Andet multimedie
bentjuul 3670
FEJL ved PDF
Fra : Jane :o)

Dato : 12-02-04 12:10

Jeg har 2 Quark dokumenter jeg skal have lavet PDF af.

Nogen herinde der ved hvorfor den melder fejl - når følgende bliver skrevet:

%%[ Error: undefined; OffendingCommand: ∫!⁄OÛVs ]%%

Stack:

(õ1BdÏΩfi˛ó∞ö∑>\(÷ø 0|Æ–
¬ÃÇVˇœ™≠≠à≈‘&ÊüKfi§ÀLò’8*
• ˜dWÆ–}SP@¶˘Afl⁄ÌP.ÅËì˚nnÃ!]ìØiúGa\)ãyª95bÖfiW^G€{wéÇ√¡!∏ùÅJ3...)

(áK’„øúÄ t35f∞c4w8}∏‡_ÂT&ßë<ßLÿµ£xOK\(.˙õ¬CY-
ˆì7£–™“$ïVÆ’>¯kàª[É$µe‹«{Õ\(˝;Xq<Rg_{E1É∏:!2*9ç»=vˇ?'jwK>:w…≤ª«7@Æ’JÛflÆ
éè,MÁ⁄ˇÓX¯ûòõiñzS»n>Œõ∞=y>Ÿ"S˘’ZR'\(p`πû¡¸§ÃL™ÿËŒ™¶—,?7Z“XÑDaç‰YÎÄØ%.
...)
/Atilde
-dict-
/CharStrings
-dict-
-dict-
false

%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%

Mvh Jane
www.janemark.dk

Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-02-04 15:46

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Stack:
>
> (õ1BdÏ???ó?ö?>\(÷ø 0|Æ-
> .snÏ¢"¨Pv¸í¢:ë>§>¿ÿr&Pi?'ÉTª!Â$*\(>G©?*?±~?ÏNß~u?UÌÅÅO'"
où~?j[rL^cH

"$ïVf>¯kàª[É$µe<«{Õ\(?;Xq<Rg_{E1É?:!2*9ç»=v??'jwK>:w.?ª«7@fJÛ?Æ
> éè,MÁ??ÓX¯ûòõiñzS»n>Oõ?=y>Y"S?'ZR'\(p`?û¡¸§ÃLTÿËOT¶-,?7Z
"XÑDaç?YÎÄØ%.
> [...]
>

> %%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
> %%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%

Løsning: DROP Quark og skift til InDesign... blot min ydmyge mening

Fra : Jane :o)

Dato : 12-02-04 21:23

[snip en masse...]

> Løsning: DROP Quark og skift til InDesign... blot min ydmyge mening

Ja - jeg ved det. Koster det program det samme overalt, eller er der et
specielt billigt sted - evt. på nettet?

Mvh Jane
www.janemark.dk

Fra : Villy Erichsen

Dato : 12-02-04 15:57

In article <BC511DB4.E280%virker@hotmail.NOSPAMcom>, Jane wrote:

> [...]
>
> Nogen herinde der ved hvorfor den melder fejl - når følgende bliver skrevet:
>
> %%[ Error: undefined; OffendingCommand: ∫!⁄OÛVs ]%%

1. Hvad er de i dokumenterne - grafik - sjove skrifter???
Grafikken kan være LZW komprimeret - dur ikke til Distiller der selv
komprimerer i JPG/Zip - altså bliver der en dobbelt komprimering - det
vil Distiller ikke acceptere.
»Sjove skrifter« laver ofte problemer.
2. Bruger du Quarks PDF funktion eller printer du en Postscript fil til
Distiller?

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Jane :o)

Dato : 12-02-04 21:22

[snip en masse...]

> 1. Hvad er de i dokumenterne - grafik - sjove skrifter???

Nope - ordinære skrifter, bare en lille folder.

> Grafikken kan være LZW komprimeret - dur ikke til Distiller der selv
> komprimerer i JPG/Zip - altså bliver der en dobbelt komprimering - det
> vil Distiller ikke acceptere.
> »Sjove skrifter« laver ofte problemer.
Nej - bare gill sans

> 2. Bruger du Quarks PDF funktion eller printer du en Postscript fil til
> Distiller?

Jeg printer en postscript fil til distiller

> --
> Venlig hilsen
> Villy Erichsen

Mvh Jane
www.janemark.dk

Fra : Nils F.

Dato : 12-02-04 22:29

Bare den tilføjelse, at jeg har haft problemer med netop Gill Sans i
PDF-filer - enkelte tegn blev ikke vist eller udskrevet, mens andre tegns
knibning gik helt i skoven, og tegnene stod oven i hinanden.

En geninstallation med en helt anden udgave af skriften løste problemet for
mig.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-02-04 09:58

"Nils F." <udsendt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> knibning gik helt i skoven, og tegnene stod oven i hinanden.
>
> En geninstallation med en helt anden udgave af skriften løste problemet

Jeg har haft præcis den samme oplevelse med Gill Sans.
Min problem-font hedder GillSans (trutype) og er en Adobe-font, mens den der
virker hedder Gill Sans MT (Open Type) og kommer direkte fra Monotype.

/Per

Fra : Jane :o)

Dato : 14-02-04 19:38

> [...]
> virker hedder Gill Sans MT (Open Type) og kommer direkte fra Monotype.

ok. Har også selv haft problemer med gill sans før.

Der var en hjælpsom sjæl der lavede PDF´erne for mig, så jeg har stadig ikke
løst problemet.
Men det må jeg lige lurer lidt på igen. Det med skrifterne.

Mvh Jane

www.janemark.dk