Outlook henter allerede hentede mails
Fra : anders

Dato : 12-02-04 12:47

Hej

Hvordan kan det være at outlook bliver ved med at hente mails ned, som jeg
allerede har hentet ned fra min mailserver?
Det sker hver eneste gang jeg åbner outlook og henter mails, men kun på den
ene af de to mailkontoer jeg har.

mvh
anders

Fra : BJ Denmark

Dato : 12-02-04 14:09

anders wrote:
> [...]
> Det sker hver eneste gang jeg åbner outlook og henter mails, men kun
> på den ene af de to mailkontoer jeg har.

Et par forslag, men først lidt baggrund: Når Outlook (2000) henter post, får
den fra postserveren at vide, hvor mange mails, der venter, og så går den
igang med at hente. Beskederne bliver først slettet fra postserveren, når
Outlook har bekræftet, at den har modtaget _alle_ mails, der venter.

1) Derfor er det muligt, at du kan løse problemet ved at logge på webmail,
og se, om der ligger en besked, ser ikke kan hentes - ofte ses at det er en
besked uden afsender og emne, som blokerer. Slet denne besked og det vil
måske virke igen.

2) Du har måske opsat en postregel med resultatet "lad kopi ligge på
serveren" eller lign., som går i konflikt med andre postregler med det
resultat, at selvom posten hentes, slettes den ikke fra postserveren.

Mit gæt er dog 1).

--
BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.