Digital video playback på pc
Fra : Jonas Delfs

Dato : 12-02-04 00:33

Hej -

Jeg skal have min computer til at stå og optage noget video af nogle
springgymnaster som, sjovt nok, skal springe (dvs. fx i minitrampolin), og
dette skal så vises med en forsinkelse på ca. 10 sekunder.
Mit spørgsmål går så på hvilket stykke kamera jeg skal investere i. Det skal
siges at budgettet er meget begrænset så jeg håber på noget til under 500
kr.
Vil bedste løsning til prisen være et webcamera? Hvordan vil et sådan optage
når afstanden til det der skal filmes er 3-4 meter?
Umiddelbart kunne man forestille sig at et "rigtigt" video-kamera (såsom
http://www.danskdatasalg.dk/danskenetshop/default.asp?vis=vare&id=889&sek=DV%20Kamera )
ville tage nogle tydeligere billeder, men vil den lave fps (8 i 640x480 -
optil 15 i lavere opløsning) være mærkbart mere hakkende? Og kan et sådant
kamera overhovedet sende direkte til computeren?

Jeg er ikke klar over hvad jeg har af muligheder når budgettet er så
begrænset, og USB-tilslutning er et must, så jeg vil være glad for feedback
af enhver art.

På forhånd tak!

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : MRN

Dato : 12-02-04 12:43

Prøv dk.edb.videoredigering

MRN

Fra : Ivan G

Dato : 13-02-04 16:03

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er ikke klar over hvad jeg har af muligheder når budgettet er så
> begrænset, og USB-tilslutning er et must, så jeg vil være glad for

Se mine andre inlæg i denne gruppe ang. webcams....