Feriepenge
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-04 15:45

Jeg har lige fået et feriekort ind af døren fra en virksomhed jeg
arbejdede ved 3 uger i august sidste år.

Nu går jeg i skole og har et arbejde ved siden af. Hvem er det så der
skal skrive under på det så jeg kan få mine feriepenge udbetalt ?

Kommunen ? (fordi jeg er studerende som hovedbeskæftigelse)
Mit fritids-arbejde ? (fordi jeg trods alt arbejder der)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : David T. Metz

Dato : 12-02-04 17:09

Henrik Stidsen skriblede:
> Nu går jeg i skole og har et arbejde ved siden af. Hvem er det så der
> skal skrive under på det så jeg kan få mine feriepenge udbetalt ?
>
> Kommunen ? (fordi jeg er studerende som hovedbeskæftigelse)

Ja.

> Mit fritids-arbejde ? (fordi jeg trods alt arbejder der)

Ja.

Kort sagt: det spiller ikke den store rolle. Jeg har prøvet begge dele, da
jeg selv var under uddannelse.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Henning

Dato : 12-02-04 17:34

On Thu, 12 Feb 2004 14:44:35 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<nospamforme@hs235.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu går jeg i skole og har et arbejde ved siden af. Hvem er det så der
>skal skrive under på det så jeg kan få mine feriepenge udbetalt ?

Så vidt jeg husker fra mine yngre dage var et stempel fra
skole-kontoret nok.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : RH

Dato : 12-02-04 17:42

> Så vidt jeg husker fra mine yngre dage var et stempel fra
> skole-kontoret nok.

Sådan fungerer det ikke længere

Det er enten hos socialforvaltningen eller hos sin arbejdsgiver.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er i orden at gå på
socialforvaltningen for at få feriekortet underskrevet, når man har et
fritidsjob og dermed altså en arbejdsgiver? Har nemlig haft problemer et par
gange med at få mine feriepenge udbetalt, fordi min arbejdsgiver ikke vil
underskrive feriekortet med mindre jeg faktisk holder ferie (og mange
studerende benytter jo netop deres ferie til at tjene penge i stedet for at
holde fri)!

/Sanne

Fra : Max

Dato : 12-02-04 21:16

> [...]
> underskrive feriekortet med mindre jeg faktisk holder ferie (og mange
> studerende benytter jo netop deres ferie til at tjene penge i stedet for

Bha...sådan en plattenslager, man kan jo bare sige at man holder fri de
dagen man så ikke er på arbejde. Så kan man jo reativt hurtigt få holdt den
ferie.

/Max

Fra : David T. Metz

Dato : 12-02-04 21:44

Fra : Karsten

Dato : 13-02-04 08:38

> [...]
> underskrive feriekortet med mindre jeg faktisk holder ferie (og mange
> studerende benytter jo netop deres ferie til at tjene penge i stedet for

Hej, iflg reglerne (ihvertfald da jeg studerede) står der faktisk at det at
studere er sidestillet med ferie. Jeg kan desværre ikke henvise til
reglen....og det er vist et par år siden jeg stoppede med at studere

Karsten