Att: Edmund. Cinergy 400 HAR nicam stereo
Fra : Henning

Dato : 12-02-04 13:22

Hej

Jeg så i en tråd om TV-kort eller DVD-recorder, at du ikke har stereo på dit
Cinergy 400-kort.

Jeg har også Cinergy 400 og WinDVR, og jeg optager i stereo fra TV-kortets
tuner.
Jeg har, d. 13.01.2004, haft et indlæg, hvor jeg beskrev det. Her er, hvad
jeg skrev:

(citat)
Jeg har set mange på NG diskutere stereo på Cinergy 400, og ingen kunne få
Nicam stereo på kortet.
Jeg har selv, indtil i onsdags, kørt på en AMD T-Bird 1,4 med 512 MB ram, og
Cinergy 400-kortet. Jeg havde erkendt, at Cinergy 400 måtte have A2-stereo,
og ikke Nicam.
Men nu har jeg fået en P4 2,6 FSB800HT med 512 MB ram, hvor jeg har flyttet
Cinergy 400-kortet over i, og nu spiller det Nicam stereo! (med de samme
drivere). Der er dog den lille pudsighed, at hveranden gang, jeg starter
WinDVR op, spiller kortet i mono, og hveranden gang i stereo.
Det arbejder jeg lidt på. Det må være en driver, der skal rettes til, men
jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg finder løsningen. Indtil videre er jeg
tilfreds med i det hele taget at kunne optage TV i stereo...

Mvh. Henning
(citat slut)

Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvorfor det kun er hver anden gang, jeg
starter WinDVR op, det spiller stereo, men mon ikke det er et
driver-spørgsmål...
Med til historien hører, at min far har samme TV-kort og software, men hans
kort sidder i en Athlon XP2000. Han har prøvet snart sagt alt, men kan IKKE
få kortet til at spille stereo...

Henning

Fra : Edmund

Dato : 13-02-04 09:42

Henning skrev:

> Jeg så i en tråd om TV-kort eller DVD-recorder, at du ikke har stereo
> på dit Cinergy 400-kort.

Det var pænt af dig, men jeg har ikke et Cinergy kort.
Men jeg var tæt på at købe det, fordi folk roste billedkvaliteten, men
så så jeg det med stereo problemet.
Jeg har så siden bare fulgt med i indlæg om kortet, og advaret folk.

> Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvorfor det kun er hver anden gang,
> jeg starter WinDVR op, det spiller stereo, men mon ikke det er et
> driver-spørgsmål...

Nu er det vel noget du har lyttet dig til, og ikke bare fordi der står
stereo i programmet.
Det har du vel, men jeg var nødt til at spørge

Hvis selve cinergy tv programmet altid spiller stereo, så prøv at starte
det hver gang og lukke det igen, inden du starter WinDVR.
Mit gamle TV-kort kunne nemlig bedst lide at orginal programmet havde
været startet først inden brug af andre programer.

At købe et TV-kort er vist = hårdt arbejde
--
Mvh Edmund

Fra : Henning

Dato : 13-02-04 13:58

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det vel noget du har lyttet dig til, og ikke bare fordi der står
> stereo i programmet.
> Det har du vel, men jeg var nødt til at spørge

Ja, jeg HAR lyttet til det, og det ER stereo. De film, jeg optager, spiller
også i fuld pro-logic surround. Pro-logic sender mono-signaler til
center-højttaleren, og kun center-højttaleren.

Mvh.

Henning