Uplink i switch - bruges som alm. port?
Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 12-02-04 17:22

Her i huset sidder vi i et netværk forbundet via en switch - switchen har 5
porte og 1 uplink. Problemet er at jeg mangler en port - kan jeg bruge
uplink porten som alm. port? (og skal der bruges et twistet-pair kabel til
det)?.

Mvh.
B. Madsen

Fra : René Jensen

Dato : 12-02-04 17:47

[8700] Brian Mark Madsen wrote:
> [...]
> porte og 1 uplink. Problemet er at jeg mangler en port - kan jeg bruge
> uplink porten som alm. port? (og skal der bruges et twistet-pair kabel til

Jeg kan ikke sige det med 100% sikkerhed, men det er mit umiddelbare gæt
at du sagtens kan. Du skal bare huske at tilkoble computeren, som sidder
i uplink porten, med et RJ45 krydskabel.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 13-02-04 15:17

Mvh.
B. Madsen

Fra : Villy Jensen

Dato : 12-02-04 17:46

> [...]
> porte og 1 uplink. Problemet er at jeg mangler en port - kan jeg bruge
> uplink porten som alm. port? (og skal der bruges et twistet-pair kabel til

1) der kan sandsynligvis forbindes en PC til uplink-porten med et
'krydset kabel' ('twisted pair' er noget andet)

2) men det hjælper nok ikke, da 'uplink-porten' ofte deles med 'port 1' om
den ene ud af de 5 mulige 'porte'

Hvarffor en switch - det må stå i datalisten om du kan tilslutte 5 eller 6
enheder...

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy