics caused gas main leak

Fra : Villy Erichsen

Dato : 13-02-04 14:25

In article <fc.0073fb6b05ed3cbe3b9aca00c5596a1c.5ed3cc9@net.dialog.dk>,
Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> været fanget.
> Sorry, hvis nogle føler sig stødt over det .

Helt OK!

Men bortset fra det så er der kun ganske få der interesserer sig for
Quark 6.
På jobbet hvor vi laver 4 ugeaviser ser vi mere og mere til InDesign
filer. Har kun een eneste gang set en Quark 5 fil - absolut ingen Quark
6 filer overhovedet.
Da vi nu har anskaffet Adobe CS pakken - forstår jeg hvorfor - InDesign
er langt hurtigere under OS 10.3.2 end Quark 6 - har langt bedre
kreative funktioner - og bedre samspil med MS Word end Quark.
Vi sparer masser af tid - og en opgradering til hele CS pakken fra
Photoshop 5.5 - og opefter koster ca. det samme som en Quark
opgradering. Og her får man både Photoshop, Illustrator, InDesigm,
Acrobat Pro 6 og Adobe Golive med.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Per Michael Knudsen

Dato : 14-02-04 13:53

On Fri, 13 Feb 2004 14:24:43 +0100, Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk>
wrote:

> [...]
>Photoshop 5.5 - og opefter koster ca. det samme som en Quark
>opgradering. Og her får man både Photoshop, Illustrator, InDesigm,

Jeg synes også Indesign CS ser godt ud - jeg har dog ikke arbejdet så
meget med den, men jeg er helt sikker på at en hel del vil opgradere
til Quark 6 (6.1) i nærmeste fremtid. Det koster meget lang tid at
blive ligeså fortrolig med Indesign som de fleste af os allerede er
med Quark Xpress.

Jeg tror også mange har ventet med at skiftet til OS X indtil Quark
havde en passende version klar.

Om jeg har ret kan kun tiden vise - vi har på min arbejdsplads
investeret i både Indesign og Quark, men vi arbejder selv udelukkende
i Quark - nu i 6.1 forstås.

Mvh
Per

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-04 14:34

Per Michael Knudsen <pmk@_fjernmig_email.dk> writes:
>Om jeg har ret kan kun tiden vise - vi har på min arbejdsplads
>investeret i både Indesign og Quark, men vi arbejder selv udelukkende
>i Quark - nu i 6.1 forstås.

Hvad er din oplevelse af denne version - fungerer det godt, gode nye
funktioner, bugs etc?

Fra : Per Michael Knudsen

Dato : 14-02-04 15:09

On Sat, 14 Feb 2004 14:33:46 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Hvad er din oplevelse af denne version - fungerer det godt, gode nye
>funktioner, bugs etc?

Mht 6.1 vil jeg helst vente med at udtale mig et par uger endnu. 6.0
havde nogle problemer - ihvertfald tror jeg at det var Quark der var
problemet. Jeg havde lidt problemer med Quark EPS (Save as EPS), hvor
jeg fik nogle mærkelige "trekanter" i eps'en. Jeg havde også nogle
problemer med nogle eps'er når jeg valgte at vise dem i fuld opløsning
(ny funktion).
Jeg har også haft et problem med at Quark gik ned når jeg valgte et
tidligere defineret sæt af udskriftsegenskaber i system-print
dialogboksen - men det skyldes så vidt jeg kan bedømme en kombination
af en problematisk PPD-fil til vores Fiery RIP og dårlig programmering
fra Apples side. Ihverfald optræder problemet ikke med andre
udskriftsenheder, og problemet optræder også med Firey RIP'en når jeg
gør tilsvarende inde fra Adobe Acrobat.

Man skal i 6.0 ikke bruge Quarks egen måde at genere PDF-filer. Det
giver alt for mange fejl. Lav i stedet en postscript-fil vha af
Adobe's PPD-fil og lad den så køre igennem distillieren. Måske virker
6.1 bedre (men jeg tvivler).

Mvh
Per