array af arrays - forskellige størrelser
Fra : sune vuorela

Dato : 12-02-04 01:46

Hjesa!

Jeg skal holde styr på nogle en-dimensionelle arrays. Disse arrays har
forskellig størrelse.

Altså - det kunne være at det er

String[5]
String[2]
String[7]

jeg skal holde styr på - men det er også andre objekter.
Det skal være let at løbe i gennem.
Jeg bruger .length flere steder til at se hvor mange der er, så et
String[7][3] er ikke løsningen.

Hvordan skal jeg gribe det an?

--
Sune

Fra : Mads Bahrt

Dato : 12-02-04 01:53

sune vuorela wrote:
> [...]
> Det skal være let at løbe i gennem.
> Jeg bruger .length flere steder til at se hvor mange der er, så et

Brug en collection - f.eks. en ArrayList - dem kan du smide alt i der er
et objekt.

MVH
Mads

Fra : Lars Dam

Dato : 12-02-04 08:27

On Thu, 12 Feb 2004 01:45:32 +0100
sune vuorela <nospam@vuorela.dk> wrote:

> [...]
> Det skal være let at løbe i gennem.
> Jeg bruger .length flere steder til at se hvor mange der er, så et

Du kan jo bruge collections, men du kan stadig godt bruge arrays:

String[][] stringcollection = new String[3][];
stringcollection[0] = new String[5];
stringcollection[1] = new String[2];
stringcollection[2] = new String[7];

Et 2d array i java er et array af arrays, så derfor kan det lade sig gøre.

Men en collection vil nok være nemmere at arbejde med hvis du indsætter/fjerner ofte. Hvis det dog er en collection der ikke ændrer sig i størrelsen så er ovennævnte udemærket.

> --
> Sune

vh. ld